OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell...!!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell...!!

Legg inn av Globe »

Hei, vi er inne i en "boom" av oppkjøringer her...spennende!

Tenkte å lage dette emne hvor vi kan fortelle litt om oppkjøringen som eventuelt pågår, komme med syting for de som eventuelt skulle være uheldig å stryke ved forsøk, og ikke minst åpne dette emne for hemnisngsløse gledesutbrudd når klasse A er sikret.

Vi hadde 2 medlemmer som sikret seg Klasse A senest i går, NatroN og bubbu :bananas

Vet at vi har et medlem som har oppkjøring i dag også, venter spent på en update fra ham!!

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Morten »

Klokken 09:00 fikk jeg beskjed om at "det var bestått", så nå sitter jeg med midlertidig førerkort som også gjelder for A :bananas

Det var rett i garasjen å hente ut sykkelen for en prøvetur....har vært rundt omkring intill nå, bare hjemmom for et toalettbesøk og litt mat :D . Noen regnskurer har det vært, men hvem bryr seg vel om sånt ?
Merker at sykkelen er endel tyngre og mer "uregjelig" enn skolesykkelen (BMW 800 kubikk). Vått er det ute og jeg merker det er noe "nervøst" når jeg kommer til rundkjøringer og denslags, men får bare ta det pent og venne meg til sykkelen.....

Men....dette har jeg ikke tid til, nå er det ut å fylle litt bensin.....å kjøre til mål som foreløpig ikke er planlagt, tar det på sparket :D

Utrolig morro å kjøre uten å ha en "masekopp" sittende bakpå......
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Bubbu »

Morten skrev:Klokken 09:00 fikk jeg beskjed om at "det var bestått", så nå sitter jeg med midlertidig førerkort som også gjelder for A :bananas

Det var rett i garasjen å hente ut sykkelen for en prøvetur....har vært rundt omkring intill nå, bare hjemmom for et toalettbesøk og litt mat :D . Noen regnskurer har det vært, men hvem bryr seg vel om sånt ?
Merker at sykkelen er endel tyngre og mer "uregjelig" enn skolesykkelen (BMW 800 kubikk). Vått er det ute og jeg merker det er noe "nervøst" når jeg kommer til rundkjøringer og denslags, men får bare ta det pent og venne meg til sykkelen.....

Men....dette har jeg ikke tid til, nå er det ut å fylle litt bensin.....å kjøre til mål som foreløpig ikke er planlagt, tar det på sparket :D

Utrolig morro å kjøre uten å ha en "masekopp" sittende bakpå......
Gratulerer med A :thumleft
(The Beast )

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Dexter »

Gratulere! :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Globe »

Globe skrev:Vet at vi har et medlem som har oppkjøring i dag også, venter spent på en update fra ham!!
Der var Morten ja :thumleft

Gratulerer så mye, vi gleder oss med deg! Kjør pent, det er nå læringa starter for alvor ;e

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Banditmannen »

Gratulerer med A Morten! :D

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av KentR »

Gratulerer ja Morten, kjenner meg godt igjen... Kunne ikke komme fort nok hjem etter oppkjøringen for å få kjøre sjøl ;e Du får kjøre pent og kose deg, er vel spådd sol i mårra
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Pollti

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Pollti »

Gratulerer til deg og !

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Morten »

Takker for alle gratulasjoner :D

Nå har jeg parkert for i dag, har vært ute å kjørt i rundt 11 timer, med noen svært korte stopp...
Koser meg vilt :bananas
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Globe »

Hærlig Morten......hærlig!!!

Og det er en ny dag....allerede i morgen :thumleft

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Erman »

Hadde oppkjøring 10. august, og dama på Risløkka kunne ikke gjøre annet enn å påpeke feil... "HAR du vist meg alt du kan?", spurte hun... "Nei, men du får se det om 4 uker", svarte jeg...

:[-(
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av SheDevil »

Erman skrev:Hadde oppkjøring 10. august, og dama på Risløkka kunne ikke gjøre annet enn å påpeke feil... "HAR du vist meg alt du kan?", spurte hun... "Nei, men du får se det om 4 uker", svarte jeg...

:[-(
Bedre lykke til neste gang Erman, håper for din del at da går det meste i boks ;e
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Relax »

Morten skrev:Klokken 09:00 fikk jeg beskjed om at "det var bestått", så nå sitter jeg med midlertidig førerkort som også gjelder for A :bananas

Det var rett i garasjen å hente ut sykkelen for en prøvetur....har vært rundt omkring intill nå, bare hjemmom for et toalettbesøk og litt mat :D . Noen regnskurer har det vært, men hvem bryr seg vel om sånt ?
Merker at sykkelen er endel tyngre og mer "uregjelig" enn skolesykkelen (BMW 800 kubikk). Vått er det ute og jeg merker det er noe "nervøst" når jeg kommer til rundkjøringer og denslags, men får bare ta det pent og venne meg til sykkelen.....

Men....dette har jeg ikke tid til, nå er det ut å fylle litt bensin.....å kjøre til mål som foreløpig ikke er planlagt, tar det på sparket :D

Utrolig morro å kjøre uten å ha en "masekopp" sittende bakpå......

Det er FRIHET !!!

Gratulerer !!!!! :=D> :=D>
"Do the right thing"

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av SheDevil »

Grattis Morten

Er nå moroa begynner ja :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: OPPKJØRING klasse A eller klasse A1?? Fortell..fortell..

Legg inn av Duville »

Nå begynner Morten å bli en etter hvert erfaren sjåfør med både lange dager i salen og den første lille velten, var det ikke så? Er det noen flere som trenger hjelp og støtte før og etter bestått eller ikke bestått eksamen så si gjerne i fra :D

Svar