2005 BMW R1200RT - Gear indikator med problemer.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

2005 BMW R1200RT - Gear indikator med problemer.

Legg inn av SuperMorten »

For en tid tilbake merket jeg at gearindikatoren på RT'n var litt rar. Jeg ligger i 4 gear, og plutselig begynner indikatoren å veksle mellom 4. og 3. uten at det kunne føles på noen måte. Dette var en søndag på vei til Smia. Husker at jeg nevnte det for Ojda når vi snakket der.

I går begynte det igjen. Jeg hadde startet opp sykkelen i fri, lot den stå på tomgang med støtta nede, mens jeg tok på hjelm og hansker. Plutselig så stopper den, fordi indikatoren tror den er i gear selv om den står i fri. Når jeg kjører litt senere "spiller" indikatoren igjennom alle gear, inkl N (fri) uten at jeg gjør annet enn å kjøre pent og rolig i samme gear.

Jeg har forsøkt å lese litt, og ser at det visstnok er et ganske vanlig problem på BMW-boxere. Til og med på GS er visst dette et problem.. :lol Jeg har vært innom ADVrider og lest litt i denne tråden som omhandler mye av det samme. Tenkte jeg skulle se på det i morgen.
Er det noen her som har kjennskap til dette?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar