Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Hei.

Lurer på om det er noen her som har erfaring med Kriega vesker på 690 Duke, og hvilken passform dette har. Tenker da på US serien, med US10, 20 og 30.
Hvordan festes disse? Vis jeg ikke får tak i brukt i nærmeste framtid, må jeg bestille nye og har sett at de har hos Touratech i Sverige. Hva er leveringstid? Får jeg dem i god tid vis jeg bestiller den 14. vis jeg skal ha dem før den 28. august?

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av ojda »

Trondgv skrev:Hei.

Lurer på om det er noen her som har erfaring med Kriega vesker på 690 Duke, og hvilken passform dette har. Tenker da på US serien, med US10, 20 og 30.
Hvordan festes disse? Vis jeg ikke får tak i brukt i nærmeste framtid, må jeg bestille nye og har sett at de har hos Touratech i Sverige. Hva er leveringstid? Får jeg dem i god tid vis jeg bestiller den 14. vis jeg skal ha dem før den 28. august?
LordShaft her på forumet, har jo komplett sett m tankveske-fester og alt :prf
Send han en pm davel ;-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

ojda skrev:
Trondgv skrev:Hei.

Lurer på om det er noen her som har erfaring med Kriega vesker på 690 Duke, og hvilken passform dette har. Tenker da på US serien, med US10, 20 og 30.
Hvordan festes disse? Vis jeg ikke får tak i brukt i nærmeste framtid, må jeg bestille nye og har sett at de har hos Touratech i Sverige. Hva er leveringstid? Får jeg dem i god tid vis jeg bestiller den 14. vis jeg skal ha dem før den 28. august?
LordShaft her på forumet, har jo komplett sett m tankveske-fester og alt :prf
Send han en pm davel ;-)
Har allerede snakket med han, men er kanskje en annen som skal kjøpe. Jeg er ikke førstemann i køen der :redface

Brukeravatar
Redman
Innlegg: 29
Registrert: 07 mai 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2013
Sted: Helgeland/Salten

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Redman »

Har ikke erfaring med Touratech.se, men siden du uansett må til utlandet så se til http://www.fc-moto.de" onclick="window.open(this.href);return false;.

Fikk utstyr sendt opp til bygda i Nordland like fort som nettbutikker i norge leverer, 8 dager.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Redman skrev:Har ikke erfaring med Touratech.se, men siden du uansett må til utlandet så se til http://www.fc-moto.de" onclick="window.open(this.href);return false;.

Fikk utstyr sendt opp til bygda i Nordland like fort som nettbutikker i norge leverer, 8 dager.
Såpass, må se her også da :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Olav K »

Jeg har en Kriega US 20, en US 30 og to stk US 10.
Kan gjerne selge den 30'en (US20'en har jeg klistret noen ekstra borrelåser på) og den ene 10'en. De har kun vært brukt på to ukers ferie med Lordy i sommer.
Men jeg er ikke hjemme og kan sende dem før på fredag.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Olav K skrev:Jeg har en Kriega US 20, en US 30 og to stk US 10.
Kan gjerne selge den 30'en (US20'en har jeg klistret noen ekstra borrelåser på) og den ene 10'en. De har kun vært brukt på to ukers ferie med Lordy i sommer.
Men jeg er ikke hjemme og kan sende dem før på fredag.
Skal tenke litt på det, tror kanskje US30 blir i største laget for min del. Skal først høre med LordShaft om han selges sine til noen andre først. Tror 20 literen er mer enn stort nok. Han hadde også den delen som festes på tanken slik at en av veskene kan gjøres om til tankveske. Regner med jeg får et svar av han før fredag. Kan eventuelt hente dem også, er ikke så langt med en tur til Odda egentlig.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Olav K »

Trondgv skrev:
Olav K skrev:Jeg har en Kriega US 20, en US 30 og to stk US 10.
Kan gjerne selge den 30'en (US20'en har jeg klistret noen ekstra borrelåser på) og den ene 10'en. De har kun vært brukt på to ukers ferie med Lordy i sommer.
Men jeg er ikke hjemme og kan sende dem før på fredag.
Skal tenke litt på det, tror kanskje US30 blir i største laget for min del. Skal først høre med LordShaft om han selges sine til noen andre først. Tror 20 literen er mer enn stort nok. Han hadde også den delen som festes på tanken slik at en av veskene kan gjøres om til tankveske. Regner med jeg får et svar av han før fredag. Kan eventuelt hente dem også, er ikke så langt med en tur til Odda egentlig.
Jeg har også den tankfeste-greia. Glimrende til å lage hakk i tanken :knegg iallefall har jeg fått det etter ferien.
Kjøpte meg en tankveske i Østerrike, og blir å kjøpe noe annet og mer "fast" til neste langtur.
Jeg kan evt komme deg i møte også, må ha meg en tur på fredag.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Elolz skrev:De særdeles populære veskene til LordShaft er nok dessverre solgt, jeg snuste på ene 20-literen selv, men han som fikk tilbudet først i den tråden kjøpte de. ;-)
Fant ut det :redface
Olav K skrev: Jeg har også den tankfeste-greia. Glimrende til å lage hakk i tanken :knegg iallefall har jeg fått det etter ferien.
Kjøpte meg en tankveske i Østerrike, og blir å kjøpe noe annet og mer "fast" til neste langtur.
Jeg kan evt komme deg i møte også, må ha meg en tur på fredag.
Siden LordShaft sine er solgt så går jeg for dine. Send meg en PM du med pris, så kan vi avtales nærmere om vi skal treffes noen plass eller om jeg kjører inn til Odda. :) Vis du også vil bli kvitt tankfestet, er jeg også interessert i denne så kan jeg eller legge den til sides vis jeg ikke kommer til å bruke den. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har 1 stk. Kriega US-30, 1 stk. US-20 og 2 stk. US-10. Alle disse får jeg plass til bak på min sykkel. Jeg har ingen bilde av alle montert på BMW'en, men har et bilde hvor US-20 er montert:
Bilde

Dog har jeg et bilde av Street Triplen med alle veskene montert:
Bilde

Det skal sies at det er litt bedre plass bak på BMW'en og det du må sjekke er om du får til å feste stroppene til Kriegaveskene bak på sykkelen samt at ikke bagasjen tar for mye plass i lengderetningen slik at du får den rett i ryggen når du kjører. US-30 er helt på grensen men det går. Man kan også montere veskene på tvers.

Jeg er ganske sikker på at Kriega veskene passer de aller fleste sykler, så lenge du får festet stroppene på en måte til sykkelen.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Bjerknez skrev:..
Skal i alle fall fint få festet stroppene, fester dem bare i passasjerhåndtakene vis det blir for trangt under setet. Vis US30en til Olav blir for stor, bestiller jeg eller en ny US20. US30en får uansett duge til jeg skal til Telemark den 28. august på treff. Da kan jeg eller la 30en ligge til jeg kjøper ny større sykkel om 2 år. :)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Epylypzon »

Trondgv skrev:
Bjerknez skrev:..
Skal i alle fall fint få festet stroppene, fester dem bare i passasjerhåndtakene vis det blir for trangt under setet. Vis US30en til Olav blir for stor, bestiller jeg eller en ny US20. US30en får uansett duge til jeg skal til Telemark den 28. august på treff. Da kan jeg eller la 30en ligge til jeg kjøper ny større sykkel om 2 år. :)
Trollrally?

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Epylypzon skrev: Trollrally?

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Det stemmer, så sant jeg ikke skal offshore så kjører jeg og en kompis til Telemark.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Bjerknez »

Trondgv skrev:
Bjerknez skrev:..
Skal i alle fall fint få festet stroppene, fester dem bare i passasjerhåndtakene vis det blir for trangt under setet. Vis US30en til Olav blir for stor, bestiller jeg eller en ny US20. US30en får uansett duge til jeg skal til Telemark den 28. august på treff. Da kan jeg eller la 30en ligge til jeg kjøper ny større sykkel om 2 år. :)
Vet ikke hvor du bor, men kommer du deg til Fredrikstad så kan du jo prøve min US30 så får du svar kjapt om den passer :thumleft

Alternativt kan du måle hvor god plass du har på sykkelen din. Mål fra der ryggen din er til dit hvor salen slutter. Gjør heller ingenting om den går litt på utsiden av salen.

Tok nettopp mål på min US-30 nå og den er 45cm. lang og ca. 30-35cm. bred. avhengig av hvor mye den buler ut og hvor mye du dytter nedi den. Men bredden er uansett ikke noe problem. Lengden er den du bør tenke på :thumleft

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Bjerknez skrev: Vet ikke hvor du bor, men kommer du deg til Fredrikstad så kan du jo prøve min US30 så får du svar kjapt om den passer :thumleft

Alternativt kan du måle hvor god plass du har på sykkelen din. Mål fra der ryggen din er til dit hvor salen slutter. Gjør heller ingenting om den går litt på utsiden av salen.

Tok nettopp mål på min US-30 nå og den er 45cm. lang og ca. 30-35cm. bred. avhengig av hvor mye den buler ut og hvor mye du dytter nedi den. Men bredden er uansett ikke noe problem. Lengden er den du bør tenke på :thumleft
Bor mellom Stavanger og Bergen, så det blir nok i lengste laget :[-( Fikk målt passasjersetet som jeg har liggende, og det var 35 cm langt, så tror det skal gå fint med 45cm, skal dobbeltsjekke i morgen. Takker for mål :thumleft

Svar