Intruder med ulyd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
bugga
Innlegg: 4
Registrert: 13 jul 2012, 01:07
Motorsykkelen din: Intruder 700 1987

Intruder med ulyd

Legg inn av bugga »

Hei

Jeg har en intruder vs700 87 mod kjørt 25000 miles som har en kraftig banke/tikkelyd på lave turtall.
Ulyden virker til å forsvinne når jeg når et turtall på ca 2500 og når jeg slipper gassen, bremser på motoren.
Ulyden er verst når jeg løser ut på første gir, men kommer på alle gir om turtallet blir lavt og det er pådrag.
Er det noen som har en ide om hva det kan være?

Mvh
Bjørn

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av mekkern »

rådebank?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av Kjellrf »

Rådebank er mer typisk under last på midtregisteret.
Er det lenge siden sylinderne har blitt synkronisert?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av FJZZR »

ikke så pessimistisk nå da! (ref:rådebank) :-)

Denne sykkelen har doble rør i eksos bendene. Det innerste har en tendens til å løsne og da kommer denne lyden. Hvis du slår litt på eksos rørene med flat hånd (kald motor)vil du antakelig høre at det er noe løst der inne.
Kan sveises men det holder antakelig ikke veldig lenge. En enda enklere og midlertidig løsning er å skru inn en skrue der hvor det rakler som værst.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av Intruder »

Hei Bjørn,ha`kke peiling hva det kan være,men det årnær sæ sikkert,og da "går alt såmeget bedre etterpå...
Min skal på ekspertundersøkelse til høsten etter å ha lidd i fem år under "merkesverksteds såkalte vinterservice".. :vs
Hos en kar som driver enmanns godkjent MC-verksted.. :notworthy: :mc7 :-({|=
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bugga
Innlegg: 4
Registrert: 13 jul 2012, 01:07
Motorsykkelen din: Intruder 700 1987

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av bugga »

Jeg har sjekket eksosanlegget, og det var helt.
Jeg sjekket og pluggene, en var normal og en sotet.
Skal kjøpe nye plugger og rense forgasserne og håper det hjelper.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av FJZZR »

Den Intruder jeg refererer til hadde løst inner-rør rett under clutchen. Start sykkelen og bryt på rørene med et hammerskaft etc. og hør om lyd endrer seg eller blir borte. Vet om en FJ1100 som ble overhalt med mistanke om rådebank p.g.a. dette. Du kan tro det hjalp :lol

bugga
Innlegg: 4
Registrert: 13 jul 2012, 01:07
Motorsykkelen din: Intruder 700 1987

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av bugga »

Jeg feilsøkte mer i går og demonterte eksosanlegget uten å finne feil på det. Etterpå lot jeg den svive med en sylinder, når den
fremre sveiv var lyden som vanlig og når den bakerst sveiv ble ulyden nesten borte, bare en svak tikking.
Er dette et dårlig tegn? :-k

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av Lauri »

(Det er vanskelig å diagnostisere uten selv å høre.)

Kald/varm motor?

Min første tanke var stempelrasling (=skjørtebank), men det skal kun skje ved kald motor.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

bugga
Innlegg: 4
Registrert: 13 jul 2012, 01:07
Motorsykkelen din: Intruder 700 1987

Re: Intruder med ulyd

Legg inn av bugga »

bankingen har blitt bedre nå etter at jeg "synkroniserte" forgasserene.(har bare tatt av plugghetta og fått sylindrene til å svive noenlunde likt med en sylinder) Jeg har lyttet med stetoskop og mener bankingen kommer fra fremste sylinder, enten skjørtebank eller noe slark i feste til stempel. Bankingen var krafig ved kald motor, men også veldig tydelig ved varm. Tror jeg må ta og rense/stille forgasserne før jeg gjør noe mer.

Svar