BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av gbruaset »

Hei! Noen som kjenner til nettsteder i Europa, som selger orginalt Bmw utstyr? Gjerne fra Tyskland, som sender til Norge!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av LordShaft »

Hiver meg på denne :-) Kunne godt tenkt meg å vist om slike nettsider :-)

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Andreas »

Nå vet jeg ikke hvordan det er med prisene på BMW-tilbehør :scratch Men når det gjelder orginalt tilbehør til Ducati, har jeg funnet ut at det er ingenting å spare på å handle fra det store utland. Når moms og frakt er lagt til så har det vist seg at det hadde vært billigere å bare handle hos norsk merkeforhandler! Å skulle man ha behov for reklamasjon osv så er det jo 10gang enklere da :thumleft

Jeg handlet litt til sykkelen min når jeg var nede på fabrikken i Italia i fjor, men da slapp jeg jo frakt og moms siden det ble med hjem i kofferten :vs


knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av knutk »

Gjelder det samme for orginalt BMW utstyr. Oftest er det Norges relativt høye moms som utgjør forskjellen, og den blir i allefall lagt på når man bestiller.
Så moderne utstyr er ikke bryet verdt.

Om man har veteran derimot ser tegningen litt annerledes, men da er man inne på firmaer som spesialliserer seg innen sitt felt, og der finnes ofte ikke alternativ i Norge.
Jeg oppfatter også tråden som ment på nyere greier.

For nyankomne BMW eigere kan nevnes at man finner komplett delekatalog for ALLE BMWer fra nye til bakover http://realoem.com/bmw/, trolig fra før krigen. Delenes pris er oppgitt i US$, og man betaler omtrent det samme i NOK (med forbehold. Jeg har ikke handlet mye deler, bare sammenlignet pris)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av LordShaft »

Andreas skrev:Nå vet jeg ikke hvordan det er med prisene på BMW-tilbehør :scratch Men når det gjelder orginalt tilbehør til Ducati, har jeg funnet ut at det er ingenting å spare på å handle fra det store utland. Når moms og frakt er lagt til så har det vist seg at det hadde vært billigere å bare handle hos norsk merkeforhandler! Å skulle man ha behov for reklamasjon osv så er det jo 10gang enklere da :thumleft

Jeg handlet litt til sykkelen min når jeg var nede på fabrikken i Italia i fjor, men da slapp jeg jo frakt og moms siden det ble med hjem i kofferten :vs
Dette syns jeg er merkelig...??
Nå husker jeg ikke siden i farten, men skal finne ut av det.
Jeg fikk fant en Arai Rx7 Ducati Corse hjelm på Løvaas utenfor Oslo. De skulle ha 8500,- kroner. Fra Amerika fikk jeg hjelmen tilsendt hjem på døren (15 dager) for den nette total sum av 4.300,- Så jeg fikk den nesten til halv pris. Jeg har flere kompiser som har handlet potter og annet snax til syklene sine til nesten halv pris over dammen.

Men er helt enig med deg i det som gjelder reklamasjon. Det kan være noe skikkelig drit :P :p

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av knutk »

LordShaft skrev: Jeg fikk fant en Arai Rx7 Ducati Corse hjelm på Løvaas utenfor Oslo. De skulle ha 8500,- kroner. Fra Amerika fikk jeg hjelmen tilsendt hjem på døren (15 dager) for den nette total sum av 4.300,- Så jeg fikk den nesten til halv pris. Jeg har flere kompiser som har handlet potter og annet snax til syklene sine til nesten halv pris over dammen.
......
Det stemmer nok, men det du nevner er jo ikke orginalt Ducati/BMW utstyr i den forstand at det er produsert på oppdrag fra fabrikken, og tildelt Ducati/BMW delenummer, selv om utstyret er laget til spesielt til spesifikke modeller.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Andreas »

Prisen på den hjelmen var "retail-price", ikke noe tilbud eller liggnende, inkludert moms og frakt?

Jeg har selv handlet eksosanlegg til en Monster fra en stor forhandler i USA. Det ble billig fordi de hadde tilbud og skulle rydde plass på lageret.

Ellers så er alt jeg har handlet til min sykkel rimeligere her hjemme kontra f.eks USA.

Her har jeg noen konkrete eksempel på ting jeg har handlet til min sykkel, USA prisen er hentet fra http://www.store.commoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

-Toppboks: norge: 4500,- USA: 3700,- + frakt og moms
-Speil med blinklys: norge: 1650;- USA: 1340,- + frakt og moms
-Carbon "nebb": norge: 4600;- USA: 3800,- + frakt og moms

Slipper man kanskje unna med momsen, så er det fortsatt bare noen få hundrelapper å spare...
Sist redigert av Andreas den 22 jan 2013, 22:30, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av LordShaft »

aaahhh... sant nok :redface my bad :knegg

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Andreas »

knutk skrev:
LordShaft skrev: Jeg fikk fant en Arai Rx7 Ducati Corse hjelm på Løvaas utenfor Oslo. De skulle ha 8500,- kroner. Fra Amerika fikk jeg hjelmen tilsendt hjem på døren (15 dager) for den nette total sum av 4.300,- Så jeg fikk den nesten til halv pris. Jeg har flere kompiser som har handlet potter og annet snax til syklene sine til nesten halv pris over dammen.
......
Det stemmer nok, men det du nevner er jo ikke orginalt Ducati/BMW utstyr i den forstand at det er produsert på oppdrag fra fabrikken, og tildelt Ducati/BMW delenummer, selv om utstyret er laget til spesielt til spesifikke modeller.
Jo, denne hjelmen er solgt offisielt gjenom Ducati med eget Ducati delenummer :thumleft

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av knutk »

Andreas skrev: .......
Jo, denne hjelmen er solgt offisielt gjenom Ducati med eget Ducati delenummer :thumleft
.....
Takk for oppdatering av mine kunnskaper. Lærer noe nytt hver dag (men glemmer enda mer :knegg )

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av ZZR-Tom »

Skulle kjøpe eg-sete og litt div orginal deler, kosta like mykje hos kawa i utlandet som heime.

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av MrPitlane »

Andreas skrev: Her har jeg noen konkrete eksempel på ting jeg har handlet til min sykkel, USA prisen er hentet fra http://www.store.commoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

-Toppboks: norge: 4500,- USA: 3700,- + frakt og moms
-Speil med blinklys: norge: 1650;- USA: 1340,- + frakt og moms
-Carbon "nebb": norge: 4600;- USA: 3800,- + frakt og moms

Slipper man kanskje unna med momsen, så er det fortsatt bare noen få hundrelapper å spare...
Noe som jeg ikke forstår her. Blir ikke 3700.- pluss moms totalt kr 4625.- og legger man på frakt blir jo toppboksen dyrere enn i Norge?

Noe jeg ikke har fått med meg i regnestykket? :-k

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av Andreas »

MrPitlane skrev:
Andreas skrev: Her har jeg noen konkrete eksempel på ting jeg har handlet til min sykkel, USA prisen er hentet fra http://www.store.commoto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

-Toppboks: norge: 4500,- USA: 3700,- + frakt og moms
-Speil med blinklys: norge: 1650;- USA: 1340,- + frakt og moms
-Carbon "nebb": norge: 4600;- USA: 3800,- + frakt og moms

Slipper man kanskje unna med momsen, så er det fortsatt bare noen få hundrelapper å spare...
Noe som jeg ikke forstår her. Blir ikke 3700.- pluss moms totalt kr 4625.- og legger man på frakt blir jo toppboksen dyrere enn i Norge?

Noe jeg ikke har fått med meg i regnestykket? :-k
Joda, du har rett. Men jeg har ærfart at det kan være hipp som happ om man får regning på momsen. En annen ting når man handler fra utlandet er jo at man kan få "gebyr for forenklet tollbehandling" som de så fint kaller det. Så i værste fall kan jo deler bli mye dyrere enn kontra å handle lokalt :thumleft

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: BMW utstyr fra internasjonale forhandlere

Legg inn av TomB »

Andreas skrev:
En annen ting når man handler fra utlandet er jo at man kan få "gebyr for forenklet tollbehandling" som de så fint kaller det. Så i værste fall kan jo deler bli mye dyrere enn kontra å handle lokalt :thumleft
Dem som bor nærme Sverige, kan jo bruke "poste restanse"

Bestiller man fra f.eks Tyskland, kan man kjøre innom tollen og få refundert den Tyske momsen??
Noen som vet 100%, har bare sett/hørt noe om dette.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Svar