Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
Da blir turen slik: notodden - seljord - haukeligrend - evje - tonstad - egersund - grillstopp/Godtvoksen - farsund (innom lista en tur) - lyngdal - og så hjem igjen via det indre veinett nærmest E39/E18 uten å kjøre på disse..

Se kart
Og følger du/dere denne ruta som Godtvoksen her viser til vil dere se at det bare innenfor den befinner seg 6 medforumister, i tillegg til Godtvoksen, her fra MCsiden.no som dere kan ta "bikerwave" til iløpet av turen :thumleft :)

Bilde

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Bimma »

Denne ruta blir kjørt hver vår i midten av april, når klubben drar på årets første mc-treff, som er vårmønstringa i Sokndal. Treffet kan forøvrig anbefales på det varmeste, har vært der de tre siste årene og skal avgårde i april i år også, dersom været tillater det. :janikk
Bilde
HER ligger det bilder fra turen i 2009, og HER er det bilder fra turen i 2008.
Man trenger selvfølgelig ikke å kjøre den samme ruta begge veier, men detat det er så tidlig på våren legger visse begrensninger. Det samme gjør formen etter årets første treff-helg..... :-J
Bilde
Nordsjøveien, her innerst i Jøssingfjord

Denne ruta som ble kjørt i slutten av mai, og er også veldig bra. :prf Ser at du har kjørt nesten den samme ruta tidligere.
Bilde

Bilde
Hurtigbåten på vei inn Lysefjorden

Bilde
Suleskarvegen før turistene inntar arenaen :thumleft
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Godtvoksen

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Godtvoksen »

Bimma skrev:Denne ruta blir kjørt hver vår i midten av april, når klubben drar på årets første mc-treff, som er vårmønstringa i Sokndal. Treffet kan forøvrig anbefales på det varmeste, har vært der de tre siste årene og skal avgårde i april i år også, dersom været tillater det. :janikk
Bilde
Da dere gjøre et stopp i Kvinesdal for en kopp kaffe/grilling el. og ta med meg... :vs

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Bimma »

Godtvoksen skrev:Da dere gjøre et stopp i Kvinesdal for en kopp kaffe/grilling el. og ta med meg... :vs
Klart vi skal stoppe og ta deg med :thumleft
Vi kjører fra Drammen fredag formiddag. Det er tvilsomt om vi rekker grilling hos deg, men en kopp kaffe kan vi alltids få tid til, mens du hiver deg i kjøreklærne :knegg
I år er datoen for Vårmønstringa 17-18 april. Vi kjører bortover fredag den 16.

:mc5 :mc2 :mc1 :mc7 :mc5 :mc1 :mc7 :mc2 :mc5 :mc1 ................................. :mc3
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Dexter »

Bimma skrev:Denne ruta blir kjørt hver vår i midten av april, når klubben drar på årets første mc-treff, som er vårmønstringa i Sokndal. Treffet kan forøvrig anbefales på det varmeste, har vært der de tre siste årene og skal avgårde i april i år også, dersom været tillater det. :janikk
Bilde
Dette ser ut som en fin tur, ikke riktig så lang som den jeg skisserte, men den går jo til omentrent samme snusted. Kanskje dette hadde vært noe å hive seg med på :confused Hvordan er temperaturen på denne tiden?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Godtvoksen »

Bimma skrev: Klart vi skal stoppe og ta deg med :thumleft
Vi kjører fra Drammen fredag formiddag. Det er tvilsomt om vi rekker grilling hos deg, men en kopp kaffe kan vi alltids få tid til, mens du hiver deg i kjøreklærne :knegg
I år er datoen for Vårmønstringa 17-18 april. Vi kjører bortover fredag den 16.
Det blir gøy - gleder meg :-) Har sett på bloggen din og dere hadde topp vær begge gangene..
Jeg håper også Dexter slenger seg med..:-)
Bilde

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Bimma »

Dexter skrev:
Bimma skrev: Dette ser ut som en fin tur, ikke riktig så lang som den jeg skisserte, men den går jo til omentrent samme snusted. Kanskje dette hadde vært noe å hive seg med på :confused Hvordan er temperaturen på denne tiden?
Denne turen er en flott start på sesongen :thumleft
Det er selvsagt litt kjølig så tidlig i sesongen, men kler man seg godt er det ikke noe problem. Vi har aldri hatt noen problemer med kulda. :[-(
Godtvoksen skrev:Det blir gøy - gleder meg :-) Har sett på bloggen din og dere hadde topp vær begge gangene..
Jeg håper også Dexter slenger seg med..:-)
Bilde
Vi har vært heldige med været de to siste årene. For tre år siden regnet det da vi skulle hjemover, så da valgte vi å kjøre E18. Det ble en litt kjølig hjemtur, men med humøret på topp var ikke dette noe stort problem. :knegg
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Gammelgutt

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Gammelgutt »

Dette kunne det være morsomt å bli med på, dersom det går å holde følge med en liten småkubikker.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Globe »

17 - 18. april...hmmmm..er redd BÅDE Østerdalen og Gudbrandsdalen stopper meg på den tiden av året ](*,) ](*,)

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av 2000Touring »

Kan se ut som om datoen vi skal på tur blir 4-6 Juni.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Godtvoksen

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev:Dette kunne det være morsomt å bli med på, dersom det går å holde følge med en liten småkubikker.
Jeg regner med at den går mer en fort nok etter norske fartgrenser. Det hadde vært moro og få hilst på deg også..:-)

Bilde

Godtvoksen

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:17 - 18. april...hmmmm..er redd BÅDE Østerdalen og Gudbrandsdalen stopper meg på den tiden av året ](*,) ](*,)
Det med angstproblemer jobber jeg med, bare si fra dersom det blir et problem... ;-) ;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37980
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:17 - 18. april...hmmmm..er redd BÅDE Østerdalen og Gudbrandsdalen stopper meg på den tiden av året ](*,) ](*,)
Det med angstproblemer jobber jeg med, bare si fra dersom det blir et problem... ;-) ;)
Angst for snømengder og ubehagelige minustemperaturer er det vel få om noen kur for annet enn å vente til ubehagelighetene forsvinner av seg selv eller å dra til sydlige havner å bli kurert for denslags på slike steder... :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:17 - 18. april...hmmmm..er redd BÅDE Østerdalen og Gudbrandsdalen stopper meg på den tiden av året ](*,) ](*,)
Det med angstproblemer jobber jeg med, bare si fra dersom det blir et problem... ;-) ;)

Samtale er viktig...eller???...og MØTE og UTFORDRE angsten..eller?? ;-) ;)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag til 100mils-tur - utgangspunkt Kongsberg

Legg inn av Globe »

AJ skrev:
Godtvoksen skrev:
Globe skrev:17 - 18. april...hmmmm..er redd BÅDE Østerdalen og Gudbrandsdalen stopper meg på den tiden av året ](*,) ](*,)
Det med angstproblemer jobber jeg med, bare si fra dersom det blir et problem... ;-) ;)
Angst for snømengder og ubehagelige minustemperaturer er det vel få om noen kur for annet enn å vente til ubehagelighetene forsvinner av seg selv eller å dra til sydlige havner å bli kurert for denslags på slike steder... :roll
Siste kjøretur før vinterlagring møtte jeg isen....var IKKE stor i hatten da!! Det er ikke stas å CRUISE på glatt vei ;-) ;)

Svar