AVLYST - Sørlandets forumtreff 2010 - AVLYST

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Hvilken helg passer best?

Avstemmingen ble avsluttet den 11 mar 2010, 23:44

Fredag 6. til søndag 8. august
5
63%
Fredag 13. til søndag 15. august
3
38%
 
Stemmer totalt: 8

Godtvoksen

AVLYST - Sørlandets forumtreff 2010 - AVLYST

Legg inn av Godtvoksen »

I en annen tråd kom det opp en liten meningsutveksling om MC-turer/treff. Noen av oss er lite glad i campingliv og andre kan også tenke seg et komfortabelt treffsted for godtvoksne, og legge opp til dagsturer i nærområdet. Første treffsted for dette året.... foreslås lagt til:

http://www.farsundresort.no/

Bilde


Er vi mange nok interessert i noe sånt, så kan undertegnede innhente pris/tilbud mv. for et slikt opplegg.
Sist redigert av Godtvoksen den 02 mai 2010, 00:14, redigert 17 ganger totalt.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av cheron »

Bra tiltak! :)

Men jeg heller mot telt og masse pils ute i skauen ute på ulike treff :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38114
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av AJ »

Dette ser bra ut!

Her er det bare å finne alternative tidspunkt for å finne ut når det passer best for flest av oss godtvoksne :prf
Men bevares! yngre folk en oss må vel også kunne være velkomne, så klart \:D/
Åpent for alle, ikke sant Godtvoksen?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Åpent for alle, ikke sant Godtvoksen?
Selvsagt.... \:D/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38114
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av AJ »

cheron skrev:Bra tiltak! :)

Men jeg heller mot telt og masse pils ute i skauen ute på ulike treff :)
For ungokser som cheron også, selvfølgelig :knegg
Men... han har jo ingen motorsykkel han, stakkar... :eh :buddies:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av cheron »

AJ skrev:
cheron skrev:Bra tiltak! :)

Men jeg heller mot telt og masse pils ute i skauen ute på ulike treff :)
For ungokser som cheron også, selvfølgelig :knegg
Men... han har jo ingen motorsykkel han, stakkar... :eh :buddies:
Nei det er sant.. Men satt med lakkeren her hjemme i kveld og planla design (les lakk ) jeg skal ha på den ;e
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38114
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av AJ »

cheron skrev:
Nei det er sant.. Men satt med lakkeren her hjemme i kveld og planla design (les lakk ) jeg skal ha på den ;e
Bra!
Ducati er fortsatt i fokus i tunnelsynet ditt, hva? ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av cheron »

AJ skrev:
cheron skrev:
Nei det er sant.. Men satt med lakkeren her hjemme i kveld og planla design (les lakk ) jeg skal ha på den ;e
Bra!
Ducati er fortsatt i fokus i tunnelsynet ditt, hva? ;e
Yes :) Men ikke bare Ducati... Vi får se hvor bra firmaet går, så gjør jeg opp status i høst. Sykkel nå i sommer blir det garantert ikke. Men titter jo litt rundt for det om ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38114
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:I en annen tråd kom det opp en liten meningsutveksling om MC-turer/treff. Noen av oss er lite glad i campingliv og andre kan også tenke seg et komfortabelt treffsted for godtvoksne, og legge opp til dagsturer i nærområdet. Første treffsted for dette året.... foreslås lagt til:

http://www.farsundresort.no/

Bilde


Er vi mange nok interessert i noe sånt, så kan undertegnede innhente pris/tilbud mv. for et slikt opplegg.
I utgangspunktet synes jeg prisene var en smule stive...

Men da jeg kikket på prislistene fikk jeg en skummelt vanvittig idé... :knegg

Hold dere fast, folkens!
Hva om vi arrangerer et en-dags MCsiden.no fagseminar med overnatting der nede? Ja, ikke sant? :janikk Rett og slett en konferanse med program og greier og greier hvor vi bl.a. kan 'briefe' med noen riktig fine Powerpoints på AV utstyret vi får til disp.?
Hva et slikt fagseminar bør bestå av må det jo gå an å finne ut rimelig kjapt. Jeg er sikker på at vi har mange her på Forumet som f.eks. kan holde foredrag om forskjellige ting, fortelle gode historier og komme med idéer om forum-treff, forum-turer og annet godt utviklingsarbeid som vil bidra til å gjøre MCsiden.no til et enda bedre forum.

Det kan også hende vi kan få gratis foredragsholder som kan lære oss litt mer om f.eks. førstehjelp (ambulansepersonell, evt. lege som har interesse for MC), trafikksikkerhet (representant fra politi, evt. kjøreskole) osv. osv. Mulighetene kan være mange!

En helt vill idé, så klart :knegg
Men det kunne sikkert la seg gjennomføre :D

Vel, det hender fantasien tar litt overhånd fra tid til annen... :redface
Men en artig tanke synes jeg det er...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av mekkern »

Det kan la seg gjøre det..mange emner og mye som kan gi grunnlag for diskusjoner. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av Erling »

Godtvoksen skrev:.... Noen av oss er lite glad i campingliv og andre kan også tenke seg et komfortabelt treffsted for godtvoksne, og legge opp til dagsturer i nærområdet.
Hei Godtvoksen :skriver
..for å bruke ditt ovennevnte utklipp som sitat, vil jeg foreslå ett utgangspunkt, som ligger litt mere sentralt for beboere i sy(n)d-Norge

Stedet; Dalen i Telemark er jo glimrende for base og utgangspunkt for dagstur.
Det være seg Vestlandet,"Hardangervidda rundt", Vestfold eller Sørlandet osv osv..
Her kan man kjøre hele dagen og komme tilbake til en dusj, bedre middag før man neste dag, kan reise ut på ny tur. ( skjønte ikke humoren ( hvis det var humor da?) litt ovenfor her om kurs. Er ikke overnatting bare ett nødvendig "onde", som kan gjøre mest mulig behagelig, og at mc-kjøring er målet?)

Vel vel,.. nok om det. Telemark er jo ett området som også overstrødd av svært flotte og svingete "mcveier".
Se linker:
hotell: http://www.dalenhotel.no/
kart : http://www.dalenhotel.no/index.php/lang ... velse.html
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Godtvoksen

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:
Hold dere fast, folkens!
Hva om vi arrangerer et en-dags MCsiden.no fagseminar med overnatting der nede? Ja, ikke sant? :janikk Rett og slett en konferanse med program og greier og greier hvor vi bl.a. kan 'briefe' med noen riktig fine Powerpoints på AV utstyret vi får til disp.?
Hva et slikt fagseminar bør bestå av må det jo gå an å finne ut rimelig kjapt. Jeg er sikker på at vi har mange her på Forumet som f.eks. kan holde foredrag om forskjellige ting, fortelle gode historier og komme med idéer om forum-treff, forum-turer og annet godt utviklingsarbeid som vil bidra til å gjøre MCsiden.no til et enda bedre forum.

Det kan også hende vi kan få gratis foredragsholder som kan lære oss litt mer om f.eks. førstehjelp (ambulansepersonell, evt. lege som har interesse for MC), trafikksikkerhet (representant fra politi, evt. kjøreskole) osv. osv. Mulighetene kan være mange!

En helt vill idé, så klart :knegg
Men det kunne sikkert la seg gjennomføre :D

Vel, det hender fantasien tar litt overhånd fra tid til annen... :redface
Men en artig tanke synes jeg det er...
Dette likte jeg - håper flere fyller på med ideer her.... :thumleft

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av pelsen »

Godtvoksen skrev:Noen av oss er lite glad i campingliv og andre kan også tenke seg et komfortabelt treffsted for godtvoksne, og legge opp til dagsturer i nærområdet.
det kan vel bli enda mer komfortabelt hvis man setter MC-n hjemme og tar bilen istedet...

beklager, men dette opplegget har ingenting med min oppfatning av MC-treff å gjøre.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av Erling »

pelsen skrev:
Godtvoksen skrev:Noen av oss er lite glad i campingliv og andre kan også tenke seg et komfortabelt treffsted for godtvoksne, og legge opp til dagsturer i nærområdet.
det kan vel bli enda mer komfortabelt hvis man setter MC-n hjemme og tar bilen istedet...

beklager, men dette opplegget har ingenting med min oppfatning av MC-treff å gjøre.
jada Pelsen, men mitt konstruktive bidrag, er kun ett svar på tråden og ikke hva jeg personlig foretrekker!
Skjønner du forskjellen eller? :sk?
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Godtvoksen

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av Godtvoksen »

Erling skrev:
Godtvoksen skrev:.... Noen av oss er lite glad i campingliv og andre kan også tenke seg et komfortabelt treffsted for godtvoksne, og legge opp til dagsturer i nærområdet.
Hei Godtvoksen :skriver
..for å bruke ditt ovennevnte utklipp som sitat, vil jeg foreslå ett utgangspunkt, som ligger litt mere sentralt for beboere i sy(n)d-Norge
Hadde du tatt med hele avsnittet mitt som du siterer fra, så hadde du kanskje sette at jeg tenkte vi kunne bytte sted hvert år dersom det viser seg interesse for et slikt opplegg...

Svar