Kawa 900 76m-DYNA elektronisk tenning og justering.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Kawa 900 76m-DYNA elektronisk tenning og justering.

Legg inn av Linerla »

Hei. Jeg har nettopp tatt en stor overhaling med bytting av div ventiler,sliping og skimsing mm.
:-) Ikke mye kakling lenger. Men overaskelsen var stor da jeg fikk se ventilseter/ventiler som var slitt og sotet. Litt rart da Mc ikke hadde gått mer en (tror det var 35000km?)

Men nok om det. Det sitter Dyna tenning på den og på boksen er det 2 brytere,den ene er for hvor høyt turtall tenning skal følge.
den bryteren er på 9500 rpm. Men den andre er jeg litt usikker på :-k Ut i fra det jeg kan lese i bruksanvisning med min dårlige tekniske engelsk,skal den stå på (curves 4 eller 5 ?) . Jeg har prøvd begge. Det står også at eldre mc går best på 40gr fortenning.
Den står på det. den er justert ved vridning av tenningskive ved at motor ikke er i gang og tenning på. vrir til lyset tennes i boks ved 40 gr.
Ps noen som trenger tank/halestriper ta kontakt?

Noen som har kunnskap og erfaring om Curver og fortenning på Kawa kz 900 kz 76mod ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar