Mc verksted

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Mc verksted

Legg inn av Cbr »

Ka e det me mc verksted så gjør de så sure? Oppleve det ikke alltid slikt, men ofte. Høre om spes 1 plass i Rogaland kor en kan bare gå å komme tilbake en annen gang når eier har en dårlig dag, ingen service då.

Synes bare det er løye.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mc verksted

Legg inn av Cbr »

Venta nesten 4 uker på noen hansker ene butikken å nå fra en annen butikk venta over 4 uker på de Rizoma delene. De er nå på vei ner etter å ha blitt bestilt inn hos deres butikk først?, før videre sending til meg. Ser mc-butikkene hva bekymra over så mange så gikk på internett å bestilte. Hvorfor ikke, de kan ivertfall levere kjappere og gir et bedre inntrykk en møkk sure betjening uannsett. Resten av de delene bestille jeg fra utlandet selv.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Mc verksted

Legg inn av ArcticTiger »

Ja det var lang leveringstid :8-[ , men jeg vet at det hender de samler opp flere ordrer før avsending, for å holde fraktkostnaden nede.
Ellers er det jo service forhandlere og verksteder lever av. Fortjenesten på å selge en sykkel er ikke allverden, men ettermarkedet er det mer å hente på. Så ja, det er utrolig at de tør å være sure :[-( .
På den andre siden så er det mange snikk-snakk og dekk-sparker kunder og, som tar opp tida til betjeningen unødig, uten å legge igjen ei krone. Ikke rart de blir lei de kundene.
Vi får bare finne ut hvem som er greie og serviceminded, og handle der :thumleft

Her er en tråd om dette: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=2497" onclick="window.open(this.href);return false;

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mc verksted

Legg inn av Cbr »

Brukt endel penger i begge butikkene. På de Rizoma delene er det snakk om over 7000.- + potensielt mer Rizoma deler jeg ville kjøpt senere. Spurte om å få tracking nummer, men det svarte de ikke på engang.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Mc verksted

Legg inn av MaxTron »

Ikke rart folk handler på nett!!

Hyggelige mailer der folk hjelper til som best de kan for å ordne/skaffe det kunden vil ha. +ca HALV pris!! +IKKE lengre leveringstid.

Det som ER rart er at det virker som de som driver "butikk" her i landet IKKE skjønner at de faktisk driver i en SERVICENÆRING!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Mc verksted

Legg inn av Onsløv »

MaxTron skrev:Det som ER rart er at det virker som de som driver "butikk" her i landet IKKE skjønner at de faktisk driver i en SERVICENÆRING!!
Og butikk i denne sammenheng, gjelder ikke bare MC-butikker. Det gjelder jo omtrent alle steder... :punch

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Mc verksted

Legg inn av MaxTron »

Onsløv skrev:
MaxTron skrev:Det som ER rart er at det virker som de som driver "butikk" her i landet IKKE skjønner at de faktisk driver i en SERVICENÆRING!!
Og butikk i denne sammenheng, gjelder ikke bare MC-butikker. Det gjelder jo omtrent alle steder... :punch
Ja, er sant det ja, trenger ikke lengre enn til "søta bror" før de er betraktelig blidere og mere serviceinnstilt. (ihvertfall stort sett)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Mc verksted

Legg inn av Crinos »

Jeg handler bare fra en butikk nå... Har gjort noen forsøk rundt forbi, og har i grunnen funnet ut at for Harley deler, er det kun en butikk i Scandinavia som duger.... CBP i Skien!
Enten så ringer jeg, eller så tar jeg turen innom. Tommy der inne har så sykt peiling på HD at det er bare til å bukke i støvet for hans ekspertise og ekstremt gode service!
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Mc verksted

Legg inn av Morten »

Crinos skrev:Jeg handler bare fra en butikk nå... Har gjort noen forsøk rundt forbi, og har i grunnen funnet ut at for Harley deler, er det kun en butikk i Scandinavia som duger.... CBP i Skien!
Enten så ringer jeg, eller så tar jeg turen innom. Tommy der inne har så sykt peiling på HD at det er bare til å bukke i støvet for hans ekspertise og ekstremt gode service!
Snodig det der....Lazy Boyz i Oslo har også en som heter Tommy, og som passer din uttalelse godt :-)
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Mc verksted

Legg inn av Hjernen »

Crinos skrev:Jeg handler bare fra en butikk nå... Har gjort noen forsøk rundt forbi, og har i grunnen funnet ut at for Harley deler, er det kun en butikk i Scandinavia som duger.... CBP i Skien!
Enten så ringer jeg, eller så tar jeg turen innom. Tommy der inne har så sykt peiling på HD at det er bare til å bukke i støvet for hans ekspertise og ekstremt gode service!
Det han ikke kan eller vet er det ikke så mange andre som kan svare på!! Tommy har skjønt at en må yte service i handelsyrket... Bøyer meg i støvet jeg og der!! :notworthy:
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mc verksted

Legg inn av Cbr »

Fått i posten nå Rizoma deler:

Speila ene hendelen (bremse eller clutch) og proguard, restlapp på hendelen jeg ikke fikk (sendes så fort den kommer).

Bestilte 4 mars og nå 8 april ennå ikke fått alt. Kan montere speila men ikke noe av det andre. Går det ann?? :ills

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mc verksted

Legg inn av Cbr »

Ops, speil adaptere må bestilles utenom, min feil?!? Speil kan ikke monteres. Adaptere bestilt, leses sikkert mandag, åsså får jeg det midten av mai engang sikkert. Så de sitter som importør av Rizoma, men vet ingenting om det, okey.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mc verksted

Legg inn av Cbr »

Fått svar, at pga Rizoma omstrukturere så kjørt seg tom på noen produkter, derfor lange ventetiden. Men tror en nettbutikk så hadde varene inne ville levert fortere. Alså gjennom butikk, seinere levering.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mc verksted

Legg inn av Cbr »

Jeg tok kontakt med Rizoma så tok kontakt med butikken å isamarbeid med de ordna så det går litt kjappere. Er jeg heldig får jeg resterende før 1 mai.

+ jeg sko få en Rizoma katalog og noen klistermerker når de hva laget. Jei reklame.

Svar