Yamaha Vmax selges ***** SOLGT *****

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Brukeravatar
Tor Arne
Innlegg: 28
Registrert: 29 apr 2011, 23:24
Motorsykkelen din: Vmax 2001
Sted: Skotterud

Yamaha Vmax selges ***** SOLGT *****

Legg inn av Tor Arne »

Se nye bilder :=D> Interessert i en Vmax? Vil du ha en strøken 2001 modell, carbon farge med sitt særegne mønster i lakken og 145Hk som frister til en følelse du sent vil glemme :lol Prisantydning: Kr 105 000,- Eller en flott 1998-modell som kun har gått 17000km!! :prf Denne er skinnende svart,,,, også 145Hk,,,, Begge er svært godt vedlikeholdt og kan leveres i orginal utgave om ønskelig. 2001-modellen har påsatt Lazer eksosanlegg, men orginalt anlegg finns å påmontere.

Jeg skal beholde en av de selv, men har ikke bestemt meg enda hvem det blir??? Det er litt opp til deg som nå får denne "once in a time" muligheten å kunne kjøpe en nyere sykkel til gunstig pris! 1998- modellen går for kr 97 000,-
Bilder ligger i galleriet. Ytterligere bilder sendes deg på e-post.

Husk at når du kjøper Vmax, så bør du kjøpe 1993-modell eller nyere. Syklene etter -93 har kraftig forbedret framgaffel, demping og motorfester. Det er også betydlige forbedringer i motoren fra -93. Lykke til med Vmax jakten.

Jeg kan kontaktes på telefon: 90581183 eller 62830954. E-post: toatange@online.no

Hilsen Tor Arne
Sist redigert av Tor Arne den 09 feb 2012, 23:47, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Yamaha Vmax vurderes solgt

Legg inn av MaxTron »

Hadde æ hatt råd så...
Men er vel nok for ei stund no kanskje..?

Når det gjelder at du oppgir dem til å ha 145 hk er æ litt mere tvilende, saken er jo den at også Vmax har vert offer for støy og avgasskrav, så det har vært en del modifikasjoner for å etterkomme dette, blant annet snillere kammer og tettere eksos etter hvert.
Det sies at de etter hvert havnet på ca 130hk...
Vet ikke nøyaktig hva som var gjort, og hvilke år de forskillige tingene ble gjort. (har funnet oversikter på nett før, men husker ikke hvor)
Har googla litt, men finner ikke noen oversikter over dette, er vel ikke noe folk liker å legge ut, heller ikke de som selger dem ;e

Er det forandringer på motorfester fra '93? Hva er forandret??
Det eneste som er forbedret med motoren er vel at de skiftet fra gammeldags elektronisk tenning til mere moderne digital og nytt svinghjul med flere givere? Og så kom det jo en bedre laderegulator på ett eller annet tidspunkt, og DET var det jo ett visst behov for :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Tor Arne
Innlegg: 28
Registrert: 29 apr 2011, 23:24
Motorsykkelen din: Vmax 2001
Sted: Skotterud

Re: Yamaha Vmax vurderes solgt

Legg inn av Tor Arne »

MaxTron skrev:Hadde æ hatt råd så...
Men er vel nok for ei stund no kanskje..?

Når det gjelder at du oppgir dem til å ha 145 hk er æ litt mere tvilende, saken er jo den at også Vmax har vert offer for støy og avgasskrav, så det har vært en del modifikasjoner for å etterkomme dette, blant annet snillere kammer og tettere eksos etter hvert.
Det sies at de etter hvert havnet på ca 130hk...
Vet ikke nøyaktig hva som var gjort, og hvilke år de forskillige tingene ble gjort. (har funnet oversikter på nett før, men husker ikke hvor)
Har googla litt, men finner ikke noen oversikter over dette, er vel ikke noe folk liker å legge ut, heller ikke de som selger dem ;e

Er det forandringer på motorfester fra '93? Hva er forandret??
Det eneste som er forbedret med motoren er vel at de skiftet fra gammeldags elektronisk tenning til mere moderne digital og nytt svinghjul med flere givere? Og så kom det jo en bedre laderegulator på ett eller annet tidspunkt, og DET var det jo ett visst behov for :thumleft
Hva du kan!! Jeg innrømmer at du kan mye mer om Vmax enn meg :D Når det gjelder de 145Hk kan jeg nok garantere deg at de finns,,,, :lol Jeg synes din kunnskap og innlegg er særdeles interessante og lærerrike!! Takk for alle tips :notworthy:

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Yamaha Vmax vurderes solgt

Legg inn av MaxTron »

Har jo erfart litt, og snappa opp mere siden æ kjøpt mæ Vmax i '97.

Har du vært på benk med noen av de sykklene?
Burde klare godt over 110hk på bakhjulet vist de er 145hk. (Mulig du syns dette er lite, men det er desverre MYE tap gjennom kardangen. Selv om en finjusterer en orginal Vmax får en skjelden over 115hk på en ærlig benk)

Når det gjelder kunskap anbefaler æ stærkt at du melder dæ inn i Norsk Vmax Klubb!! Der finns det hjelpsomme folk med MYE kunnskap. Gå inn på http://www.vmax.no" onclick="window.open(this.href);return false; der finner du info om hvordan du melder deg inn, og det finnes også ett forum der du vil få svar på det meste :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Tor Arne
Innlegg: 28
Registrert: 29 apr 2011, 23:24
Motorsykkelen din: Vmax 2001
Sted: Skotterud

Re: Yamaha Vmax selges

Legg inn av Tor Arne »

Jada, jeg har meldt meg inn i Vmax klubben og håper jeg får nytte av det :roll Jeg har ikke kjørt noen i benk. I registreringsbehandlingen som ble gjort på 1998-modellen står det: Motorsykkelen ankommer med 141Hk effekt. Dette reguleres ned av Yamaha-verksted til 100Hk av forsikringsmessige årsaker,,,," Etter registrering ble "plomberingen" tatt ut igjen, forteller eieren meg. Senere servicehistorikk viser at det er skiftet rett-wire til V-boost og justert. Dette er vel ikke nødvendig om det ikke er 140 (145) hesters utgaven :scratch Og ved 5600 rpm skyter den avsted som ei kule,,,,, :mc1

Når det gjelder den 2001- modellen jeg har så er det montert av/på knapp for V-boosten slik at den slår inn allerede ved 3000 rpm,,, og her er det ingen tvil :prop: Hjelmen bør strammes maksimalt,,, :jada:

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Yamaha Vmax selges

Legg inn av MaxTron »

Ut ifra det du skriver, så er det jo ingen tvil om at det ER V-Boost på begge sykklene, og slik sett er det jo fulleffektere, og ikke laveffektere (100hk)

Det æ mener er at det, desverre, opp gjennom tiden har blitt gjort små modifikasjoner for å etterkomme støy og avgasskrav som gjør at også fulleffekterutgaven har fått mindre effekt enn de opprinnelig hadde på de første utgavene.

Det har jo, så vit æ veit, aldri vært gjort noe for å kompansere for dette i form av foreksempel innsprøytning eller lignende.

Det eneste som æ har hørt er at det på ett tidspunkt kom en litt lavere giring, trur det var i kardangklokka for å gi følelse av like stor aks. selv med litt mindre hk. Trur dette var bare på europeiske sykkler... Vart mye "trur" her, tar dette bare ut ifra min egen husk, siden æ ikke finn nån så detaljert oversikt på nett i farten, og den er nok ikke 100% pålitelig :redface
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Tor Arne
Innlegg: 28
Registrert: 29 apr 2011, 23:24
Motorsykkelen din: Vmax 2001
Sted: Skotterud

Re: Yamaha Vmax selges

Legg inn av Tor Arne »

Jada, det er lov å tru og filosofere litt, veit du!! Du har åpenbart greie på mye om Vmax, og dine synspunkter, diskusjoner og tips betyr mye for meg :notworthy: Da lærer jeg mye, samtidig må jeg også undersøke nye ting selv,, bra!! Den 2001- modellen jeg har er det lett å dokumentere styrken da den har av/på knapp. Da trenger man ikke provosere så mye i aksellerasjonen. Den skyter av sted som ei kule på lavt turtall. Når det gjelder 1998- modellen må en jo provosere mer og opp i skikkelig turtall. Men som også du sier, siden Vägverket i Sverige sier at den innkommer med 141Hk, så skulle det ikke være tvil. Så har du sikkert rett igjen om den er tilbakestilt til det maksimale igjen. Jeg kan for lite om V-boost teknologien og hvordan dette teknisk gjøres.

Vet du hvor mye det koster å montere av/på innstilling og justere V-boosten ned til ca 3000 rpm??

Tusen takk igjen for din kunnskap :D

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Yamaha Vmax selges

Legg inn av MaxTron »

Det du trenger er en 3-boost. Eller T-boost som den egentlig heter.

Gå hit: http://www.exactrep.com/acatalog/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Let deg fram til Vmax 1200 og så tuning. den ligger ca tre fjerdedeler ned på siden.

Denne skal være plug and play med orginale kontakter :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Tor Arne
Innlegg: 28
Registrert: 29 apr 2011, 23:24
Motorsykkelen din: Vmax 2001
Sted: Skotterud

Re: Yamaha Vmax selges

Legg inn av Tor Arne »

Tusen takk til deg igjen!! :thumleft Jeg har faktisk bestilt ryggstøtte, luftfilter og noe annet småtteri fra dette nettstedet tidligere. Jeg er heldig og har bekjentskaper i London som kommer over til Norge 2-4 ganger pr. år. Da bruker de å ta med seg varer, om det ikke er for stort og tungt da. :-k

Svar