Forbudt å hilse !

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Tvinitla
Innlegg: 253
Registrert: 01 okt 2006, 11:09
Motorsykkelen din: BMW R1150RT
Sted: Hordaland

Forbudt å hilse !

Legg inn av Tvinitla »

Skal det bli forbudt å hilse også nå: http://www.bike.no/content/2110/" onclick="window.open(this.href);return false;
Her skal vi passes på som i en barnehage.
Da forsvinner endel av sjarmen og tilhørigheten til miljøet.
Mine sykler:
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av AJ »

Tvinitla skrev:Skal det bli forbudt å hilse også nå: http://www.bike.no/content/2110/" onclick="window.open(this.href);return false;
Da forsvinner endel av sjarmen og tilhørigheten til miljøet.
Publisert 1. april... :-k
Tror nok dette er en aprilsrpøk, men jeg innrømmer glatt at jeg bet på da jeg leste den... :redface

Se for øvrig også denne tråden:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=1848" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Relax »

:D :D
"Do the right thing"

Brukeravatar
Tvinitla
Innlegg: 253
Registrert: 01 okt 2006, 11:09
Motorsykkelen din: BMW R1150RT
Sted: Hordaland

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Tvinitla »

AJ skrev:Publisert 1. april... :-k
Oh, shit !!!!!
Mine sykler:
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av AJ »

Men en god spøk var det absolutt! En vet aldri hva disse folka i direktoratet/instituttet finner på. Kan hende spøken får en eller annen der inne til virkelig å foreslå dette. Bare vent å se! :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Nordlendingen »

Dette var garantert en feit aprilspøk, men om det skulle vise seg å ha noe i seg, vil jeg bare slå fast følgende: Jeg slutter aldri å hilse, uansett...ALDRI!!!! Det er en del av mc-kulturen vår, det er et tegn på høflighet og fellesskap og det ligger djupt i meg som gammel mc-fantast. Jeg synes det er morro å hilse på ungdommen som kjører scootere og lettsykler også. Jeg har sett at svært mange storsykkelkjørere ikke hilser på ungdommen, og prate med de på f.eks. bensinstasjoner og ellers langs veien, gjør de i hvertfall ikke. Kjære vene dere alle, hva slags rekrutteringsopplegg er dette? Ta vare på ungdommen, hils på de og prat for all del med de!! Skryt litt av sykkelen som de kjører, øs ut av erfaringene deres - kanskje det berger et liv, for alt vi veit? Kanskje det bidrar til en meir positiv og bedre mc-kultur i framtida. Det er jo bl.a. dette vi vil, ikke sant?

God tur i helga, for dere som har begynt mc-sesongen. Her ligger snøen fortsatt, og sjøl om veiene er bare på dagtid, er nattefrosten og isbelegget der om kveldene og natta...

:thumleft mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Intruder »

Tull,vås, drittprat og diverse.
Hvem i huleste heiteste rattata kan nekte noen å hilse.Fin aprilspøk..
Politiet har nok mer enn nok med bilbelter,mobilradioer,fartsgrenser og andre
firehjulede idiotier!! ](*,) *mas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Zahir
Innlegg: 40
Registrert: 11 apr 2010, 14:18
Motorsykkelen din: ZZR 1100 - 1993
Sted: Molde

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Zahir »

Nordlendingen skrev:Dette var garantert en feit aprilspøk, men om det skulle vise seg å ha noe i seg, vil jeg bare slå fast følgende: Jeg slutter aldri å hilse, uansett...ALDRI!!!! Det er en del av mc-kulturen vår, det er et tegn på høflighet og fellesskap og det ligger djupt i meg som gammel mc-fantast. Jeg synes det er morro å hilse på ungdommen som kjører scootere og lettsykler også. Jeg har sett at svært mange storsykkelkjørere ikke hilser på ungdommen, og prate med de på f.eks. bensinstasjoner og ellers langs veien, gjør de i hvertfall ikke. Kjære vene dere alle, hva slags rekrutteringsopplegg er dette? Ta vare på ungdommen, hils på de og prat for all del med de!! Skryt litt av sykkelen som de kjører, øs ut av erfaringene deres - kanskje det berger et liv, for alt vi veit? Kanskje det bidrar til en meir positiv og bedre mc-kultur i framtida. Det er jo bl.a. dette vi vil, ikke sant?

God tur i helga, for dere som har begynt mc-sesongen. Her ligger snøen fortsatt, og sjøl om veiene er bare på dagtid, er nattefrosten og isbelegget der om kveldene og natta...

:thumleft mvh. Nordlendingen
Gikk på den jeg også, men uansett er min oppfordring å bruke sunn fornuft å ikke la lover og regler kvele oss.
Og ble "tatt litt på senga" av innlegget ditt om ungdommen. Du har selvfølgelig helt rett i det du skriver og vi må kanskje ta oss selv i nakken litt og gjøre akkurat som du skriver. Koster ingen ting å være hyggelig mot alle og sannsynligvis gir det oss noe tilbake....
Veldig bra innlegg fra en klok mann, som er vært å tenke litt på for oss alle. :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Duville »

Intruder skrev:Tull,vås, drittprat og diverse.
Hvem i huleste heiteste rattata kan nekte noen å hilse.Fin aprilspøk..
Politiet har nok mer enn nok med bilbelter,mobilradioer,fartsgrenser og andre
firehjulede idiotier!! ](*,) *mas

Hvis det er opp til Politiet så hadde dette forbudet kommet umiddelbart - dess mere sånne enkle og idiotiske tilståelsessaker de kan få dess mere sikker er avslutningsjobben i UP. De må ha et par år i aktiv tjeneste midt i 50 åra for å kunne gå av når de er 57-58 og da er UP en trygg og sikker jobb blandt vanlige folk som sjeldent protesterer, vi bukker og nikker og er sjeleglad for å kunne kjøre videre, pensjonen er sikret. Disse folka har jeg sterke meninger om.

Det går ikke en uke uten at jeg kjører gjennom en kontroll og da er det rått parti - før eller senere skjer det uungåelige. Ut av ett kryss og hundre meter bortenfor ligger de - 50 meter før opphevet fartsgrense og så videre...

- en som kjører ca 40 - 50`i året - mest mulig på sykkel.

Pollti

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Pollti »

Gønneren din skyter litt over målet Duville :[-X Spør deg selv om hvorfor Politi Sjef Killengren fikk forlenget mandatet sitt for X nye år , på tvers av alt som er av lover ?Det er hun som gir politet ordrer om hva som skal prioriters sikkert helt i tråd med den RødGrønneSosialist regjeringas samtykke. Så ikke klag på Torvald som vinker deg inn, han gjør bare hva Killengren, og det RødGrønneSosialist regjerings helvete vil.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Duville »

Enig med deg og uenig med deg - når vi snakker hvem som gir ordrer og vil ha dette "terrorveldet" fra pollitiet så er dette helt i tråd med de rød/grønnes vilje og evne - når de ikke evner å gjøre det attraktivt å gjøre som de ønsker så er det frem med pisken så vi retter oss etter dem. Småkonger som ikke klarer å se lenger enn neste valg. Håper inderlig at de blir byttet ut alle som en av de som holder på pr nå.

Når det gjelder de nære tingene så er det helt klart at de har lov til å bruke fornuft i sin utøvelse av jobben. Når opphevelse av 60 sone er satt 100 meter lenger borte enn siste hindring så er det fornuften som har seiret slik at ikke alle opplysningene kommer på ett sted. Veikryss, fotgjengeroverganger, etc blir man ferdig med og så kan man sette opp farten. Når da onkel plasserer laserposten slik at de tar alt som begynner å spede opp når problemene er ferdige og før sona er opphevet - da er det fae------skap de er ute på.
Når klokka er 21 - 0130 på ett øde strekk hvor det ikke finnes gående langs veien og veien er i svært god befatning og de stiller seg opp med laseren og tar alt som kommer over 60 og dette skjer minst ukentlig. De tar regelmessig svært mange utenbysfra siden dette er en gjennomfartsåre hvor man må være kjent for å vite hva som skjer. Da er det faenskap de er ute på. TIL OG MED LEDEREN FOR NULLVISJONEN ymtet frempå og mente dette var i overkant - de fikk stoppet ham umiddelbart og jeg vet ikke hvordan. Ikke setter de opp skilt med "spesiellt overvåket strekk" heller siden de mener dette ikke er nødvendig. PUR F! og dette er lokale tjenestemenn og har ikke noe med Killigren eller noe som helst annet.

Godtvoksen

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Godtvoksen »

Nordlendingen skrev:Dette var garantert en feit aprilspøk, men om det skulle vise seg å ha noe i seg, vil jeg bare slå fast følgende: Jeg slutter aldri å hilse, uansett...ALDRI!!!! Det er en del av mc-kulturen vår, det er et tegn på høflighet og fellesskap og det ligger djupt i meg som gammel mc-fantast. Jeg synes det er morro å hilse på ungdommen som kjører scootere og lettsykler også. Jeg har sett at svært mange storsykkelkjørere ikke hilser på ungdommen, og prate med de på f.eks. bensinstasjoner og ellers langs veien, gjør de i hvertfall ikke. Kjære vene dere alle, hva slags rekrutteringsopplegg er dette? Ta vare på ungdommen, hils på de og prat for all del med de!! Skryt litt av sykkelen som de kjører, øs ut av erfaringene deres - kanskje det berger et liv, for alt vi veit? Kanskje det bidrar til en meir positiv og bedre mc-kultur i framtida. Det er jo bl.a. dette vi vil, ikke sant?

God tur i helga, for dere som har begynt mc-sesongen. Her ligger snøen fortsatt, og sjøl om veiene er bare på dagtid, er nattefrosten og isbelegget der om kveldene og natta...

:thumleft mvh. Nordlendingen


:janikk :thumleft

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Nordlendingen »

Pollti skrev:Gønneren din skyter litt over målet Duville :[-X Spør deg selv om hvorfor Politi Sjef Killengren fikk forlenget mandatet sitt for X nye år , på tvers av alt som er av lover ?Det er hun som gir politet ordrer om hva som skal prioriters sikkert helt i tråd med den RødGrønneSosialist regjeringas samtykke. Så ikke klag på Torvald som vinker deg inn, han gjør bare hva Killengren, og det RødGrønneSosialist regjerings helvete vil.
Hadde det vært så mye bedre med ei brunstripet Frp-regjering....tror du?

Mvh. Nordlendingen.
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Duville »

Dette er det samme som å si før forrige valg at vi kom til å få ei dønn kommunistregjering siden SV er med - FRP kommer ikke til å rule alene like lite som at SV ruler alene nå. Skremseslspropagande fra rød side....

Godtvoksen

Re: Forbudt å hilse !

Legg inn av Godtvoksen »

Pollti skrev:Gønneren din skyter litt over målet Duville :[-X Spør deg selv om hvorfor Politi Sjef Killengren fikk forlenget mandatet sitt for X nye år , på tvers av alt som er av lover ?Det er hun som gir politet ordrer om hva som skal prioriters sikkert helt i tråd med den RødGrønneSosialist regjeringas samtykke.
Ærlig talt, tror du og Duville virkelig at Killengren spør seg til råd hos regjeringen om hvilke politioppgaver som skal prioriteres? Jeg tror du her blander to saker i en svært fantasifull og ugjenkjennelig smørje :oh :

1. Regjeringens ansettelsespolitikk
2. Politiets faglige prioriteringer vedr. trafikksikkerhet

Svar