Batteripriser

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Spiff
Innlegg: 33
Registrert: 18 apr 2010, 12:45
Motorsykkelen din: Honda VFR Vtec 2002

Batteripriser

Legg inn av Spiff »

For noen dager siden tittet solen så vidt frem og litt vel optimistisk fant jeg ut at jeg må begynne å klargjøre sykkelen. Batteriet overlevde så vidt fjorsesongen og må nå skiftes. I siste utgave av MC avisa stod det at Mc-Oslo har redusert prisene så jeg tenkte at det var en god plass å begynne. I følge nettsiden skal de for et Yuasa YTZ12S batteri ha 1890,- + 35 Kr i miljøavgift + 200 i proto.... Totalt 2125 Kroner.. :oh :oh Neste side var Motrax.no. De vil ha 990 Kr + 142 Kr i porto. Totalt 1132. Den lokale Honda forhandleren Mc-Marine i Bergen skal ha 1312 Kroner. Så første spørsmål er..hva f@%n er det MC-Oslo gjør med batteriene siden de vil ha dobbel pris? Uansett..er det noen som vet om andre gode (rimelige) steder å kjøpe batteri? og ja! Jeg vet om Biltema men det er uaktuelt!

Har ellers fått pris på et Exide YTZ-12BS batteri til Kr 755,- men aner ikke hvordan kvaliteten er på disse. Noen med erfaring?

Spiff

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Batteripriser

Legg inn av Kawasaki »

Hvorfor er Biltema uaktuellt?
ikkebike.norwegianforum.net

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Batteripriser

Legg inn av Tysnes »

Exide skal være ett helt ok batteri , hadde glatt godt for det . Om det er like bra som Yuasa , veit eg ikkje . Med riktig lading og oppbevaring (vinterlagring) holder det vel mange år .

Spiff
Innlegg: 33
Registrert: 18 apr 2010, 12:45
Motorsykkelen din: Honda VFR Vtec 2002

Re: Batteripriser

Legg inn av Spiff »

Kawasaki skrev:Hvorfor er Biltema uaktuellt?
For det første så har de ikke riktig fysisk størrelse. Et tilsvarende Biltemabatteri er ca. 2 cm høyere. Like viktig er personlig erfaring. Vi trenger ikke ta debatten her, men personlig forholder jeg meg slik at dersom jeg skal ha noe som kan brukes mer enn en eller to ganger så kjøper jeg det ikke på Biltema. De har mye morro billig juggel men det aller meste går i stykker når jeg minst trenger det. Biltema har butikk like ved der jeg bor så jeg har alt for mye erfaring..eller kanskje jeg bruker alt for lang tid på å lære? :-k

Spiff

Godtvoksen

Re: Batteripriser

Legg inn av Godtvoksen »

Spiff skrev: Uansett..er det noen som vet om andre gode (rimelige) steder å kjøpe batteri?

Kanskje de har noe for deg på MC-Artikler AS

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Batteripriser

Legg inn av Siggen »

Spiff skrev:
Kawasaki skrev:Hvorfor er Biltema uaktuellt?
For det første så har de ikke riktig fysisk størrelse. Et tilsvarende Biltemabatteri er ca. 2 cm høyere. Like viktig er personlig erfaring. Vi trenger ikke ta debatten her, men personlig forholder jeg meg slik at dersom jeg skal ha noe som kan brukes mer enn en eller to ganger så kjøper jeg det ikke på Biltema. De har mye morro billig juggel men det aller meste går i stykker når jeg minst trenger det. Biltema har butikk like ved der jeg bor så jeg har alt for mye erfaring..eller kanskje jeg bruker alt for lang tid på å lære? :-k

Spiff
Kjøpte batteri på Biltema :[-X i fjor sommer som kortsluttet etter 2 måneder 15 mil hjemmefra :punch . Hentet sykkelen med henger og leverte den inn hos Powersport i Hønefoss :-J . De feilsøkte og fant jo ut dette med batteriet og lykkelig ble jeg da ingenting annet hadde tatt skade :bananas . De satte inn et Yuasa batteri og tok 1250,- for hele jobben. (Leverte inn igjen Biltemabatteriet og fikk pengene tilbake) :terge

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Batteripriser

Legg inn av RuneMC »

Ser de har YTZ12S "MF" (Maintenance Free) til prisen du nevnte på MC-Oslo men de har også et YTX12-BS til 910,- + gebyr
Forskjell på de? (Ser du nevner begge produktnumrene)

Men ja, ser ut som om det finnes nok av konkurrenter. Er vel i prinsippet ikke mye forskjell, men kan jo være at Yuasa ansees å ha god kvalitet ettersom mange leverer dette med nye sykler (og produsentene ønsker minst mulig reklamasjoner i garantitiden). Er vel spesielt hvor godt de takler vibrasjoner som er viktig på MC.

Forresten et ekstra tips hvis man trenger batteri til mobilen el. lign. da er http://www.batterikongen.no blant det billigste.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Spiff
Innlegg: 33
Registrert: 18 apr 2010, 12:45
Motorsykkelen din: Honda VFR Vtec 2002

Re: Batteripriser

Legg inn av Spiff »

Takk for svar og tilbakemeldinger. For å oppsumere litt...Batteriet som RuneMC nevner, YTX-12-BS fra MCOslo, står merket med: Kan ikke bestilles eller sendes via nettbutikken. Aner ikke hvorfor men da er også det uaktuelt.

Mc-artikler har muligens batteri men det får jeg aldri vite siden nettsiden rett og slett er ubrukelig. Alle batteriene er merket med en benevnelse, men det står ingen navn eller fysiske data i det hele tatt. Ikke så mye som et bilde..har ingen ide om hva jeg vil få hvis jeg bestiller noe der så da blir det også uaktuelt.

Endte nå opp med å kjøpe et Exide batteri (YTZ12-BS)fra en lokal lbatterieverandør til 755 Kroner. Fikk til og med en god lader med til innkjøpspris så nå er jeg glad og fornøyd.

Spiff

Svar