Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av MaxTron »

Veel, skal jo ikke påstå at æ klarer det heller, er jo på ingen måte noen trent drag-fører, men har god tru på at sykkelen er i stand til det. Ivertfall vist man monterer tenningskutter http://www.powercommander.com/powercomm ... ifter.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av ejs »

:thumleft
Dokumentert rekord for trimma 750turbo .(ihvertfall 100 hester mere enn i min.)
Dragrace.1/4 mile.
260kmh - 8,69sek
:mc7
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av Hjernen »

Svolp skrev:Hørtes veldig bøst ut!
fra 0 til 250km/t tar det ca 11 sekunder på min 1400...

Her er en kandidat; [video]http://www.youtube.com/watch?v=6ih2a4CYCgU[/video]
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av MaxTron »

Turbo blir jo en helt annen verden, så det går det jo ikke å sammenligne...

Er jo ett firma her: http://www.holeshot-racing.co.uk/index. ... twin-turbo" onclick="window.open(this.href);return false; som selger turbokit til Vmax, 3,4 eller 600 hk :oh er jo bare snakk om hvor mye penger en vil bruke egentlig...

Nei har ikke tenkt å montere noe "sotvifte" æ nei, men er jo bestandig arti når turboladda sykkla må dras frem for å ha noe som kan konkurere :knegg
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av Intruder »

:lol :lol Hvis jeg bøyer meg med hue mot tanken kan jeg også få slike steilefølelser... :[-X :notworthy:
Ellers herlig sikkert om en tør,bare :mc_p: holder seg på trygg avstand... :mk
Skiltet rekker de neppe lese.. :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av Kawasaki »

MaxTron skrev:Nei har ikke tenkt å montere noe "sotvifte" æ nei, men er jo bestandig arti når turboladda sykkla må dras frem for å ha noe som kan konkurere :knegg

Prøvde en sånn Vmax ifjor eller året før,husker ikke helt.Men tror det var en sånn som du har.1700/nesten 200hk.
Å for å være helt ærlig,så gikk den ræva.



:lol Neida,den gikk som om fanden var etter meg. Men at den er så rask fra 0 til 280,det tviler jeg på.Til det mangler det mye aerodynamikk.Kanskje den kan hamle opp med det meste opp til la meg tippe 240-250,men derfra og oppover tror jeg den sliter. Men kanskje hvis fører'n har en god bulb ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av Zettexx »

Det er vel en kjennsgjerning at mer hk og mer fartsressurser fører også med seg bedre kjøreegenskaper. Man monterer liksom ikke en Hayabusa maskin i en 250 ccm "Viagra" ramme uten at det blir livsfarlig.

Min første bil hadde 30 HK, og gikk mer enn fort nok. En av mine lærere hadde en Citroen 2CV med 12 HK, og reiste på langtur hver sommer med familien. En VW boble med (28-34HK) med camping vogn på slep var ikke et fremmed syn.

Jeg synes Triumph Tiger Cub var mektig.... ( 200 ccm, husker ikke antall hester). Skulle gjerne hatt en nå også.

Jeg savner markedet med små mc som en kan slenge litt med...

MC følger vel bilmarkedet på det viset. Dagens familiebil har mer HK og dreiemoment enn det som var vanlig i en lastebil beregnet for langtransport for 30 år siden. Vi skal ikke lengre, og fartsgrensene er faktisk satt ned for det meste. Jeg levde i en tid når vi ikke skulle lengre enn til Danamrk for å kjøre uten fartsgrenser.

Blir det noen gang nok ? Det blir vel som med penger, ..... Vi ser fra landets rikeste og hva de er villige til å gjøre i pengejakten at "Nok" er et relativt begrep som forsvinner ut i evigheten og aldri kan nås.

Det er fryktelig mange sykler som jeg synes er overmåls, men det er også mange som frister av helt ubegripelige grunner.

Er det noe fornuft i det der da ? Nei. Men man spiser heller ikke is fordi det er fornuftig.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av MaxTron »

Spaghettiræser skrev:Er det noe fornuft i det der da ? Nei. Men man spiser heller ikke is fordi det er fornuftig.
Her er du vel inne på det helt essensielle trur æ.

Blir litt oppgitt av folk som skal kritisere at folk kjører sykkler over 600kubikk, og over ca 80hk.
Det er liksom ikke FORNUFTIG :oh , påenget er vel enda enklere enn som så: MOTORSYKKEL er IKKE fornuftig!! Skulle folk bare gjort det som er "fornuftig" hadde vel INGEN hatt motorsykkel som hobby!!?? Det er jo både farlig, upraktisk og mindre komfortabelt enn en gjennomsnitts familiebil.

Og skal man fortsette å trekke i fornuftstråden så er det vel ingen som har behov for mer enn 70-90 hk i en bil heller??
...Og sikkert mindre enn halvparten av de som har bil her i landet som faktisk MÅ ha bil.

...Og sånn kan en fortsette, LEEENGE...

Men isteden kan en foreksempel laste på sykkelen å kjøre på en helgetur eller ett MC-treff, treffe likesinnede, skåle og prate dritt og flire MYE!!

M.a.o. dyrke ufornuften(??) :=D> :cheers :jada:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av mekkern »

Størrelse på motor er totalt uinnressant.
masse småsykler som er kjempeartige-men skal en ha passasjer og oppakning på mange/lange turer er LITT dreiemoment avstressende..
Ellers er sære og merklige kreasjoner med motor artige... :-J
også slike som virker dårlig.. :8-[
nye sykler må gjerne presses LANGT over uforsvarlig-grensen på norske veier før en er i nærheten å utnytte de..... eldre sykler er litt mer spennende og utfordrene..Enn å kjøre corollasykkel der eneste spenninga med kjøringa er om en blir most av de med 4 eller flere hjul.. :sk?
Kjøpe nytt og stort kan/vil alle som driter penger og/eller ønsker å vise det....og like intressant som en ny brødrister..hver sin intresse..

Fornuftig er jo å sitte hjemme å glane på boxen med en salatbolle, etter dagens jobb og tilmålte trening-med ei sparepære opp i rassen for å ikke sette slikt stort CO2 avtrykk...

For meg skal en motorsykkel bråke-ryke-riste-fuske-leve-og være fullstendig ufornuftig-Akkurat som meg... :mrgreen
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38033
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av AJ »

Må bare igjen nevne den kanskje aller morsomste sykkelen jeg har prøvd, nemlig Husaberg 570 - totalt upraktisk som tursykkel og med en rekkevidde og serviceintervaller som virkelig understreker ufornuften.

Men morsomt? Du verden! :oh Finnes vel knapt maken \:D/ :mc1
570 kubikk fordelt på snaue 120 kg sykkel som du lett håndterer som en moped. Skikkelig artig!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av Blackbird »

mekkern skrev:Størrelse på motor er totalt uinnressant.
masse småsykler som er kjempeartige-men skal en ha passasjer og oppakning på mange/lange turer er LITT dreiemoment avstressende..
Ellers er sære og merklige kreasjoner med motor artige... :-J
også slike som virker dårlig.. :8-[
nye sykler må gjerne presses LANGT over uforsvarlig-grensen på norske veier før en er i nærheten å utnytte de..... eldre sykler er litt mer spennende og utfordrene..Enn å kjøre corollasykkel der eneste spenninga med kjøringa er om en blir most av de med 4 eller flere hjul.. :sk?
Kjøpe nytt og stort kan/vil alle som driter penger og/eller ønsker å vise det....og like intressant som en ny brødrister..hver sin intresse..

Fornuftig er jo å sitte hjemme å glane på boxen med en salatbolle, etter dagens jobb og tilmålte trening-med ei sparepære opp i rassen for å ikke sette slikt stort CO2 avtrykk...Ha-ha ha ja mange av den sorten som har fått miljøet på hjernen,med co-rensa brakfiser he-he.Mye luft av kaninfor å fiber.Sunnere me bensin å olje-maskiner,ikke alle som gidder å tråkke sjøl,er jo stor på d å disse fornuftige miljø-apene.

For meg skal en motorsykkel bråke-ryke-riste-fuske-leve-og være fullstendig ufornuftig-Akkurat som meg... :mrgreen

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av mekkern »

quote="mekkern"]Størrelse på motor er totalt uinnressant.
masse småsykler som er kjempeartige-men skal en ha passasjer og oppakning på mange/lange turer er LITT dreiemoment avstressende..
Ellers er sære og merklige kreasjoner med motor artige... :-J
også slike som virker dårlig.. :8-[
nye sykler må gjerne presses LANGT over uforsvarlig-grensen på norske veier før en er i nærheten å utnytte de..... eldre sykler er litt mer spennende og utfordrene..Enn å kjøre corollasykkel der eneste spenninga med kjøringa er om en blir most av de med 4 eller flere hjul.. :sk?
Kjøpe nytt og stort kan/vil alle som driter penger og/eller ønsker å vise det....og like intressant som en ny brødrister..hver sin intresse..

Fornuftig er jo å sitte hjemme å glane på boxen med en salatbolle, etter dagens jobb og tilmålte trening-med ei sparepære opp i rassen for å ikke sette slikt stort CO2 avtrykk...

For meg skal en motorsykkel bråke-ryke-riste-fuske-leve-og være fullstendig ufornuftig-Akkurat som meg... :mrgreen[/quote]

Blackbird skrev:[Ha-ha ha ja mange av den sorten som har fått miljøet på hjernen,med co-rensa brakfiser he-he.Mye luft av kaninfor å fiber.Sunnere me bensin å olje-maskiner,ikke alle som gidder å tråkke sjøl,er jo stor på d å disse fornuftige miljø-apene.
sånn så blir det du skrev ikke borte i mitt innlegg.. :-)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av Blackbird »

Du har fine poeng,og når innleggene får folk til å le er d jo Konge,artigst å lese å,spedde bare på litt.Du skal selvfølgelig ikke få skylda for d jeg skrev,men ser ut til at vi har endel felles tanker her :lol .

Gammelgutt

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av Gammelgutt »

Hyosungen med sin lille 248ccm er da en artig liten sykkel. Spesielt når store rrr-sykler ikke klarer å kjøre fra på svingete veier.

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Hvor mye er for mye? En tråd om mulig kubikksyke...

Legg inn av Blackbird »

Ps! Har en skikkelig gammel rusåt traver,85 mod.CB 1100 F Bold`or.Spennende å uforutsigbar,men med nok dreiemoment.XXn er som en velsmurt 5-mils ski i forhold,2 forskjellige verdener.Storkoser meg på gammelhond likevel,selv om den blir mindre brukt.

Svar