Veihjelp for MC?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Veihjelp for MC?

Legg inn av Jegruller »

Ut på senvåren går perioden med gratis veihjelp fra BMW ut på min sykkel og vurderer om jeg trenger veihjelp på sykkelen.

Bilen min er kjøpt ny i år og har derfor ingen behov for veiihjelp til den , kun sykkelen i tilfelle.

Nå er jeg medlem i NAF MC men må likevel betale 930,- for veihjelpsdelen hos NAF.

Hvordan er det med dere , har dere noen form for veihjelp og i såfall hos hvem?
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Onsløv »

Har veihjelp gjennom forsikringen på bilen, selv om den bare har delkasko.
MC'en har også veihjelp, da den har full kasko.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av cheron »

Samme her... If.. 500 spenn i egenandel.. 75% bonus på alt av kjøretøyer på gudene vet hvor mange år... :scratch
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Intruder »

Du urinerer heldigvis på velegnede plasser,Cheron :lol :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg vet ikke. Hadde veihjelp via MA på bilen, men sa opp medlemskapet i går, de tror ikke på sine egne medlemmer. Hadde medlemskap som ufør i mange år, men da jeg ville forsøke meg i jobb for fem år siden gav jeg beskjed om det og har betalt full pris. Da var det ingen som betvilte mine opplysninger, men nå da jeg er tilbake på trygd blir jeg ikke trodd. :scratch

Jeg sa også opp alle forsikringer i går. Tryg Vesta (les Ran Versta) har lagt på husforsikringen med 25% fra i fjor.

Det verste er likevel MCforsikringen, de krever over 8000kr i premie (med 70% bonus. Dvs. at uten bonus vil de ha 25000kr i premie pr. år. Jeg er 57 år og kjører en naken 250 med topphastighet på 140 km/t. ](*,)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Dexter »

Tips for rimelig forsikring:

Ring min personlige forsikringskontakt, salgssjef i IF, Hans Petter Løkkebakken mob: 92221783, hils gjerne fra meg. Han ordnet mine forsikringer og jeg sparte mange tusen!! Det er nå 3 år siden og enda er de ikke satt opp, og det er ingen andre som klarer å konkurrere med prisene jeg har...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Intruder »

Gammelgutt skrev:Jeg vet ikke. Hadde veihjelp via MA på bilen, men sa opp medlemskapet i går, de tror ikke på sine egne medlemmer. Hadde medlemskap som ufør i mange år, men da jeg ville forsøke meg i jobb for fem år siden gav jeg beskjed om det og har betalt full pris. Da var det ingen som betvilte mine opplysninger, men nå da jeg er tilbake på trygd blir jeg ikke trodd. :scratch

Jeg sa også opp alle forsikringer i går. Tryg Vesta (les Ran Versta) har lagt på husforsikringen med 25% fra i fjor.

Det verste er likevel MCforsikringen, de krever over 8000kr i premie (med 70% bonus. Dvs. at uten bonus vil de ha 25000kr i premie pr. år. Jeg er 57 år og kjører en naken 250 med topphastighet på 140 km/t. ](*,)
8) :-) :) Jeg er en trygdet 57-åring som har en sykkel med toppfart 160 og betaler
omlag 1500 hos Sp.1 forsikring. :mc7 :yeahright :nattinatti
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Jegruller »

Det med forsikringen har jeg ikke tenkt på :thumleft
Jeg ser det står noe om "redning" på min forsikring og har sendt dem en e-post om hva og hvordan....

Ellers er jeg fornøyd med min mc-forsikring i Gjensidige , eller hva sies om kr. 2475,- pr.år for full kasko?

Jeg har da rabatt for følgende:
-totalkunde
-75% bonus mer enn 5 år
-alarm
-lås
-sikkerhetsdress
-parkering i egen garasje
-over 30 år

Kan ikke klage over den prisen.... :-)
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av cheron »

Dexter skrev:Tips for rimelig forsikring:

Ring min personlige forsikringskontakt, salgssjef i IF, Hans Petter Løkkebakken mob: 92221783, hils gjerne fra meg. Han ordnet mine forsikringer og jeg sparte mange tusen!! Det er nå 3 år siden og enda er de ikke satt opp, og det er ingen andre som klarer å konkurrere med prisene jeg har...
Samme opplegg med meg :) If er og forblir best på priser med personlige kundebehandlere! :thumleft
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av AJ »

cheron skrev:
Dexter skrev:Tips for rimelig forsikring:

Ring min personlige forsikringskontakt, salgssjef i IF, Hans Petter Løkkebakken mob: 92221783, hils gjerne fra meg. Han ordnet mine forsikringer og jeg sparte mange tusen!! Det er nå 3 år siden og enda er de ikke satt opp, og det er ingen andre som klarer å konkurrere med prisene jeg har...
Samme opplegg med meg :) If er og forblir best på priser med personlige kundebehandlere! :thumleft
Mens jeg sparte bortimot kr. 6000,- ved å bytte til Unison. Hjalp ikke mye å ha vært kunde hos If i 10 år, nei... :[-(
En kundebehandler ringte meg da oppsigelsen lå på bordet hennes og hun kunne sånn plutselig ut av det blå, tilsynelatende... :-k tilby meg en prisreduksjon på et par tusen kroner. "Men hvorfor får jeg den prisen først når jeg sier opp avtalen", spurte jeg. Fikk ikke noe godt og troverdig svar på dette...
Men pytt! To tusen hjalp likevel ikke. Unison leverte bedre og leverer fortsatt bra :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av evike »

Jegruller skrev: Nå er jeg medlem i NAF MC men må likevel betale 930,- for veihjelpsdelen hos NAF.
I egenskap av NAF-representant må jeg bare få lov til å kommentere:
Til denne prisen har du ikke bare fri veihjelp for sykkelen, men for bil også. Ikke bare dine egne kjøretøy, men alle kjøretøy du til enhver tid kjører!

MC-delen hos NAF er kun kr. 150,- i tillegg til det alle "andre med bare bil" betaler. (Og de 150,- kronene tilfaller den lokale MC-klubben som du geografisk tilhører), så NAF taper faktisk store penger hver gang de sender ut en redningsbil for å hjelpe MC'ene.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av RuneMC »

If har jevnt og trutt øket prisene på spesielt bil- og hus-forsikring siste årene. For i år ble jeg varslet om 20K pris for totalen (noen andre småforsikringer inkl i den prisen for å få max samle-rabatt, 75% bonus på bilen).

Uansett syntes jeg det var i heftigste laget og etter litt undersøkelser fant jeg at bl.a. Storebrand og andre kom ned mot 12K isteden. Gadd ikke engang å prøve å få If til å matche, når de så tydelig ønsker å melke kunder som ikke maser eller har "personlige kontakter".

Sykkelen har jeg utenom via 40+ forsikringen i Bilsport-MC.no (tar kun hensyn til sykkel-modell, alder og bosted) 1730,- full kasko. Redning har egenandel 1000,- så ikke billigst der. Men, If skulle til sammenligning ha 2500,- for full kasko på samme sykkel, så har omtrent finansiert et redningsgebyr bare på det...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Jegruller »

evike skrev:
Jegruller skrev: Nå er jeg medlem i NAF MC men må likevel betale 930,- for veihjelpsdelen hos NAF.
I egenskap av NAF-representant må jeg bare få lov til å kommentere:
Til denne prisen har du ikke bare fri veihjelp for sykkelen, men for bil også. Ikke bare dine egne kjøretøy, men alle kjøretøy du til enhver tid kjører!

MC-delen hos NAF er kun kr. 150,- i tillegg til det alle "andre med bare bil" betaler. (Og de 150,- kronene tilfaller den lokale MC-klubben som du geografisk tilhører), så NAF taper faktisk store penger hver gang de sender ut en redningsbil for å hjelpe MC'ene.

Ok! Siden jeg alltid har ny bil som ikke blir mer enn 3 år (i følge statistikken min de siste 10 årene) ,har jeg veihjelp inkludert til bilen.
Nå er det slik at jeg betaler for ett basismedlemskap 490,- hos NAF.
I tillegg betaler jeg 150,- for mc-medlemskapet.
Så om jeg skal ha veihjelpen i tillegg blir det et tilegg på 440,-
Totalt:1080,-
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av evike »

Veihjelp til bil er frivillig. De 150,- for MC-delen dekker veihjelp, kun for MC.

I tillegg har du automatisk fått medlemsskap i en MC-klubb. Hva du ønsker å gjøre ut av det, er opp til deg! Det er mye ut av 150,-. Resten av regnestykket ditt tilhører det faktum at du har bil.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Jegruller »

evike skrev:Veihjelp til bil er frivillig. De 150,- for MC-delen dekker veihjelp, kun for MC.

I tillegg har du automatisk fått medlemsskap i en MC-klubb. Hva du ønsker å gjøre ut av det, er opp til deg! Det er mye ut av 150,-. Resten av regnestykket ditt tilhører det faktum at du har bil.
Er jeg helt på jordet som vanlig eller sier du at om jeg betaler basismedlemskap til 490,- og i tillegg mc-medlemskapet til 150,- så har jeg veihjelp på motorsykkelen?
At jeg slipper å betale 930,- + 150,-
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Svar