Lade mobilen på bord-strømmen...

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Lade mobilen på bord-strømmen...

Legg inn av Dortmunder »

Da fikk jeg endelig installert bord-strøm ... og den første luftmadrassen er blåst opp på Evjetreffet. I tillegg kjøpte jeg sånn en usb-uttak fra Biltema og prøvde å lade mobilen .. men det funket ikke ?!?! Har koblet direkte til batterie med sikring.

Noen som vet hvorfor ikke Samsungen vil lade ? Heller ikke med motoren igang ?!?

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Lade mobilen på bord-strømmen...

Legg inn av Crinos »

Dortmunder skrev:Da fikk jeg endelig installert bord-strøm ... og den første luftmadrassen er blåst opp på Evjetreffet. I tillegg kjøpte jeg sånn en usb-uttak fra Biltema og prøvde å lade mobilen .. men det funket ikke ?!?! Har koblet direkte til batterie med sikring.

Noen som vet hvorfor ikke Samsungen vil lade ? Heller ikke med motoren igang ?!?

Dortmunder
Det kan være amperen som kommer fra USB sokkelen ikke er riktig. Den er 5Volt, men om mobilen senser at amperen er for høy eller for lav, tror jeg den ikke godtar strømmen.

Jeg hadde nesten samme problem. Jeg var på kurs i Oslo, og rasket med meg feil lader.. Den var til en HTC mobil og jeg har en Samsung.
Den ladet, men fryktelig fryktelg tregt.. Gikk fortere å lade med strøm fra laptop'en enn fra HTC laderen.

Har du med deg et multimeter, eller kanskje kan få lånt av noen andre på treffet ?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar