LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Hahaha..... nå står ikke føttene mine i stil med noe som helst annet på kroppen, så det er langt ifra skryt
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Du har små sko?LordShaft skrev:Hahaha..... nå står ikke føttene mine i stil med noe som helst annet på kroppen, så det er langt ifra skryt
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23391
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Jaja, da er altså tiden kommet til at nok en R-sykkel entusiast velger å konvertere til noe mer "brukanes"
Jeg er faktisk litt enig i Lordy'en her jeg tror jeg, uten at jeg har kjørt verken KTM'en eller Multi'en. Traff AJ her om dagen i Gamlebyen i Fredrikstad og må jo si at denne KTM'en virker som en meget tøff sykkel i sitt segment. Jeg er ikke helt der ennå føler jeg, men det kan godt være at den tiden kommer...
Multistradaen er jo en meget flott sykkel på alle måter, men med litt god porsjon synsing så føler jeg at KTM'en er mer "ekte" og brukanes. Multistraden er også helt sikkert en superflott sykkel på alle mpter men føler kanskje den blir litt "show off"? Blir litt som å sammenligne Porshe Cayenne Turbo og Toyota Land Cruiser. På treff etc. ville jeg tatt Porsh'a, men på jordomreise hadde det nok blitt Land Cruiseren. Men som sagt, KUN synsing ut fra hva jeg tror
Jeg tror rett og slett du er inne på noe nå altså Lordy
Jeg er faktisk litt enig i Lordy'en her jeg tror jeg, uten at jeg har kjørt verken KTM'en eller Multi'en. Traff AJ her om dagen i Gamlebyen i Fredrikstad og må jo si at denne KTM'en virker som en meget tøff sykkel i sitt segment. Jeg er ikke helt der ennå føler jeg, men det kan godt være at den tiden kommer...
Multistradaen er jo en meget flott sykkel på alle måter, men med litt god porsjon synsing så føler jeg at KTM'en er mer "ekte" og brukanes. Multistraden er også helt sikkert en superflott sykkel på alle mpter men føler kanskje den blir litt "show off"? Blir litt som å sammenligne Porshe Cayenne Turbo og Toyota Land Cruiser. På treff etc. ville jeg tatt Porsh'a, men på jordomreise hadde det nok blitt Land Cruiseren. Men som sagt, KUN synsing ut fra hva jeg tror
Jeg tror rett og slett du er inne på noe nå altså Lordy
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Multistradaen er helt fantastisk
Men den er noe trang i forhold til føtter og hender. Ikke at jeg tror det blir noe probelm, annet en senterstøtten. Denne er veldig i veien på Multistrada. Men når det er sagt, så følte jeg også at plastikken rundt dashboard osv er noe mer skrøpelig og ikke like "solid" som på KTM'en. Den luken du kan putte nøklene i. Eller lokket til sigarett tenneren som jeg liker å kalle det
Motormessig er nok disse syklene helt på høyde med hverandre. De har alt av nødvendig utstyr, men Multistrada er optimalisert for veibruk. Å det er nok der jeg blir å bruke 98% av kjøringen min. Det er nok ikke umulig at jeg blir å driste meg lettere ut på grusveier når jeg kjøper sykkel som er egnet for dette. Men slik som det er nå, skyr jeg det som pesten
Med multistrada må jeg også helt til holmestrand for servicer. Det er ikke noe problem, men det er noe som trekker litt ned. Før jeg "testet" KTM var ikke denne veldig høyt vurdert. Men nå som jeg føler valget står mellom KTM og Ducati er jo det en selvfølge at slike ting veier for eller mot.
Å KTM'en er nok helt klart bedre egnet for flere ting enn vei kjøring, men spm er om det er nødvendig.
Også trenger jeg en sykkel det er kjekt å kjøre på svingete vestlandsveier. Å det ser ut som både multistrada og ktm fikser helt utmerket.
Men den er noe trang i forhold til føtter og hender. Ikke at jeg tror det blir noe probelm, annet en senterstøtten. Denne er veldig i veien på Multistrada. Men når det er sagt, så følte jeg også at plastikken rundt dashboard osv er noe mer skrøpelig og ikke like "solid" som på KTM'en. Den luken du kan putte nøklene i. Eller lokket til sigarett tenneren som jeg liker å kalle det
Motormessig er nok disse syklene helt på høyde med hverandre. De har alt av nødvendig utstyr, men Multistrada er optimalisert for veibruk. Å det er nok der jeg blir å bruke 98% av kjøringen min. Det er nok ikke umulig at jeg blir å driste meg lettere ut på grusveier når jeg kjøper sykkel som er egnet for dette. Men slik som det er nå, skyr jeg det som pesten
Med multistrada må jeg også helt til holmestrand for servicer. Det er ikke noe problem, men det er noe som trekker litt ned. Før jeg "testet" KTM var ikke denne veldig høyt vurdert. Men nå som jeg føler valget står mellom KTM og Ducati er jo det en selvfølge at slike ting veier for eller mot.
Å KTM'en er nok helt klart bedre egnet for flere ting enn vei kjøring, men spm er om det er nødvendig.
Også trenger jeg en sykkel det er kjekt å kjøre på svingete vestlandsveier. Å det ser ut som både multistrada og ktm fikser helt utmerket.
- Even
- Innlegg: 1
- Registrert: 06 jul 2015, 15:46
- Motorsykkelen din: Ducati Monster S2R 1000
- Sted: Bergen
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Hei. Dette er ikke riktig. Det er ducati forhandler i Haugesund :)LordShaft skrev: Med multistrada må jeg også helt til holmestrand for servicer. Det er ikke noe problem, men det er noe som trekker litt ned.
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Tror Lorden har hørt litt forskjellig om dem. Hvis jeg husker rett.Even skrev:Hei. Dette er ikke riktig. Det er ducati forhandler i Haugesund :)LordShaft skrev: Med multistrada må jeg også helt til holmestrand for servicer. Det er ikke noe problem, men det er noe som trekker litt ned.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Det er helt riktig, de har ducati verksted i Haugesund. Også kjent som sigma, så jeg må til holmestrand :-)
Note4
Note4
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Da hadde jeg strøket MTSen fra lista. Men hvordfor ikke vurdere KTM 1190 og GS (ikke adventure)? Spesielt siden du kommer fra en sportssykkel..LordShaft skrev:Det er helt riktig, de har ducati verksted i Haugesund. Også kjent som sigma, så jeg må til holmestrand :-)
Note4
Anbefaler helst vinneren i denne testen selvsagt : http://www.motorcyclistonline.com/revie ... rison-test
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: LordShaft - *Oi oi. Mulig valget allerede er tatt*
Jeg tror ikke KTM'en står noe tilbake for Multistrada'en når deg kommer til svingete asfaltveier, så hvorfor ikke da velge en som også er egnet til litt grus også. Jeg har aldri vært noe grusfantast, men etter jeg kjøpte 1290'en har jeg dristet meg ut på grus flere ganger. Og det takler den utmerket. Jeg har til og med hatt sladd gjennom svingen, noe jeg aldri ville funnet på med TDM'en. Men med de hjelpemidlene som er på KTM'en, så er det den som skal ha æren for det, ikke jeg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Sist redigert av LordShaft den 28 okt 2015, 21:50, redigert 2 ganger totalt.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Gratulerer med gRRRRRRRRom sykkel.
Blir det PreHøstTur på deg likevel da? Jeg har ikke bestilt hytter enda. :)
Blir det PreHøstTur på deg likevel da? Jeg har ikke bestilt hytter enda. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23391
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Nei dæven!
Gikk unna dette Lordy
Gratulerer så mye med flott sykkel. Blir en grei kontrast og gå fra en hardbarket R-sykkel til traktor vil jeg tro. Skal du ut på langtur så er du velkommen hit til Fredrikstad så du får gitt meg det etterlengtede buksevannet
Gikk unna dette Lordy
Gratulerer så mye med flott sykkel. Blir en grei kontrast og gå fra en hardbarket R-sykkel til traktor vil jeg tro. Skal du ut på langtur så er du velkommen hit til Fredrikstad så du får gitt meg det etterlengtede buksevannet
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23391
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Vil nok føles som et beist den i forhold Lordy...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Jasså...
Så ble det KTM på gutten.
Gratulerer så mye .
Denne tror jeg absolutt vil passe deg bra.
Min har gått snaue 11K uten problemer av noe slag - bank-i-bordet og alt det der...
Eneste en liten ting jeg skal reklamere på og det er ene blinklyset foran som slipper inn fuktighet.
Småtteri i den store sammenhengen.
LordShaft skrev:Da er det ikke noe å diskutere lengre.... Valget er tatt :-)å
Jeg spontan forelsket meg etter å ha prøvesittet en liten time, sjekket av alt detaljer og ekstrautstyr som er standard på denne modellen.
Kontrakt er signert, gammel sykkel er tatt i innbytte og ny sykkel blir klargjort as we speak. Da slipper jeg å gå en halv sesong uten sykkel
Da er jeg den glade eier av en stk splitter ny KTM 1290 Super Adventure (noe spontant)
Ekstrautstyr jeg gikk for i første omgang
Sidekofferter av touring typen.
Tank beskyttelse
Den skivelås saken
Også til slutt GPS bracket.
Eksos og toppkoffert utsetter jeg litt
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
GRATTIS med grom "traktor"!
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)