Rukka Armaxion vs ArmaS

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av JohnnyTh »

I helgen kjøpte jeg meg en Rukka Armaxion bukse. Jeg har fått et par spørsmål angående den og ArmaS buksen så derfor denne posten.
Først må jeg si at jeg har ikke hatt ArmaS buksen, den jeg byttet ut var en Rukka Unit.

Så langt jeg kan se så er eneste forskjellen på ArmaS og Armaxion, er at ArmaS har GTX Super Fabric forsterkninger på knær og Armaxion har lufting på siden av lårene. Ellers ser spesifikasjonene ut til å være like.

For min del så ville jeg lufting så derfor ble det Armaxion. I sommer så savnet jeg muligheter for lufting i Unit buksa mi, det ble veldig varmt i soltreiken.

Ser ut som prisen i Norge er 6000kr for Armaxion og 7500kr for ArmaS. Selv handlet jeg i Tyskland for 5000kr
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av hakhap »

JohnnyTh skrev:I helgen kjøpte jeg meg en Rukka Armaxion bukse. Jeg har fått et par spørsmål angående den og ArmaS buksen så derfor denne posten.
Først må jeg si at jeg har ikke hatt ArmaS buksen, den jeg byttet ut var en Rukka Unit.

Så langt jeg kan se så er eneste forskjellen på ArmaS og Armaxion, er at ArmaS har GTX Super Fabric forsterkninger på knær og Armaxion har lufting på siden av lårene. Ellers ser spesifikasjonene ut til å være like.

For min del så ville jeg lufting så derfor ble det Armaxion. I sommer så savnet jeg muligheter for lufting i Unit buksa mi, det ble veldig varmt i soltreiken.

Ser ut som prisen i Norge er 6000kr for Armaxion og 7500kr for ArmaS. Selv handlet jeg i Tyskland for 5000kr

Ble fortalt at ArmaS erstattes av Armaxion når jeg var å bestillte mine forrige lørdag.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av JohnnyTh »

hakhap skrev:
JohnnyTh skrev:I helgen kjøpte jeg meg en Rukka Armaxion bukse. Jeg har fått et par spørsmål angående den og ArmaS buksen så derfor denne posten.
Først må jeg si at jeg har ikke hatt ArmaS buksen, den jeg byttet ut var en Rukka Unit.

Så langt jeg kan se så er eneste forskjellen på ArmaS og Armaxion, er at ArmaS har GTX Super Fabric forsterkninger på knær og Armaxion har lufting på siden av lårene. Ellers ser spesifikasjonene ut til å være like.

For min del så ville jeg lufting så derfor ble det Armaxion. I sommer så savnet jeg muligheter for lufting i Unit buksa mi, det ble veldig varmt i soltreiken.

Ser ut som prisen i Norge er 6000kr for Armaxion og 7500kr for ArmaS. Selv handlet jeg i Tyskland for 5000kr

Ble fortalt at ArmaS erstattes av Armaxion når jeg var å bestillte mine forrige lørdag.
Det står ingen ting om det hos Rukka. Men er jo mulig at den Norske importøren har valgt bort ArmaS og erstattet den med Armaxion? Det er ikke alle modeller som blir tatt inn til Norge. Jeg prøvde sist sommer å få tak i Cosmic her i Norge, men den ble ikke importert hit.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av olepeder »

JohnnyTh skrev:I helgen kjøpte jeg meg en Rukka Armaxion bukse. Jeg har fått et par spørsmål angående den og ArmaS buksen så derfor denne posten.
Først må jeg si at jeg har ikke hatt ArmaS buksen, den jeg byttet ut var en Rukka Unit.

Så langt jeg kan se så er eneste forskjellen på ArmaS og Armaxion, er at ArmaS har GTX Super Fabric forsterkninger på knær og Armaxion har lufting på siden av lårene. Ellers ser spesifikasjonene ut til å være like.

For min del så ville jeg lufting så derfor ble det Armaxion. I sommer så savnet jeg muligheter for lufting i Unit buksa mi, det ble veldig varmt i soltreiken.

Ser ut som prisen i Norge er 6000kr for Armaxion og 7500kr for ArmaS. Selv handlet jeg i Tyskland for 5000kr
Kjøpte også den siden jeg også ville ha lufting samt unngå de lyse forsterkningene på knærne.
Har brukt buksa noen turer og den ser ut til å være svært bra. Hadde Argonaut fra før.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av Epylypzon »

Ikke for å ødelegge tråden. Men er disse 17-18 000 kroners dressene verdt prisen?
Selv har jeg Rukka Athos til 11-12 000 som jeg er veldig fornøyd med. Noen som har prøvd lignende?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av MKH88 »

Litt OT, men lurer på hva du syns om Rukka unit buksa (kanskje dumt spm ettersom du jo har bytta den ut), har nemlig den selv og er ikke veldig fornøyd.. Blir våt på låra etter 5 min i duskregn. Var/er din like ille?

Mattis

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har ikke hatt slike problemer og er kjempefornøyd med den. Eneste var at jeg kjøpte den bitte litt for liten.
Kjørte i 3-4 dager i regn fra Hellas til Tyskland i sommer og den holdt meg rimelig tørr. Ble litt fuktig i skrittet men jeg mistenker at det er pga at sykkelen min er ganske varm og at gortexen da slipper gjennom vann siden utsiden blir varmest.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av JohnnyTh »

Epylypzon skrev:Ikke for å ødelegge tråden. Men er disse 17-18 000 kroners dressene verdt prisen?
Selv har jeg Rukka Athos til 11-12 000 som jeg er veldig fornøyd med. Noen som har prøvd lignende?
Jeg hadde en Athos jakke tidligere og var fornøyd med den. Men ArmaS jakken er en helt annen klasse. Den føles mer solid og den har en del smarte finesser.

Hadde sikkert ikke byttet ut Athos jakken hadde det ikke vært for at jeg fikk en litt ekstra god lønning den ene måneden sist vinter :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av MKH88 »

JohnnyTh skrev:Jeg har ikke hatt slike problemer og er kjempefornøyd med den. Eneste var at jeg kjøpte den bitte litt for liten.
Kjørte i 3-4 dager i regn fra Hellas til Tyskland i sommer og den holdt meg rimelig tørr. Ble litt fuktig i skrittet men jeg mistenker at det er pga at sykkelen min er ganske varm og at gortexen da slipper gjennom vann siden utsiden blir varmest.
Jeg får nok prøve å reklamere på min bukse.. Det er nå man får igjen for å kjøpe kjøreutstyr billig i Tyskland.... Mens athos jakka har fungert bra derimot.. :-)
Blir nok ArmaS (kjøpt i Norge) neste gang.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av JohnnyTh »

Min var og kjøpt i Tyskland og jeg kan ikke helt se at Rukka produsert i Finland skal være forskjellig om den er kjøpt i Norge eller i Tyskland. Jakka mi er fra England og buksa fra Tyskland. Ser ingen grunn til å handle i Norge.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av MKH88 »

JohnnyTh skrev:Min var og kjøpt i Tyskland og jeg kan ikke helt se at Rukka produsert i Finland skal være forskjellig om den er kjøpt i Norge eller i Tyskland. Jakka mi er fra England og buksa fra Tyskland. Ser ingen grunn til å handle i Norge.
Neida, produktene er nok helt identiske, det var nok heller garantien jeg tenkte på.
Da jeg må sende buksa til Tyskland for å få reklamert på den, noe som både er tungvint og "kostbart".
(Iallfall slik jeg har forstått det. Er ikke så mye hjelp å få her i Norge. :eh )

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av JohnnyTh »

MKH88 skrev:
JohnnyTh skrev:Min var og kjøpt i Tyskland og jeg kan ikke helt se at Rukka produsert i Finland skal være forskjellig om den er kjøpt i Norge eller i Tyskland. Jakka mi er fra England og buksa fra Tyskland. Ser ingen grunn til å handle i Norge.
Neida, produktene er nok helt identiske, det var nok heller garantien jeg tenkte på.
Da jeg må sende buksa til Tyskland for å få reklamert på den, noe som både er tungvint og "kostbart".
(Iallfall slik jeg har forstått det. Er ikke så mye hjelp å få her i Norge. :eh )
Få noen til å ta den med en gang. Er den kjøpt hos en av de store kjedene bør det være en smal sak. Har du hørt med den Norske Rukka importøren? http://www.sps.no/main.php3?PI=news&NI=93" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av hakhap »

Prøv å tal med SPS som er importøren av Rukka, skal egentlig ikke ha noe å si hvis du kjøpt den i Norge eller ikke for hvis jeg husker korrekt er det World Wide garanti
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av MKH88 »

Har bare vært i kontakt med mc Oslo og mente at denmåtte sendes til Tyskland. Skal prøve å ringe sps etterpå. :)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Rukka Armaxion vs ArmaS

Legg inn av RuneMC »

Garanti - uforbeholden rett som som produsenten gir kundene og som ofte varer kortere enn reklamasjonstid. Men noen produsenter skiller seg ut med hhv livstids garanti og evt worldwide. Bevisbyrden er produsentens hvis noe går i stykker og de mener det ikke er garanti.

Reklamasjonsrett - en rett norske forbrukere har, tipper 3 eller 5 år for kvalitets MC klær i denne prisklassen. Denne retten gjør at norske forhandlere må beregne pris utifra dette ansvaret for at kundene reklamerer på produktene. Det gjør du mot butikken/leverandøren der du kjøpte utstyret. Bevisbyrden er din for å vise at det f.eks. er produksjonsfeil og ikke vanlig slitasje.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar