R sykkel eller ikke?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av simpson »

Du finner ikke noe om noe annet som er bedre, så dermed konkluderer du med at siden BMW har elektroniske dempere, er de like.
Selv om det er to forskjellige systemer og fabrikanter.
Da må jeg også si =;

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Snikkeren »

simpson skrev:Du finner ikke noe om noe annet som er bedre, så dermed konkluderer du med at siden BMW har elektroniske dempere, er de like.
Selv om det er to forskjellige systemer og fabrikanter.
Da må jeg også si =;
Og du konkluderer med at siden Multistrada har elektroniske dempere, så er de de beste?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av hakhap »

simpson skrev:Du finner ikke noe om noe annet som er bedre, så dermed konkluderer du med at siden BMW har elektroniske dempere, er de like.
Selv om det er to forskjellige systemer og fabrikanter.
Da må jeg også si =;
Det jeg konkluderer med er att Multistrada sitt system ikke er det beste, BMW sitt er ikke det beste men disse systemen er, etter hva jeg funnet etter lite søk i stort det samme, kan sikkert ha feil, men du har ikke beviset noe at noe av det jag sa var feil.

Du sier det er verdens beste da er det opp til deg å vise til kilder som bekrefter dette ellers er det bare noe du sier.

Hvis BMW og Ducati sine systemer ikke er i prinsipp det samme så får du veldig gjenrne vise til noen kilder, oberoende, som går igjennom disse systemen.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Snikkeren »

@Hakhap: Er ikke vits å prøve å få noe fakta ut av han. Han kommer jo med masse "fakta" som ikke stemmer. Som at Multistradaen har større bakkeklaring (180 mm) enn SA'en (220 mm), og derfor har større nedleggsvinkel (som om det bare er bakkeklaring som har noe å si på nedleggsvinkel) enn KTM'en. Og at KTM'en kommer med dekk som er like egnet til asfalt som grus.


simpson skrev:Har ikke kjørt KTM, men alle skjønner at med oppsettet på Multistada, 17" asfaltdekk, verdens beste dempersystem, mye lavere vekt osv. er den opplagt best på asfalt.
Multistrada er en superbike med større fjæringsvei, oppreist kjørestilling. De fleste komponeter som har med kjøreegenskaper å gjøre er hentet fra superbike.
Og ikke minst, høyere bakkeklaring, som gjør at KTM tar nedi i svinger før Multistrada.
KTM er ett beist av en sykkel, med stort framhjul og ikke minst har den dekk som ikke er laget for ren asfaltkjøring men like mye for grus/lett offroad.
Men etter å ha lest hva enkelte mener KTM er i stand til å gjøre på veien, er det rart at ikke den blir brukt i racing også.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av L-NA »

Himmel er blå og choken er pååå...Og jeg ligger forrest i Kø`n....med min Super tenere....og stooooor koser meg.... :vs :vs

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av JK95 »

L-NA skrev:Himmel er blå og choken er pååå...Og jeg ligger forrest i Kø`n....med min Super tenere....og stooooor koser meg.... :vs :vs
:prf

Men ingen nevnte den nye testvinnende S1000XR? Som i MCN's test slo 1190 Adventure på andre og Multistrada på TREDJE?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av LordShaft »

Slo på hva? Ring? :knegg :knegg

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av detvarvondtdet »

lalieng skrev:hei, kan nå begynne med å si at jeg alltid har hatt lyst på en R sykkel helt siden jeg tok mc lappen for 4 år siden nå. men la R-sykkel drømmen på vent inntill jeg hadde fått kjørt noen år på andre sykkler og samla opp litt erfaring og blitt litt mer "voksen" i hodet.

men vurderer og kjøpe meg R-sykkel til neste år og lurer derfor på om det er noen som har noen sykkler som de kan anbefale til en fersk R-sykkel sjåfør? helst 2005 og nyere :)

For å bringe tråden litt bort fra penisstørrelser, adventuresykler og diskusjoner om dempersystemer. La meg forsøke å dra den litt OnTopic igjen. Om du vurderer R-sykkel ville jeg i det minste ha sikret meg noen prøvekjøringer. I min ungdom siklet jeg også etter R-sykler, og selvom jeg nå uansett aldri ville kjøpt meg noen R-sykkel så fant jeg i tillegg ut at kjørestillingen ikke fungerer for meg. Jeg anbefaler deg noen timer kjøring på en sykkel om du har muligheten til det. Utover selve kjørestillingen på en klassisk R-sykkel vil jeg tro at opplevelsen av motorkarakter osv er temmelig lik på de fleste. Blir vel gjerne utseende og "feeling" som avgjør.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av thewiz »

Morsomt at folk diskuterer hele tiden hva som er best, men ingen bryr seg om hva man faktisk liker / ønsker. Hvis du har lyst på R sykkel, kjøp deg da. Er ikke verre enn å selge hvis det ikke passet for deg.

:-)å

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Tommas »

thewiz skrev:Morsomt at folk diskuterer hele tiden hva som er best, men ingen bryr seg om hva man faktisk liker / ønsker. Hvis du har lyst på R sykkel, kjøp deg da. Er ikke verre enn å selge hvis det ikke passet for deg.

:-)å
+1 :thumleft

ZZR-Erling

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av ZZR-Erling »

Er det noen her som kan fortelle meg hvorfor mange er så opphengt i at "en bike kjører fra en annen"?
Og, spiller noen tideler, eller sekunder eller minutter tregere, hit eller dit, noen egentlig rolle??

Skulle jeg kjørt så fort som mulig her og der, hadde jeg lånt mors S1000RR, men den frister ikke like mye som den jeg til vanlig kjører.
Den er en slik type bike som får meg langt inn i grisekjøringsområdet, lettere enn noe annet jeg har kjørt, og hvor lurt er nu egentlig det da? Joda, artig, rått osv...men i lengden...tja..Føler mer "ro" over kjøringa med min bike, hva andre synes om det, eller om sin bike kontra min bike, det driter jeg egentlig i! :-)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av hakhap »

ZZR-Erling skrev:Er det noen her som kan fortelle meg hvorfor mange er så opphengt i at "en bike kjører fra en annen"?
Og, spiller noen tideler, eller sekunder eller minutter tregere, hit eller dit, noen egentlig rolle??
Er helt enig med deg ZZR-Erling men ja visse her inne er mer en lite opptatt av det kan det virke.


Eller til TS så synes jeg du skal velge de du synes du vill/kan ha :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23248
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Bjerknez »

De fleste av oss er vel LITT opptatt av fart og morro her inne. Selv ZZR-Erling hadde vel kommet seg på tur med noe under 1300cc vil jeg tro, og hakhap hadde nok også klart og komme seg rundt Tyrifjorden med cruiseren han hadde. Er vi litt ærlige med oss selv så tror jeg vi alle er opptatt av at det drar litt og at det er litt krefter. Er nok derfor slike diskusjoner ofte dukker opp.

Å ja... jeg er så absolutt ikke noe bedre selv, bare så det er sagt... :redface

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:De fleste av oss er vel LITT opptatt av fart og morro her inne. Selv ZZR-Erling hadde vel kommet seg på tur med noe under 1300cc vil jeg tro, og hakhap hadde nok også klart og komme seg rundt Tyrifjorden med cruiseren han hadde. Er vi litt ærlige med oss selv så tror jeg vi alle er opptatt av at det drar litt og at det er litt krefter. Er nok derfor slike diskusjoner ofte dukker opp.

Å ja... jeg er så absolutt ikke noe bedre selv, bare så det er sagt... :redface
Forskjell på å like at de drar litt og å være opptatt av at noen annen ikke skal kjøre forbi en o.l. og jeg har klart meg helt fint rundt tyrifjorden med cruiseren :prf
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23248
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men så lenge de fleste av oss er opptatt av at det "drar litt" så er det naturlig at diskusjoner rundt dette dukker opp. Vi er nok alle mer eller mindre skyldige eller i vertfall medvirkende til at slike diskusjoner dukker opp fra tid til annen. Men ja, jeg er i utgangspunktet enig med deg. Hvem som har den raskeste sykkelen er ikke viktig i det hele tatt.

Så jeg skjønner veldig godt at mange er opptatt av at sin egen sykkel drar bedre enn sykkelen til kompisen, selv om man kan late som om dette ikke er vitkig over hodet. Tullete...ja.. men det er vel bare slik vi gutter/mannfolk er skrudd sammen tror jeg. Dette skjer med bil entusiaster også, og vi har "konkurrert" siden tidenes morgen.

Trener man kampsport så vil man jo være best i utgangspunktet, sykler man Birken så vil man jo vinne og vi sniker til og med i kassa på Rema1000 så fort det lar seg gjøre uten å bli fersket.

EDIT:
Det fine med dette når det kommer til MC spesielt er at det ikke er motor som er avgjørende i utgangspunktet om man kommer først fra A-B. Det krever en viss ferdighet også og det har vel vert noen diskusjoner om dette her inne også hvis jeg ikke husker feil? :knegg

Svar