Chev. på tur
Chev. på tur
EDIT:
Hei, Og beklager den vel korte introen. Jeg måtte plutselig stikke og fikk ikke slettet posten - så da ble det noen timers en utsettelse.
Men takk for responsen alle sammen - ikke verst med så mye positiv respons på en så kort intro! Nå håper jeg at jeg også har klart å få med bildene.
Jada, det var jeg som traff A.J. ved Shell på Roa, måtte slå av en prat da jeg fikk øye på den elegante hvite italiener.
Som man forstår er jeg nye her på forumet, og jeg kjører en gammel 1150 GS. Jeg jobbet og bodde i Kiev et par år, og hadde da mange fine turer i Ukraina, blant annet til Krim-halvøya og Svartehavet. Nedenfor er historien om da jeg kjørte sykkelen nedover fra Oslo (i dag bor vi på Roa). Jeg hadde vært uten lappen noen måneder, så da jeg endelig kunne kjøre sykkelen igjen var jeg svært fornøyd med det.
Skulle bare bringe min motorsykkel fra Oslo til Kiev for å bruke den til reiser i Ukraina og andre steder i (Øst)-Europa. Siden jeg ikke hadde hatt sykkelen i Kiev har jeg gledet meg til denne turen en stund.
Jeg forlot Oslo fredag ettermiddag 25 september 2009 og ankom Kiev svært tidlig om morgenen den påfølgende mandag.
• Oslo - Putgarden 800 km (via Göteborg, Malmö, København, ferge fra Rødbyhavn til Putgarden
(Fra hva jeg ble fortalt fergen går hver halve time dag og en natt. Tar litt mindre enn en time å krysse.)
• Putgarden - Krakow 1.200 km (via Hamburg, Berlin, Katovice og Wrochlaw
• Krakow - Kiev 1.000 km (via Rzeszow, L'viv, Rivne og Zhytomyr
(Krysset grensen fra Polen til Ukraina på Korczowa)
Sykkelen: Min BMW R 1150 GS, produsert 2003
Reisen ble gjennomført uten ulykker eller hendelser av noe slag. Været var veldig bra, litt for varmt på dagtid og noe kaldere i om natt.
Avgang Oslo: - Nå, noe jeg har glemmt? Allt klart til avreise?
Til overnattinger tok jeg mitt godt brukte litt røde Unna-telt, laget av den svenske produsenten Hilleberg. Teltet er full av minner og mitt andre hjem så godt som noe.
Første overnatting, i nærheten av Putgarden
Etter en god natts søvn og en ganske god frokost neste morgenen var jeg klar til å fortsette. Jeg nyter turen og det vakre været.
Fint vær for kjøring gjennom Nord-Tyskland. Lett trafikk, stoppet bare for å spise litt og fylle bensin. Kjørte gjennom sentrum av Berlin og tok av mot Dresden og deretter mot Cottbus i Tyskland og videre mot Wrchlaw i Polen. Hovedformålet var å transportere sykkelen og å få meg en tur. Ikke så mye tid for turisme. Likevel, jeg likte naturen, kystlinjen i nordlige Tyskland, lukten av havet og beundret yachtene å der ute, med folk som nyter sine ritt i vinden. Jeg passerer forstedene i Hamburg før jeg kjører gjennom sentrum av Berlin, Krakow og L'viv. Månen og stjerneklar himmel gjennom natten, virkelig romantisk hele gjennom Polen og Ukraina.
Midnatt, et sted syd sentralt i Polen, langs E40
For en morgenT Like øst for Krakow.
Etter noen kilometer inn i Polen var det gode veier og effektiv trafikk hele veien til Krakow. Fra Krakow fulgte jeg skiltene, gjennom små byer og massevis av veiarbeid i Rzeszow. Basert på lokale råd styrte jeg mot grenseovergangen på Korczowa, og etter ca 2 timer med venting og prosedyrer for grensekryssing var jeg i Ukraina, klar til å fortsette mot Kiev.
Oppstilt for grensepassering ved Korczowa
Jeg reiste gjennom ssentrum byen L'viv, og passerte like ved anerkjente Opera.
Som enhver anstendig person hilser og snakker også jeg med med de bikerne jeg møter ..
Bikere, vest i Ukraina
Dnepr, denne er 20 år gammel
De var trivelige folk, åpne for å slå av en prat. På min forespørsel om sykkelen er gammel får jeg til svar: "- Nei! Bare tjue år. Og så langt denne sesongen har den gått 20.000 kilometer." Virkelig imponerende! Sykkelen er en Dnepr, som vi vet, med en boxer-motor basert på patent på Karl Benz, i utgangspunktet samme motor konstruksjon som i BMWs boxer tvillinger som i dag. Dnepr er den militære versjonen av sin sivile motpart modell Ural, begge produsert i Sovjetunionen, Dnepr versjonen ble produsert i det som i dag Ukraina, i Kiev. Det var tre av dem, på to lignende sykler. Vi ønsket hverandre lykke til og fortsatte i hver vår retning.
I Ukraina var det veiarbeid langs hele E40 vest for Zhytomyr. Likevel gikk alt fint. Og som jeg følte det, ganske snart befantfant jeg meg selv i hovedgaten nær mitt hjem i Kiev. Jeg parkerte sykkelen i garasjen i kjelleren der jeg bor, takknemlig for opplevelsen og glad for at turen hadde gått bra.
Dette var ganske tidlig i min MC-karriere, så denne turen var stor stas! Og når jeg først hadde fått sykkelen sykkelen min over ble det ganske mange turer i Øst-Europa. Skal forsøke å formidle det og andre MC-opplevelser etterhvert på dette forumet.
Hyggelig å hilse på her!
Hei, Og beklager den vel korte introen. Jeg måtte plutselig stikke og fikk ikke slettet posten - så da ble det noen timers en utsettelse.
Men takk for responsen alle sammen - ikke verst med så mye positiv respons på en så kort intro! Nå håper jeg at jeg også har klart å få med bildene.
Jada, det var jeg som traff A.J. ved Shell på Roa, måtte slå av en prat da jeg fikk øye på den elegante hvite italiener.
Som man forstår er jeg nye her på forumet, og jeg kjører en gammel 1150 GS. Jeg jobbet og bodde i Kiev et par år, og hadde da mange fine turer i Ukraina, blant annet til Krim-halvøya og Svartehavet. Nedenfor er historien om da jeg kjørte sykkelen nedover fra Oslo (i dag bor vi på Roa). Jeg hadde vært uten lappen noen måneder, så da jeg endelig kunne kjøre sykkelen igjen var jeg svært fornøyd med det.
Skulle bare bringe min motorsykkel fra Oslo til Kiev for å bruke den til reiser i Ukraina og andre steder i (Øst)-Europa. Siden jeg ikke hadde hatt sykkelen i Kiev har jeg gledet meg til denne turen en stund.
Jeg forlot Oslo fredag ettermiddag 25 september 2009 og ankom Kiev svært tidlig om morgenen den påfølgende mandag.
• Oslo - Putgarden 800 km (via Göteborg, Malmö, København, ferge fra Rødbyhavn til Putgarden
(Fra hva jeg ble fortalt fergen går hver halve time dag og en natt. Tar litt mindre enn en time å krysse.)
• Putgarden - Krakow 1.200 km (via Hamburg, Berlin, Katovice og Wrochlaw
• Krakow - Kiev 1.000 km (via Rzeszow, L'viv, Rivne og Zhytomyr
(Krysset grensen fra Polen til Ukraina på Korczowa)
Sykkelen: Min BMW R 1150 GS, produsert 2003
Reisen ble gjennomført uten ulykker eller hendelser av noe slag. Været var veldig bra, litt for varmt på dagtid og noe kaldere i om natt.
Avgang Oslo: - Nå, noe jeg har glemmt? Allt klart til avreise?
Til overnattinger tok jeg mitt godt brukte litt røde Unna-telt, laget av den svenske produsenten Hilleberg. Teltet er full av minner og mitt andre hjem så godt som noe.
Første overnatting, i nærheten av Putgarden
Etter en god natts søvn og en ganske god frokost neste morgenen var jeg klar til å fortsette. Jeg nyter turen og det vakre været.
Fint vær for kjøring gjennom Nord-Tyskland. Lett trafikk, stoppet bare for å spise litt og fylle bensin. Kjørte gjennom sentrum av Berlin og tok av mot Dresden og deretter mot Cottbus i Tyskland og videre mot Wrchlaw i Polen. Hovedformålet var å transportere sykkelen og å få meg en tur. Ikke så mye tid for turisme. Likevel, jeg likte naturen, kystlinjen i nordlige Tyskland, lukten av havet og beundret yachtene å der ute, med folk som nyter sine ritt i vinden. Jeg passerer forstedene i Hamburg før jeg kjører gjennom sentrum av Berlin, Krakow og L'viv. Månen og stjerneklar himmel gjennom natten, virkelig romantisk hele gjennom Polen og Ukraina.
Midnatt, et sted syd sentralt i Polen, langs E40
For en morgenT Like øst for Krakow.
Etter noen kilometer inn i Polen var det gode veier og effektiv trafikk hele veien til Krakow. Fra Krakow fulgte jeg skiltene, gjennom små byer og massevis av veiarbeid i Rzeszow. Basert på lokale råd styrte jeg mot grenseovergangen på Korczowa, og etter ca 2 timer med venting og prosedyrer for grensekryssing var jeg i Ukraina, klar til å fortsette mot Kiev.
Oppstilt for grensepassering ved Korczowa
Jeg reiste gjennom ssentrum byen L'viv, og passerte like ved anerkjente Opera.
Som enhver anstendig person hilser og snakker også jeg med med de bikerne jeg møter ..
Bikere, vest i Ukraina
Dnepr, denne er 20 år gammel
De var trivelige folk, åpne for å slå av en prat. På min forespørsel om sykkelen er gammel får jeg til svar: "- Nei! Bare tjue år. Og så langt denne sesongen har den gått 20.000 kilometer." Virkelig imponerende! Sykkelen er en Dnepr, som vi vet, med en boxer-motor basert på patent på Karl Benz, i utgangspunktet samme motor konstruksjon som i BMWs boxer tvillinger som i dag. Dnepr er den militære versjonen av sin sivile motpart modell Ural, begge produsert i Sovjetunionen, Dnepr versjonen ble produsert i det som i dag Ukraina, i Kiev. Det var tre av dem, på to lignende sykler. Vi ønsket hverandre lykke til og fortsatte i hver vår retning.
I Ukraina var det veiarbeid langs hele E40 vest for Zhytomyr. Likevel gikk alt fint. Og som jeg følte det, ganske snart befantfant jeg meg selv i hovedgaten nær mitt hjem i Kiev. Jeg parkerte sykkelen i garasjen i kjelleren der jeg bor, takknemlig for opplevelsen og glad for at turen hadde gått bra.
Dette var ganske tidlig i min MC-karriere, så denne turen var stor stas! Og når jeg først hadde fått sykkelen sykkelen min over ble det ganske mange turer i Øst-Europa. Skal forsøke å formidle det og andre MC-opplevelser etterhvert på dette forumet.
Hyggelig å hilse på her!
Sist redigert av Chev. den 03 okt 2019, 00:47, redigert 14 ganger totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Chev. skrev:-
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: -
Hææææ...ittno innhold----det er fali det ?? Eller ??
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: -
Selvfølgelig!Svein2 skrev:Du får ønske han/hun velkommen til MCsiden.no, kvaliteten og lengden på innleggene er nok økende.AJ skrev:Chev. skrev:-
Velkommen hit til MCsiden.no, Chev.
Var det deg jeg tilfeldigvis møtte på Shell på Roa i går kveld, forresten...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: -
Detta er da ittno å verra redd forrIntruder skrev:Hææææ...ittno innhold----det er fali det ?? Eller ??
Velkommen til McSiden Chev., og gratulerer med sidens korteste innlegg
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: -
Dette er tydeligvis "sett fingen på tastaturet" leken...
Uten og se..
Mitt bidrag!
hg
Uten og se..
Mitt bidrag!
hg
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: -
Du kan jo ikke bare komme her å slenge ut slike påstander, det går jo ikke an å forsvare sæ mot sånne greier, det blir jo som å sloss mot vindmølller. Din jåssk ... eeeh ... nei det kan æ jo ikke si, bare glem det.Chev. skrev:-
Egentlig så e æ jo helt enig med dæ
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: -
Dette er som agurknytt i løssalgavisene om sommeren. Det er tydelig at vi har lite å gjøre nå som vinteren banker på døra hos de fleste.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- bjornen
- Innlegg: 245
- Registrert: 01 sep 2012, 19:17
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
- Sted: Drammen
Re: -
og her sitter wi og håper på en laaaang fin høst, uten frostevike skrev:Dette er som agurknytt i løssalgavisene om sommeren. Det er tydelig at vi har lite å gjøre nå som vinteren banker på døra hos de fleste.
kun sakelige diskusjoner, og fred alle steder