Ny nøkkel til tenningslås?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av Jacobsen »

Hei alle sammen... I forbindelse med flytting av endel utstyr nå i sommer, så har jeg klart å miste nøklen til tenningslåsen på min Honda CBR 600f (88 mod). Jeg har leita etter den i 1 uke nå, og har sett over alt! Det innebærer både takrenner og badekar og selvfølgelig alle andre steder hvor man kunne tenke seg at nøklen kunne ligge :P :p

Jeg har nå rett og slett gitt opp å finne den. Det betyr jo da at jeg ikke får kjørt noe MC, og det er ikke morro når været er så flott som det er nå... Det jeg nå lurer på er om noen veit om det er mulig å ta kontakt med Honda for å få de til å lage en ny nøkkel til min sykkel ut ifra noe serienummer etc på sykkelen? Jeg bør vel også nevnte at dette er en sykkel som er importert fra statene, vil det da kanskje gjøre prosessen vanskeligere? Eller må man rett og slett få tak i en annen tenningslås med tilhørende nøkkel? Hvor stor jobb er det eventuelt å bytte dette på en så gammel sykkel? Jeg har flere kammerater som sier at dette er en enkel sak på mopeder, men de kjente ikke til hvordan det var på en motorsykkel... Håper noen har noen svar å gi meg :-k

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av Relax »

Ja.....

;-)

Dvs , ringe forhandler / importør med serienummer , skilt nummer osv må jo være et bra sted å begynne ,,
Lykke til!
"Do the right thing"

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av SuperMorten »

Relax skrev:Ja.....

;-)

Dvs , ringe forhandler / importør med serienummer , skilt nummer osv må jo være et bra sted å begynne ,,
Lykke til!
La forhandler få en kopi av vognkortet?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av DrGreve »

Du får kjøpt tenningslåsen rundt omkring på nettet og den har en hurtigkobling som går inn på ledningsnettet. Eneste du trenger å gjøre er å demontere noen kåpedeler for å komme til og fjerne tenningslåsen. Jeg vil tippe at delenummeret starter på 35100, deretter 3 digits som angir din modell og så 3 tall til.
Edit: etter litt leting så er delenummeret 35100-MN4-670.
Lykke til med letingen.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av Carpa »

Det tenker jeg er passe ergelig ja, ikke få kjørt når man har lyst og muliget.

Jeg vet ikke noe om dette men fant en ikke så oppløftende artikkel om det her:
http://www.mc24.no/article.php?articleID=472&categ..

En reminder til alle om å alltid ha en ekstra nøkkel, eventuelt skrive ned dette nummeret som de prater om.

Lykke til.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av DrGreve »

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=ho ... n&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av Kawagutten »

Hvis du ser ett nr på låsen kan du ta det med til en låsesmed og se om han tilfeldigvis har emne og koden i systemet sitt.
Hvis du må kjøpe ny tenningslås må du sikkert kjøpe de andre låsene også,i så tilfelle hadde jeg bestilt alle låsene og så gått ut og brukt en god skrutrekker så en kunne fått kjørt for det tar tid å få tak i nye.Men prøv ut forhandler og låsesmed først.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av Kawagutten »

Hei fant du ut av det med nøkkelen?

tenningslåser kan i de fleste tilfeller tilpassen andre nøkler.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

knutr
Innlegg: 28
Registrert: 28 okt 2011, 23:14
Motorsykkelen din: Noen...
Sted: Vestre Toten
Kontakt:

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av knutr »

Lite tips: Nøkkelnummeret står som oftest banket inn på flere steder på sykkelen.

* Under tanklokket
* På baksiden av hjelmlåsen
* Låsemekanismen til setet
* På siden av der du setter inn tenningsnøkkel (må ta ut hele enheten).

Om du finner dette nummeret, så er det egentlig bare å ringe en forhandler, og bestille nøkkel ut fra nummer.
"Does this smell like chlorofome to you?"

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av Jacobsen »

Takk for gode svar alle sammen... Det setter jeg pris på! Nå har det seg slik at nøklen faktisk har dukket opp! Den befant seg i en lomme på ei olabukse jeg hadde under motorsykkelbuksa. Dessverre dukket den opp litt for sent så ny tenningslås med nøkler er underveis i posten. Jeg ringte rundt til diverse forhandlere, og de billigste skulle ha 4500 kroner for å bestille tenningslåsen =; En kjapp tur på Ebay så fant man flere for under 200 kroner + frakt i fra statene. Takk for det DrGreve, fine greier!! :thumleft Den blir nok ikke returnert igjen, kjekt å ha og prisen var absolutt overkommelig :prf

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ny nøkkel til tenningslås?

Legg inn av Kawagutten »

Noen forhandlere tar desverre overpris og det var derfor jeg foreslo låsesmed.Jeg ville ha en ekstra nøkkel til en Aprilia for jeg fikk med bare en nøkkel så hørte med et verksted,fikk pris 2850kr for en nøkkel.Dro glatt videre til en låsesmed i Tønsberg og han kopierte raskt en ny til meg med startsperre innkodet for kr 650 noe som er mer overkommelig :-)

Fint du fant den til slutt :-) En ekstra lås kan være kjekt å ha eller sikkert lett å selge videre :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar