Nordkapp er like langt unna som Lake Como

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av hakhap »

Hei,

så senste Top Gear hvor de kjører ved Lake Como Italia, og jeg fikk veldig lyst på å kjøre der og definitivt fotografere.

Dog tenkte jeg det var farlig langt unna men egentlig ikke lenger unna en Nordkapp som jeg og ønsker få med meg.

Utåver Autozug er det realistisk å tenke 3 dager ned, uten å kjøre 10h dager eller autobahn?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av JohnnyTh »

hakhap skrev:Hei,

så senste Top Gear hvor de kjører ved Lake Como Italia, og jeg fikk veldig lyst på å kjøre der og definitivt fotografere.

Dog tenkte jeg det var farlig langt unna men egentlig ikke lenger unna en Nordkapp som jeg og ønsker få med meg.

Utåver Autozug er det realistisk å tenke 3 dager ned, uten å kjøre 10h dager eller autobahn?
Bør være en smal sak å kjøre på 3 dager.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av JanK »

Jeg kjører Milano - Kongsvinger på ca 30 timer, da er det motorvei hele veien.

Hvis du ikke skal på autobahn blir det nok mer enn 10 timer om dagen, det er tross alt 210 mil.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av hakhap »

Det er ikke sånn at det må ta 3 dager er sikker tid for mere, bare lurer på det.

Får se litt på når kone tar lappen i sommer om det blir en sånn tur eller ikke.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av JohnnyTh »

JanK skrev:Jeg kjører Milano - Kongsvinger på ca 30 timer, da er det motorvei hele veien.

Hvis du ikke skal på autobahn blir det nok mer enn 10 timer om dagen, det er tross alt 210 mil.
Kommer opp som 1,575 km på Google maps korteste vei her hos meg. Har jeg feil "Lake"? Eller har du måt uten Autobahn?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av JanK »

JohnnyTh skrev:
JanK skrev:Jeg kjører Milano - Kongsvinger på ca 30 timer, da er det motorvei hele veien.

Hvis du ikke skal på autobahn blir det nok mer enn 10 timer om dagen, det er tross alt 210 mil.
Kommer opp som 1,575 km på Google maps korteste vei her hos meg. Har jeg feil "Lake"? Eller har du måt uten Autobahn?
Milano - Helsingør 1475km + Helsingborg - Kongsvinger 540km, avhengig av ruta blir det da "nesten" 210mil.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av hakhap »

Jeg får Larvik - Hirtshals i steden for Helsingborg - Helsingør, men så måler jeg ikke fra Kongsvinger
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av JohnnyTh »

JanK skrev:
JohnnyTh skrev:
JanK skrev:Jeg kjører Milano - Kongsvinger på ca 30 timer, da er det motorvei hele veien.

Hvis du ikke skal på autobahn blir det nok mer enn 10 timer om dagen, det er tross alt 210 mil.
Kommer opp som 1,575 km på Google maps korteste vei her hos meg. Har jeg feil "Lake"? Eller har du måt uten Autobahn?
Milano - Helsingør 1475km + Helsingborg - Kongsvinger 540km, avhengig av ruta blir det da "nesten" 210mil.
Haha teite meg, jeg tenkte ikke på at man må kjøre i Norge og :)
PS kortere å kjøre om Hirtshals :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av DrGreve »

Nå er jo floskelen for mc-førere at veien er målet og i så måte er Nord-Norge et fantastisk landskap å kjøre sykkel i, forutsatt noenlunde fint vær. I det minste oppholdsvær..
Nordkapp er bare en knaus på slutten av en vei hvor man flåes for å få lov til å komme til snuplassen av denne vei-enden :)
nordkapp.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av hakhap »

Hvis man tar fra Hirtshals og ca 160 mil, så er det ikka langt unna 3 dager med 8h kjøring tenker jeg. Med forbehåll for ikke storm o.l.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av norse900 »

DrGreve skrev:Nå er jo floskelen for mc-førere at veien er målet og i så måte er Nord-Norge et fantastisk landskap å kjøre sykkel i, forutsatt noenlunde fint vær. I det minste oppholdsvær..
Nordkapp er bare en knaus på slutten av en vei hvor man flåes for å få lov til å komme til snuplassen av denne vei-enden :)
Håper avgiften i det minste går til lokal næringsutvikling og ikke statlig veibygging? (Ikke rart turistene rister på hodet) :[-X
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av jhn »

norse900 skrev:
DrGreve skrev:Nå er jo floskelen for mc-førere at veien er målet og i så måte er Nord-Norge et fantastisk landskap å kjøre sykkel i, forutsatt noenlunde fint vær. I det minste oppholdsvær..
Nordkapp er bare en knaus på slutten av en vei hvor man flåes for å få lov til å komme til snuplassen av denne vei-enden :)
Håper avgiften i det minste går til lokal næringsutvikling og ikke statlig veibygging? (Ikke rart turistene rister på hodet) :[-X
At Nordkapp er en knaus har jeg aldri hørt noen bestride, det er det Norge består av, knaus etter knaus etter knaus etter .. og det som lokker både nordmenn og utlendinger i hopetall til å kjøre rundt og titte på alle de knausene, sjøl finner jeg også stor glede i dette.

Avgiften går ikke til noen av de edle formål som nevnes, men i sin helhet rett i private Rica-lommer.
Det har vært stridigheter i sikkert 20 år om avgiftspolitikken ti Rica ... på mange punkter.
Om et par tre år går visstnok Ricas kontrakt med Statskog og kommunen ut, og må reforhandles ... da blir det etter sigende forandringer.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av tagesk »

Bilde

Nordkapp siste uken i juli: 7 grader, regn, liten kulig og tåke.
Været ved Lago di Como er anderledes på den tiden av året.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av DrGreve »

norse900 skrev:
DrGreve skrev:Nå er jo floskelen for mc-førere at veien er målet og i så måte er Nord-Norge et fantastisk landskap å kjøre sykkel i, forutsatt noenlunde fint vær. I det minste oppholdsvær..
Nordkapp er bare en knaus på slutten av en vei hvor man flåes for å få lov til å komme til snuplassen av denne vei-enden :)
Håper avgiften i det minste går til lokal næringsutvikling og ikke statlig veibygging? (Ikke rart turistene rister på hodet) :[-X
Såvidt jeg vet så er det en hotellkjede (Rica) som drifter Nordkapp-platået og som vet å ta seg betalt.
Min personlige mening er at man får en flott tur på vei til Nordkapp, men ta heller spasèrturen til Knivskjellsodden i stedet for å betale snart 300 kroner bare for å få snu kjøretøyet sørover igjen :)
Og i 2014 blir det sikkert over 300 også...
Eller kjør til Lake Como :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:At Nordkapp er en knaus har jeg aldri hørt noen bestride, det er det Norge består av, knaus etter knaus etter knaus etter .. og det som lokker både nordmenn og utlendinger i hopetall til å kjøre rundt og titte på alle de knausene, sjøl finner jeg også stor glede i dette
Derfor sier jeg at turen i seg selv vil være en stor opplevelse for naturopplevelsene står i kø, men jeg kommer aldri til å betale 300,- for å komme inn på en parkeringsplass :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar