BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Erman »

TomB skrev:
Andreas skrev:
En annen ting når man handler fra utlandet er jo at man kan få "gebyr for forenklet tollbehandling" som de så fint kaller det. Så i værste fall kan jo deler bli mye dyrere enn kontra å handle lokalt :thumleft
Dem som bor nærme Sverige, kan jo bruke "poste restanse"

Bestiller man fra f.eks Tyskland, kan man kjøre innom tollen og få refundert den Tyske momsen??
Noen som vet 100%, har bare sett/hørt noe om dette.
Svenskene har tollgrense på 1000,- SEK såvidt jeg vet. Så alt under dette + Poste Restante er positivt.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Dortmunder »

1-3 mars er det motorsykkelmesse i Dortmund :prf ikke det det var en gang .. men greit nok.

Men i Dortmund har du Louis og Polo ... vil tro du finner mye der... Av og til greiere med en tur og se og føle før du kjøper....


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Andreas »

Det er jo en fordel å bruke Sverige hvis du handler i et annet EU-land. Da er jo moms osv allerede betalt for.

Å man kan ta med seg varer for max 3000,- momsfritt inn til Norge hvis du har vært mindre enn 24timer i Sverige. Har du vært lengre enn 24t, kan du ta med varer for 6000,-.

Jeg har slektninger som har hytte på Storlien, ca 10mil fra Trondheim. Handlet en del deler til en Land Rover vi hadde fra en sjappe i England. Selgeren der ville ikke sende utenom EU (?!) så delene fikk jeg sendt til den hytta.

Problemet kom da det viste seg at Fedex, som pakken ble sendt med, ikke hadde avtale med post-i-butikken på Storlien. Så jeg fikk hentelappe om at jeg måtte hente pakken i Järpen som er 20 mil fra Trondheim. Så det ble en lang tur for å hente de delene :-)å Så da lærte man noe av det også :vs

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Erman »

Er det virkelig ingen andre sjapper enn Motorworks og Motobins som fører deler for K100-modellene i Europa?
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av ole m. »

Andreas skrev:Det er jo en fordel å bruke Sverige hvis du handler i et annet EU-land. Da er jo moms osv allerede betalt for.

Å man kan ta med seg varer for max 3000,- momsfritt inn til Norge hvis du har vært mindre enn 24timer i Sverige. Har du vært lengre enn 24t, kan du ta med varer for 6000,-.

Jeg har slektninger som har hytte på Storlien, ca 10mil fra Trondheim. Handlet en del deler til en Land Rover vi hadde fra en sjappe i England. Selgeren der ville ikke sende utenom EU (?!) så delene fikk jeg sendt til den hytta.

Problemet kom da det viste seg at Fedex, som pakken ble sendt med, ikke hadde avtale med post-i-butikken på Storlien. Så jeg fikk hentelappe om at jeg måtte hente pakken i Järpen som er 20 mil fra Trondheim. Så det ble en lang tur for å hente de delene :-)å Så da lærte man noe av det også :vs
Handler du i et EU-land fra Norge, så trekkes det aktuelle landets merverdiavgift fra på beløpet. Når varen innføres til Norge legges norsk mva til. Nivåene på mva varierer noe, men det er ikke veldig forskjellig fra her hjemme. Dette betyr at det er fint lite å spare på å sende varer til Sverige, for så å ta de med over grensen selv. Tollbehandlingsgebyret til Posten er 129,- for forenklet tollbehandling, dette sparer du jo selvfølgelig ved henting. Men regner du med tid, bensin etc., så tipper jeg det ikke lønner seg for de aller fleste.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Andreas »

ole m. skrev:
Andreas skrev:Det er jo en fordel å bruke Sverige hvis du handler i et annet EU-land. Da er jo moms osv allerede betalt for.

Å man kan ta med seg varer for max 3000,- momsfritt inn til Norge hvis du har vært mindre enn 24timer i Sverige. Har du vært lengre enn 24t, kan du ta med varer for 6000,-.

Jeg har slektninger som har hytte på Storlien, ca 10mil fra Trondheim. Handlet en del deler til en Land Rover vi hadde fra en sjappe i England. Selgeren der ville ikke sende utenom EU (?!) så delene fikk jeg sendt til den hytta.

Problemet kom da det viste seg at Fedex, som pakken ble sendt med, ikke hadde avtale med post-i-butikken på Storlien. Så jeg fikk hentelappe om at jeg måtte hente pakken i Järpen som er 20 mil fra Trondheim. Så det ble en lang tur for å hente de delene :-)å Så da lærte man noe av det også :vs
Handler du i et EU-land fra Norge, så trekkes det aktuelle landets merverdiavgift fra på beløpet. Når varen innføres til Norge legges norsk mva til. Nivåene på mva varierer noe, men det er ikke veldig forskjellig fra her hjemme. Dette betyr at det er fint lite å spare på å sende varer til Sverige, for så å ta de med over grensen selv. Tollbehandlingsgebyret til Posten er 129,- for forenklet tollbehandling, dette sparer du jo selvfølgelig ved henting. Men regner du med tid, bensin etc., så tipper jeg det ikke lønner seg for de aller fleste.
Problemet her var at avsender ikke ville sende til land utenom EU. Dessuten er det mange sjapper som ikke trekker ifra lokal mva. Å det er jo litt styr å ordne med selv i etterkant…

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av mekkern »

Brukte deler bla. Kan det ikke trekkes MVA fra heller...dette er det best å hente "over grensen" ;-)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

austavla
Innlegg: 1
Registrert: 04 apr 2014, 06:58
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2012

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av austavla »

Her er en forhandler i Tyskland som eg har handlet mye hos, http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en" onclick="window.open(this.href);return false; trekker fra tysk moms når du handler. Litt vanskelig å finne deler, men bruker dere denne side for å finne delenr. er det ein lek :-) http://www.realoem.com/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Crinos »

austavla skrev:Her er en forhandler i Tyskland som eg har handlet mye hos, http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en" onclick="window.open(this.href);return false; trekker fra tysk moms når du handler. Litt vanskelig å finne deler, men bruker dere denne side for å finne delenr. er det ein lek :-) http://www.realoem.com/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
LoL... aldri tenkt på at den siden også kan brukes til motorsykkel deler.. Brukt flittig til ymse BMW'er (bur) jeg har hatt nå igjennom 15 år :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar