Chev. på tur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Chev.
Innlegg: 25
Registrert: 06 okt 2012, 18:36
Motorsykkelen din: -

Chev. på tur

Legg inn av Chev. »

EDIT:

Hei, Og beklager den vel korte introen. Jeg måtte plutselig stikke og fikk ikke slettet posten - så da ble det noen timers en utsettelse.

Men takk for responsen alle sammen - ikke verst med så mye positiv respons på en så kort intro! :vs Nå håper jeg at jeg også har klart å få med bildene.

Jada, det var jeg som traff A.J. ved Shell på Roa, måtte slå av en prat da jeg fikk øye på den elegante hvite italiener.

Som man forstår er jeg nye her på forumet, og jeg kjører en gammel 1150 GS. Jeg jobbet og bodde i Kiev et par år, og hadde da mange fine turer i Ukraina, blant annet til Krim-halvøya og Svartehavet. Nedenfor er historien om da jeg kjørte sykkelen nedover fra Oslo (i dag bor vi på Roa). Jeg hadde vært uten lappen noen måneder, så da jeg endelig kunne kjøre sykkelen igjen var jeg svært fornøyd med det.

Skulle bare bringe min motorsykkel fra Oslo til Kiev for å bruke den til reiser i Ukraina og andre steder i (Øst)-Europa. Siden jeg ikke hadde hatt sykkelen i Kiev har jeg gledet meg til denne turen en stund.

Jeg forlot Oslo fredag ettermiddag 25 september 2009 og ankom Kiev svært tidlig om morgenen den påfølgende mandag.

Bilde
• Oslo - Putgarden 800 km (via Göteborg, Malmö, København, ferge fra Rødbyhavn til Putgarden
(Fra hva jeg ble fortalt fergen går hver halve time dag og en natt. Tar litt mindre enn en time å krysse.)
• Putgarden - Krakow 1.200 km (via Hamburg, Berlin, Katovice og Wrochlaw
• Krakow - Kiev 1.000 km (via Rzeszow, L'viv, Rivne og Zhytomyr
(Krysset grensen fra Polen til Ukraina på Korczowa)


Bilde
Sykkelen: Min BMW R 1150 GS, produsert 2003

Reisen ble gjennomført uten ulykker eller hendelser av noe slag. Været var veldig bra, litt for varmt på dagtid og noe kaldere i om natt.

Bilde
Avgang Oslo: - Nå, noe jeg har glemmt? Allt klart til avreise?

Til overnattinger tok jeg mitt godt brukte litt røde Unna-telt, laget av den svenske produsenten Hilleberg. Teltet er full av minner og mitt andre hjem så godt som noe.

Bilde
Første overnatting, i nærheten av Putgarden

Etter en god natts søvn og en ganske god frokost neste morgenen var jeg klar til å fortsette. Jeg nyter turen og det vakre været.

Fint vær for kjøring gjennom Nord-Tyskland. Lett trafikk, stoppet bare for å spise litt og fylle bensin. Kjørte gjennom sentrum av Berlin og tok av mot Dresden og deretter mot Cottbus i Tyskland og videre mot Wrchlaw i Polen. Hovedformålet var å transportere sykkelen og å få meg en tur. Ikke så mye tid for turisme. Likevel, jeg likte naturen, kystlinjen i nordlige Tyskland, lukten av havet og beundret yachtene å der ute, med folk som nyter sine ritt i vinden. Jeg passerer forstedene i Hamburg før jeg kjører gjennom sentrum av Berlin, Krakow og L'viv. Månen og stjerneklar himmel gjennom natten, virkelig romantisk hele gjennom Polen og Ukraina.

Bilde
Midnatt, et sted syd sentralt i Polen, langs E40


Bilde
For en morgenT Like øst for Krakow.

Etter noen kilometer inn i Polen var det gode veier og effektiv trafikk hele veien til Krakow. Fra Krakow fulgte jeg skiltene, gjennom små byer og massevis av veiarbeid i Rzeszow. Basert på lokale råd styrte jeg mot grenseovergangen på Korczowa, og etter ca 2 timer med venting og prosedyrer for grensekryssing var jeg i Ukraina, klar til å fortsette mot Kiev.


Bilde
Oppstilt for grensepassering ved Korczowa

Jeg reiste gjennom ssentrum byen L'viv, og passerte like ved anerkjente Opera.

Som enhver anstendig person hilser og snakker også jeg med med de bikerne jeg møter ..

Bilde
Bikere, vest i Ukraina

Bilde
Dnepr, denne er 20 år gammel

De var trivelige folk, åpne for å slå av en prat. På min forespørsel om sykkelen er gammel får jeg til svar: "- Nei! Bare tjue år. Og så langt denne sesongen har den gått 20.000 kilometer." Virkelig imponerende! Sykkelen er en Dnepr, som vi vet, med en boxer-motor basert på patent på Karl Benz, i utgangspunktet samme motor konstruksjon som i BMWs boxer tvillinger som i dag. Dnepr er den militære versjonen av sin sivile motpart modell Ural, begge produsert i Sovjetunionen, Dnepr versjonen ble produsert i det som i dag Ukraina, i Kiev. Det var tre av dem, på to lignende sykler. Vi ønsket hverandre lykke til og fortsatte i hver vår retning.

I Ukraina var det veiarbeid langs hele E40 vest for Zhytomyr. Likevel gikk alt fint. Og som jeg følte det, ganske snart befantfant jeg meg selv i hovedgaten nær mitt hjem i Kiev. Jeg parkerte sykkelen i garasjen i kjelleren der jeg bor, takknemlig for opplevelsen og glad for at turen hadde gått bra.

Dette var ganske tidlig i min MC-karriere, så denne turen var stor stas! :D Og når jeg først hadde fått sykkelen sykkelen min over ble det ganske mange turer i Øst-Europa. Skal forsøke å formidle det og andre MC-opplevelser etterhvert på dette forumet.

Hyggelig å hilse på her! :prf
Sist redigert av Chev. den 03 okt 2019, 00:47, redigert 14 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38047
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Chev. skrev:-
:? :scratch :eh
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: -

Legg inn av Intruder »

Hææææ...ittno innhold----det er fali det ?? Eller ?? :-k
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: -

Legg inn av Svein2 »

AJ skrev:
Chev. skrev:-
:? :scratch :eh
Du får ønske han/hun velkommen til MCsiden.no, kvaliteten og lengden på innleggene er nok økende. :mk

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: -

Legg inn av simpson »

Vel, det er ihvertfall ikke noe å krangle om i det innlegget der :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3457
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: -

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:Vel, det er ihvertfall ikke noe å krangle om i det innlegget der :thumleft
Vi kan da klare det uansett:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38047
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: -

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:
AJ skrev:
Chev. skrev:-
:? :scratch :eh
Du får ønske han/hun velkommen til MCsiden.no, kvaliteten og lengden på innleggene er nok økende. :mk
Selvfølgelig!
Velkommen hit til MCsiden.no, Chev. :thumleft
Var det deg jeg tilfeldigvis møtte på Shell på Roa i går kveld, forresten...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: -

Legg inn av ojda »

Intruder skrev:Hææææ...ittno innhold----det er fali det ?? Eller ?? :-k
Detta er da ittno å verra redd forr :lol
Velkommen til McSiden Chev., og gratulerer med sidens korteste innlegg :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: -

Legg inn av Svolp »

Dette er tydeligvis "sett fingen på tastaturet" leken...

Uten og se..
Mitt bidrag!

hg
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

aro
Innlegg: 20
Registrert: 20 nov 2010, 12:48
Motorsykkelen din: Suzuki v strom 1000 08

Re: -

Legg inn av aro »

Du har jo klart å legge inn et fint bilde, det er mere enn jeg har fått til.

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: -

Legg inn av bjornen »

=;
aro skrev:Du har jo klart å legge inn et fint bilde, det er mere enn jeg har fått til.
ditto :eh
uansett, :vs

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: -

Legg inn av jhn »

Chev. skrev:-
Du kan jo ikke bare komme her å slenge ut slike påstander, det går jo ikke an å forsvare sæ mot sånne greier, det blir jo som å sloss mot vindmølller. Din jåssk ... eeeh ... nei det kan æ jo ikke si, bare glem det.
Egentlig så e æ jo helt enig med dæ :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: -

Legg inn av evike »

Dette er som agurknytt i løssalgavisene om sommeren. Det er tydelig at vi har lite å gjøre nå som vinteren banker på døra hos de fleste.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: -

Legg inn av bjornen »

evike skrev:Dette er som agurknytt i løssalgavisene om sommeren. Det er tydelig at vi har lite å gjøre nå som vinteren banker på døra hos de fleste.
og her sitter wi og håper på en laaaang fin høst, uten frost :D
kun sakelige diskusjoner, og fred alle steder :scratch

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: -

Legg inn av GSF »

Det beste nye emnet på...ja hva skal jeg si...ihverfall på noen timer :thumleft :-)


:-) :D :[-o< :vs :-# :thumleft :[-( :mk :eh :sk? :roll :-k :P :p ;-) :prf :lol :[-X :scratch =; :redface :sorry :prop: :yeyeye :knegg :evil :twisted :-)å :punch :notworthy: :8-[ :=D> \:D/ :-J :doh ;e 8) :notlistening :oh :dontknow *mas :skriver :ills :orefk :( :bananas :terge :janikk :\m/: :moi: :jada: :b_c: wink :confused :banansplit :overtro :fool: :sover :blae :erte :-| :-$ :hallo :sleepy :rop :cheers :~| :O :mrgreen :yahoo :gk :m :thx :sick: :rose :grt :rofl: :walk :spgl :HB :love :yeahright :offtopic :idea :nattinatti :buddies: :-({|= :bandana :popcrn :bl3 :? :bb_p: :vin :drg :mrb :newbie :mc_p: :mc1 :mc2 :mc3 :mc5 :mc7 :mc6

Svar