Blåtann

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
wdb124c

Blåtann

Legg inn av wdb124c »

Hei!
Er det noen som har prøvd hjelm med innebygd blåtann. Ser det er flere produsenter som har begynt å levere slike. Har vurdert å gå til innkjøp, med tenkte jeg skulle høre om noen har testet først.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

En fra Motobins forumet kjøpte en for ca £80.00 og har ikke hørt fra han siden.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Indian skrev:En fra Motobins forumet kjøpte en for ca £80.00 og har ikke hørt fra han siden.
Det hørtes unektelig litt skummelt ut. Hvor ble han sist sett? :lol:

Sorry for tullet, men greide ikke å dy meg. :wink:
GSX-R 750

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

ER det fremdeles opptatt hos han??

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Blåtann er en flott oppfinnelse. Bruker slik blåtann på jobb. Slipper ledningen som henger i veien.
Tråløs kominikasjon mellom fører og passasjer må jo være supert.
Har lenge, ja over flere år vurdert å kjøpe Auto Com, men nå drøyer jeg det. Vil heller ha trådløs forbinnelse.
Nå er ikke jeg så opptatt å være tilkoblet tlf. hele tiden. De få timene jeg er på sykkelen kan jeg være uten.
Noe annet er å kunne ha værbal kontakt med den som sitter på, eller mellom to sykkler.
Driver å øvelseskjører med min datter på lett mc, og det er greit å kunne kommenisere.
Jeg er også spent på og høre erfaring fra de som har brukt eller prøvd dette...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Nettopp kjøpt Nolan med blåtann, forelåpig virker det greit, men ingen ringer jo likevel, så det tar litt tid å teste det :lol:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Thor Arne skrev:Nettopp kjøpt Nolan med blåtann, forelåpig virker det greit, men ingen ringer jo likevel, så det tar litt tid å teste det :lol:
Håy...
Ja, ikke sant.... Når man har muligheten hører man ingen ting. Prøv og koble fra og ta en tur. Ved neste stopp ligger det garantert noen ubesvarte anrop.... :D
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Garantert :lol:
Men bare vent, jeg skal ta en grusom hevn, heretter ringer jeg bare når folk er i dusjen.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Nå var det en som ringt meg her om dagen, mens jeg kjørte til og med. Og selv om han ringte feil, fikk jeg testet denne tekniske tingen. :lol:
Tro det eller ei, det virker bra, med hastigheter rundt 130 var det helt greit å høre, og helt uproblematisk lyd i andre enden. Nå lurer jeg på om fruen skal få en hjelm med det samme utstyret, slik at vi kan komunisere trådløst, men jeg er jo langt fra sikker på om jeg burde.

Svar