GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av cheron »

Vi jobber etter freser vi og! Men jeg er sær... Vil ha størst mulig til billigst mulig peng... :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

_Hmmmmmmmmm__________________Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av cheron »

Nettopp det der vi ikke ønsker.... Men detta;

Bilde
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Er da vel nok utrangerte amerikanske V8-ere rundt om kring? Og verksted har du jo.
Eller en Scania V12?

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av cheron »

Hey!

V12'er! Den må vi bygge... Pløyer over hele Hijol når jeg først er i gang da! :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Skulle blir noe sånt det da :)


[youtube]hskgIKYYEi4[/youtube]

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av hansraymond »

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/exBrz5aQ9Hg&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/exBrz5aQ9Hg&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube] her Cheron!! :oh
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av cheron »

Brukbar den
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av hansraymond »

håhå med den brøyter du vel hele Vestfold på en dag!!?? :lol :lol
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av cheron »

Holder med gårdsplassen min
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Ragnhild skrev:Trodde nok det ja, at du var ute i dag. Enkelte som er bosatt i mer usentrale strøk av landet var ikke helt fornøyd med at jeg fortalte om kjøreværet i Stiftsstaden.
Må vel få doningen på veien i morra jeg òg. Meldal/Rindal kanskje :scratch

Du får gi meg et hint om du vil ha følge.....Meldal/Rindal er jo fin fin rute :)

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Holder da lenge med denne?
[youtube]xhL7GhHmADs[/youtube]

Ligger litt info om saken her

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Da var nok en flott lørdagstur gjennomført, og det ble litt av en tur...for en NewbieRider :) :-)

Møtte Ragnhild på en lokal bensinstasjon (Esso, Havstad, Byåsen), tanken ble fylt opp, og det bars avgårde :thumleft
Kl. var ca. 11:30, temperatur ca. 6 grader, det var blå himmer og sol...rett og slett en flott høstvær ..... for tur!

Jeg plasserte meg i Ragnhils idealspor, og vi kom oss vel avårde, dro av "hovedveien" så fort muligheten bød seg og fikk med oss en noe mer givende "bikervei" enn hovedfartsårer.

Jeg hadde koblet til min Scala Q2 med blåtann og kabling til iPhone. Jeg var på sykkel, på nett og med musikk i hjelmen....Volusiaen sørget for nyyyydelig bromming midt i og rundt det hele..... :bananas

Etter ca 3 mil dro vi på nytt av en "transportetappe" og det medførte noe mer stigning og en noe "mørkere" asfalt, etterhvert ble den mørke asfalten noe lysere på skyggesteder...upppss...min første lille bakhjulsslipp var en realitet....man holder hodet kaldt, holder styret passe løst, samtidig som man spenner muskler man knapt visste en hadde :oh ...avstanden til Ragnhild øker fort, hun ser dette og som en erfaren "leading biker", sakker hun farten, og stopper langs veikanten....vi tar en kjapp "går-det-bra-prat"..."javisst...svarer jeg, jeg bare kjente bakenden slapp litt :8-[ ". "Frykten tar føreren før sykkelen sliter" Ragnhild har "vært her" før, hun vet nok hva JEG kjente kontra hva sykkelen "fortalte" :) :-) Vi fortsetter, nå droppes blåtann og ipodmusikk, her trenger jeg og MC å snakke uforstyrret sammen :buddies: ::)

VI fortsetter, jeg er glad for en sykkel med et greit dreimoment, lav gearing og lavt tyngdepunkt....vi passerer flere isdekte vegstrekninger, tilpasser farten, lar MC gjøre det den kan og noe av det den er best til: Rulle, balansere og bremse (på gear). Nedoverbakke, noen yttersvinger og innersvinger med isdekke, veigrep før plassering, du verden dette er trening for en newbie :)....bena godt klemt til tanken, løs i grepet, nok pådrag til at MC jobber uanstrengt mot underlaget...dette er....spennende, utfordrende og utrolig lærerikt...Ny MC, ny fører, nye erfaringer for begge "parter" :oh :prf . I tillegg til kjøretrening, øvelse, tilvenning og spenning....får "kaviarkrysset" en workout som det er lenge siden det har vært igjennom. Strammemuskelen og setemusklene er nå klar for Olympiatoppen vil jeg tro :lol

Vi kom etterhvert ned på en noe mer normalt trafikert vei, sola var "rettvendt" og veiene fremstod igjen som tørre og fine....Man kjenner at kroppen "løsner" litt igjen...man lener seg litt mer bakover, retter armene noe mer ut, synker mer ned i salen og man er tilbake i idealspor og kjører etter plassering da veigrepet er godt stort sett hele veien hjem :) :-)

Nå inviterte jeg meg med Ragnhilds planlagte lørdagstur, mine nyervervede erfaringer medførte nok at hennes runde ble et par timer lengre enn hun egentlig hadde tenkt, men jeg må si at jeg virkelig hadde en lørdagsutflukt som gav meg mye...nye erfaringer, meget hyggelig samvær, og en vannvittig deilig tur :-)

En høydare var jo også å få erfare Ragnhilds "mobile kjøkken". 10-15 min før "halveispausen" stoppet vi for å ...sette grillpølsene på "termoskoking". Dette medførte da en god pause noe senere med varm mat og varm drikke, alt ved pynkten av en fantastisk utsikt utover Meldal.

Så til Ragnhild, Mange takk for en utrolig flott tur og din moderlige og trygge håndtering av "bambi on ice" :lol ...og til dere andre...joda...nå nærmer det seg......vinterlagring ;e ...selv her i Trøndelagen ;) ;-)


Avreise, Hmmm...bil eller MC... :-k ....Svar: MC \:D/

Bilde


Oppmøte

Bilde


Rute; ca 17mil.

Bilde


1.pause, Shopping...der jo lørdag..tross alt :) :-)

Bilde
Bilde


Halveis, tid for pust i bakken, beundre utsikten, en prat, litt mat...og ikke minst...noe varmt å drikke :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Hjemme igjen :bananas Safe and sound....Som Ragnhild sa det: "Hel og fin hjem...det har vært en god tur" :thumleft
Bilde




Neimen....se varselet for MORGENDAGEN da!!! ;) ;-)

Bilde

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Ja, takk for en hyggelig tur Globe :) :-) Selv om vi la ut sent, var det litt lurt og rimete enkelte steder i skyggen og i bakliene. Vi hadde god tid, målet var som vanlig å komme hele hjem. Kunne nok brukt kortere tid uten å utfordra psyken særlig mer, men det var det jo ikke noen grunn til. Blir vel kortere turer i nærmiljøet så lenge det holder seg tørt framover, men ikke i morra. Borettslaget har satt ut container for blanda avfall og invitert til dugnad, så da blir det vel å stille der med friskt mot :-k

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Inn kom det en PAKKE gitt....og det er enda leeeenge igjen til jul :D :-D

PAKKEN:
Bilde


Logoen på PAKKSEDDELEN:
Bilde

Første lille ladning med BLING BLING innkjøpt :knegg

Deksel til bremsekalipter foran og endestykker til forgaffelen.....all CHROOOOME :bananas
Bilde

(Bildene er tatt med iPhone)

:vs

Svar