BMW G650 x challenge starter ikke

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Oskar
Innlegg: 3
Registrert: 26 apr 2014, 20:41
Motorsykkelen din: BMW G650 Xchallenge

BMW G650 x challenge starter ikke

Legg inn av Oskar »

Har en BMW G650 x challenge som ikke vil starte. Den startet før jeg hadde den på service, men etter at jeg fikk den tilbake har den ikke startet en gang. Når jeg fikk den tilbake fra service hadde de byttet batteri,men dette har ikke virket, så jeg fikk satt inn det gamle odessy pc 310 batteri istedet. Det ladet jeg helt opp, men den vil fortsatt ikke starte.

Den kinner en liten stund,men vil liksom ikke fyre. Det var nesten så den staret en gang, men kom ikke lengre. Den starter så fort jeg kobler på en hjelpestarter.
Hva kan problemet være?


Kan noen si meg hva som kan være feil? Kan det hende at odessy batteriet er for dårlig og må kjøpe nytt? Dette batteriet funket jo før jeg hadde den på service. Har gitt opp å spørre de folka på verkstedet der jeg hadde den. De har ingen svar.

Vet at jeg må ha ekstra mye power for å fyre opp en slik sykkel, men er det batteri feil. Sykkelen kinner bare i noen sekunder bare før den går tom for strøm...



Takker for svar

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: BMW G650 x challenge starter ikke

Legg inn av katana_king »

Startmotoren..?

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: BMW G650 x challenge starter ikke

Legg inn av Kmann »

Kan virke som om det er for lite kraft i det batteriet, så starmotoren ikke går fort nok... kanskje. Men det nye batteriet hva var det ? Betalte du dette verkstedet ?
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

ZZR-Erling

Re: BMW G650 x challenge starter ikke

Legg inn av ZZR-Erling »

Få lest av feilkoder. Var alt iorden før service??

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: BMW G650 x challenge starter ikke

Legg inn av Voodoodoo »

Du skriver jo sjøl at den starter med en gang med starthjelp. Tipper du har fått et dårlig batteri når de byttet. Kost på deg et nytt et som virker. Er det slik at den trenger et batteri med ekstra trøkk i ja så kjøper du det.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Oskar
Innlegg: 3
Registrert: 26 apr 2014, 20:41
Motorsykkelen din: BMW G650 Xchallenge

Re: BMW G650 x challenge starter ikke

Legg inn av Oskar »

Den står på verksted nå og de har sjekket "alt". De tror det kan være startmotoren selv om den virker fin... Ellers så kan det være at dekompresjonsventilen ikke fungerer helt som den skal. Skal bytte fjæra i den for så å se.

Den startet helt fint før jeg hadde den på service, men etter service har den aldri startet uten starthjelp. Batteriet er det ikke noe galt med. Så det siste som gjenstår kan altså være at startmotoren ikke er helt i orden... Er det noen som er ekspert på min type sykkel så hadde det vært fint å få komme i kontakt.

De sier at motoren må ha 1700 rpm for å starte, men at det som lages nå er bare 1500... Er det da mest sannsynlig at startmotoren er problemet? Altså den starter hvis man setter på starthjelp.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: BMW G650 x challenge starter ikke

Legg inn av Kawagutten »

Selv om dekompresjonsventilen kan ha innvirkning så tror jeg at det er starteren som har slitte børster og eventuelt dårlig jording inne i den.Børster koster noen få tiere å bytte hvis en kan gjøre det selv.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Oskar
Innlegg: 3
Registrert: 26 apr 2014, 20:41
Motorsykkelen din: BMW G650 Xchallenge

Re: BMW G650 x challenge starter ikke

Legg inn av Oskar »

Det har vist seg at de har klart å sette på registerkjede feil når de hadde justert ventilene!!!!!! Så derfor den ikke startet!!! Er det mulig. Helt sjanseløst.

Svar