MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MysteryShadows verden - Ikke vondt ! :-D

Legg inn av joo »

Merkelige greier det der, lett omvei på 120 km for å kjøpe 3dl fløte er helt greit på MC :-k

3M (og flere) har beskyttelsesfilmer. Greit å legge på tidlig før det gnager gjennom lakken. Se om der er andre steder det kan bli slitasje. På min (største) sykkel sitter jeg i blant med foten sånn at hælen tar i svingarmen. Så der har jeg også satt på film.
Greit å legge der du evt kommer til å stroppe bager bak med tiden også. Og selvsagt der tankveska kan gnage. Osv.

Ulempen med ganske ny sykkel uten riper er at man ser hver nye ripe så forbaska godt ... :-#
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Så ble det jammen meg en laaangtur på meg og den svarte skjønnheten.
Det så lenge ut til å bli fly og leiebil til Sørlandet , men et brått dødsfall i fruens familie gjorde at vi måtte dra hver vår vei etter en kort samling i Oslo. Alvorlig sykt familiemedlem på min side ville gjerne ha besøk, så vi måtte dele oss litt.

Turen startet i Stjørdal på Torsdag klokken 14 med fruen i bil og jeg på jernhesten foran. 22 mil ble første etappe og den endte på Alvdal, der det ble en spisepause, litt brus og is , før jeg trilla bort for å fylle drivstoff. Jeg har ikke lært meg hvor mye sykkelen bruker ennå, og ikke vet jeg hvor stor reservetanken er heller, så det er best å være på den sikre siden.

Pistolen i hullet. Trykk inn. 7 liter og full tank. Jeg fylte full tank før start, så jeg hadde altså brukt 7 liter på ca 22 mil. Det var ikke så verst egentlig.

Etter Alvdal ble det straka vegen til Elverum og Myklagard for en kort stopp. En liten strekk og en sjokolade. Det ble foresten et kort stopp på sia av veien et sted før Elverum også, for å klø meg i øret. Det gikk ikke an å gjøre det med hjelm på :-P

Turen gikk videre inn mot Oslo på like kjedelige veier som rv3, bare med litt høyere hastighet og litt høyere drivstoff-forbruk. Mil etter mil på høyt turtall gjorde sykkelen tørst, men du verden for en behagelig sykkel!

Den liker seg best i svinger og under 90, men den er ikke uvillig til å ligge pent og pyntelig i 120 heller. Jeg er nok litt lang i forhold til sykkelen og trenger noe å hvile beina på, men jeg regner med at en motorbøyle med fothvilere på vil gjøre susen.

Vel fremme i Oslo ble det kveld og en natts hvile før fruen dro videre østover og jeg sørvest mot det glade Sørland.

Kom ikke lengre enn til like før Vækerøtoppen før trafikken sto som sild i tønne. En trafikkulykke førte til full stans i biltrafikken. Ja, biltrafikken. På motorsykkel er det vist ikke noe som heter "full stans i trafikken". Utrykningskjøretøy på rekke og rad kom bakfra, og de laget ekstra god plass for meg og et par sykler til som allerede var i ferd med å tråkle oss igjennom køa, og vips var vi forbi både ulykke og kø.

Det bars ut i 100-sonene i retning Sørlandet og det var kjedelige greier! Klart det går fort og er greit og sånn, men kjedelig. Svinger. Svinger! det er det som er morsomt. Flaskehalser i form av vegarbeid var det også. Så sakte gikk det, at jeg satte sykkelen i fri. Beina på bakken, så GIKK jeg sykkelen bortover. Lenge!

Ellers forløp turen uten noen form for dramatikk. Passerte en kar på sykkel, som hadde bikkja si bakpå. Det var kult.

Og like før Torp hvor jeg svingte av for en pølsebit, kom det en sykkel opp på sia av meg. Sjåføren peker på sykkelen min og rekker tommelen i været. :-D

Litt svingete og trange sørlandsveier ble unnagjort og nå; pils på hverandaen. Ny dag i morgen, da i båt, men søndag blir ny kjøredag.

Og Joda, jeg kjenner det i raua, men det er ikke svinaktig vondt som før. Men nytt sete eller komfor-sete fra biltema, eller luftpute er høyt på ønskelisten.

Til neste gang. Kjør forsiktig :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Det ble ingen båttur i dag gitt. Det regner. Tordner, lyner og strømmen kommer og går, så det har blitt en innedag.

I morgen er planen å kjøre Tvedestrand - Moss. Regner med at jeg hopper på ferja Horten-Moss, ettersom E18 er relativt kjedelige saker.

Tar de kort for betaling på ferja, eller trenger man kontanter for å betale for sykkelen ?
Regner med at sykler får kjøre forbi køen, eller har de andre regler ?
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av ArcticTiger »

MysteryShadow skrev:Det ble ingen båttur i dag gitt. Det regner. Tordner, lyner og strømmen kommer og går, så det har blitt en innedag.

I morgen er planen å kjøre Tvedestrand - Moss. Regner med at jeg hopper på ferja Horten-Moss, ettersom E18 er relativt kjedelige saker.

Tar de kort for betaling på ferja, eller trenger man kontanter for å betale for sykkelen ?
Regner med at sykler får kjøre forbi køen, eller har de andre regler ?
Kort går bra. Du kjøper billett i bua når du kjører inn på parkeringen, og får da anvist hvilken linje du skal stå i. MC bruker å bli tatt ombord først, så du kan stå med forhjulet mot lemmen når du parkerer, eller ut til siden helt fremme.

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

image.jpg
Et stemningsbilde fra Kragerø. Flere bilder og oppdateringer kommer. Men først; en god natts søvn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

ArcticTiger skrev:
MysteryShadow skrev:Det ble ingen båttur i dag gitt. Det regner. Tordner, lyner og strømmen kommer og går, så det har blitt en innedag.

I morgen er planen å kjøre Tvedestrand - Moss. Regner med at jeg hopper på ferja Horten-Moss, ettersom E18 er relativt kjedelige saker.

Tar de kort for betaling på ferja, eller trenger man kontanter for å betale for sykkelen ?
Regner med at sykler får kjøre forbi køen, eller har de andre regler ?
Kort går bra. Du kjøper billett i bua når du kjører inn på parkeringen, og får da anvist hvilken linje du skal stå i. MC bruker å bli tatt ombord først, så du kan stå med forhjulet mot lemmen når du parkerer, eller ut til siden helt fremme.
Det gikk fint på ferja. Trilla rolig og pent forbi et helt felt med biler og ble vinket ombord først. Jeg og et dansk par på en BMW GS fikk plass på hver vår kant i front og fikk æren av å være først i land. Stiv pris for en enslig mc, men så slipper man parkering og bompenger stort sett over alt da, så jeg overlever :-)
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av TheHaughom »

Fordel å parkere forhjulet på skrått helt inntil lemmen. Vanskeligere for sykkelen å tippe da ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

TheHaughom skrev:Fordel å parkere forhjulet på skrått helt inntil lemmen. Vanskeligere for sykkelen å tippe da ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Skal huske det neste gang. Jeg sto ved sykkelen eller satt på den under overfarten så det gikk bra. Det vippa mye frem og tilbake og de fleste bilalarmer gikk av under turen, så det var nok bra at jeg ikke gikk fra sykkelen tror jeg. Gubben på GS`n hadde midtstøtte, så han sto trygt :p
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av Carpa »

Jeg lurer fortsatt litt på dette med ferjer... Dere sier at dere setter dere på den når det blir litt "ulendt terreng", men klarer dere å holde igjen sykkelen om den vipper, er tyngden fra kroppen nok til at den ikke vipper?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

https://maps.google.no/maps?saddr=Trond ... 5&t=m&z=12" onclick="window.open(this.href);return false;

Da er årets lengste tur unnagjort. Det ble en fantastisk tur med mange svinger, mange opplevelser, og mye lærdom. Der jeg både lærte sykkelen å kjenne, og ikke minst meg selv :-)

For å oppsummere litt, og da tar jeg sikkert med noe jeg har skrevet før også, så gikk turen slik:

Dag 1:

Avgang fra Trondheim var like etter klokken 14 på Torsdag. Trondheim - Oslo var en ren transportetappe, og ble unnagjort langs riksvei 3. Og bare for å ha det helt klart. K J E D E L I G !!!! Det var grusomt kjedelig. Det var 60-soner, 70-soner, og fantastiske fine veier. Ny asfalt, god sikt.. men 60. Det varte å rakk før man kom frem til Oslo, men det gikk da på et vis.

Første "etappe" ble på 20 mil. Tok en pause på Alvdal, der både kropp og sykkel fikk fyllt på tanken. Jeg trodde sykkelen trengte en del juice etter 20 mil, men den klarte seg med 7 liter gitt. Og det var jo ikke så verst.

Neste etappe ble ikke spesielt lang, den endte på en bussholdeplass for å klø seg i øret, før det bars videre. Denne gangen ble det stopp like utenfor Elverum for en liten matbit igjen.

Derfra var det straka vegen, og full gass inn mot Oslo.

Sykkelen oppfører seg veldig bra i alle hastigheter syns jeg. En fantastisk maskin som drar godt, og ligger godt på veien. Dog er den litt vinglete hvis jeg holder styret med kun en hånd, men det er nok både fordi jeg hadde en relativt stor og tung bag liggende på baksetet, og over begge sideveskene, og fordi jeg har gaffelveska montert oppå lykta. Ble montert der for å ikke ligge å skrape på framskjermen :-)

Det ble etterhvert kveld, og jeg var i Oslo og ferdig pakket i seng rundt 23:30 - Kom jo frem en del tidligere, men middag, prat og alt mulig tok tid..



Dag 2:
Dagen starter fra Oslo i 11-tia, og gikk i retning Tvedestrand. Dette også en ren transportetappe, for å komme seg dit så fort som mulig.

Men jeg kom ikke lengre en til like før Vækerøtoppen like utenfor Oslo sentrum før det var full stopp. Etter å ha hatt godt driv, og hadde ligget i venstrefeltet, ble jeg mer eller mindre fastlåst der. Etter litt lirk og pirk, så kom jeg meg etterhvert ut til høyre, og begynte å tråkle meg forsiktig fremover. Trafikken sto helt stille i alle felt, og i speilet fikk jeg se blålys på blålys komme tråklende gjennom trafikken.

Et par ambulanser og en brannbil passerer sakte mens trafikken ennda saktere sprer seg ut til sidene. En motorsykkel ligger på hjul og jeg slenger meg på. Vips så er både kø og trafikkulykke passert, og jeg og den andre motorsykkelen er de eneste som farer avgårde over toppen og videre vestover.

E18 er et relativt kjedelig strekke vei. Det er på med gassen, blikket frem, og der sitter man og vibrerer lett i 100-110km/t. Mil på mil. Guri malla så kjedelig.

Det ble en flaskehals i veiarbeidsområdet, der gikk det så sakte at jeg satte sykkelen i fri. Beina på bakken. Så gikk jeg bortover. Trilla sakte.. Saaaaakte... trangt og jævlig og brede bobiler gjorde at jeg holdt meg i køen.

Så løsnet det, og endelig var man i Tvedstrand.



Dag 3:
Denne dagen skulle egentlig tilbringes i båt, men et heftig lyn- og tordenshow iløpet av natten, og utover morgenen gjorde at det var tryggest å holde seg innendørs. Radioen sto på NRK og spraket for seg selv, og kunne fortelle om branner, strømløse områder - for de strømløse områdene plutselig ble utvidet til å gjelde huset jeg satt i.

Sofa. Brettspill og levende lys. Kjedelig, men koselig :)



Dag 4:
Dette er dagen jeg skal tilbake til Oslo, men langt ifra E18.

Turen begynne som sagt i Tvedestrand, og går i retning av Risør, langs riksvei 411, som forøvrig var vanvittig spennende med trange smale veier, der man ikke kunne møtes med to biler. 90-graders svinger. 180-graders svinger, der bergveggen ofte sto ute på hvitstripa. Fantastisk morsomt og spennende! Ut ifra de svingete veiene på 411 gikk turen videre på 416 ned til Risør. Det ble ingen stor pause der, men en liten runde i sentrum, som forøvrig var fullt av folk både her og der på grunn av trebåtfestivalen. En is. Så videre mot Kragerø, med en liten sving ut på Styrmannsholmen. Vakkert. Vakkert!

Videre gikk turen gjennom Sandefjord og Tønsberg før Horten fikk besøk av meg, og til slutt ferja over til Moss. Derfra ble det en liten transportetappe på E6 inn til Oslo.



Dag 5:
En slags transportetappe dette også. Skulle fra Oslo til Trondheim, men valgte E6 til Ringebu, og Venabygsfjellet opp til Folldal og derfra ut på E6, og straka vegen hjem.

Midt mellom Folldal og E6 begynte det å regne såvidt, og det så ut til å bli et helvettes vær, så jeg stoppet og fikk på meg regndressen. I det jeg stopper og begynner å kle på meg, merker jeg at det ikke regner så alt for mye, men det kan være greit å ha prøvd dressen en gang, før man virkelig trenger den. Dressen på, og ut på veien med seg.

Dressen var behagelig, varm og satt relativt perfekt. Jeg ble noe stor over skuldrene når den blåste seg opp, så jeg fikk ikke sett rett bak meg via speilene, men ellers var den flott.

Veien over Venabygdsfjellet er en fantastisk vei. Det er lite spennende svinger, men mange fine svinger, og fint landsskap. Det er lenge siden jeg har vært der oppe, og må si jeg ble litt skuffa. Jeg husket den lille butikken der oppe, som hadde alt mulig rart. En slik liten lokal butikk som ikke er med i noen kjede eller lignende, og som den gang forsynte hyttene med det de trengte. Nå hadde de for det første bygd mange små og store hytter der oppe. Men også... et kjøpesenter. Ja, helt riktig. Et KJØPESENTER. Midt på fjellet. :-k

Det ble noen stopp underveis. Jeg måtte jo ta noen bilder mens jeg var på veien også :-)

Ut på E6 og rett hjem.

Sitter igjen med mange nye inntrykk og minner, en litt sår bakende, men ikke vondt. Etter at jeg fikk juster fjæringa bak, kan jeg nå fint kjøre 20-25 mil uten stopp. Det kan også være at bagen jeg hadde med fungerte så perfekt som ryggstøtte at det hjalp på ræva, eller det at jeg passet på å veksle litt på rumpeballene, og sette en fot på fothvilerne til passasjeren for å strekke litt på meg..

Når det begynte å bli litt ubehagelig var det nok med en 5-minutters stopp før jeg var klar igjen. Det var fantatastisk herlig :-)

Her følger noen bilder:
Straks klar for avgang fra Tvedestrand
bilde 1.JPG
I et veikryss i retning Risør. Var egentlig veldig deilig å måtte stoppe litt her og der, for å sjekke kartet på telefonen for hvor jeg skulle kjøre. Her så jeg jo hvor jeg skulle, men på andre små veier, måtte jeg opp med mobilen for å se hvor jeg skulle. Ble litt "gammeldags", istedet for bare å sitte å trykke på en gps som jeg kan gjøre i bilen :)
bilde 2.JPG
Fantastike veier. Litt småskummelt til tider, med 90-graders svinger der man lett kunne dulte borti bergveggen med skuldra. Enkelte svinger var så skarpe at jeg nesten sto stille på sykkelen mens jeg snek meg rundt hjørnet.
bilde 3.JPG
Risør sentrum var avstengt for motortrafikk på grunn av trebåtfestivalen, og bra var det. Folk som maur kravlet og krøp overalt !
bilde 4.JPG
Kragerø
bilde 5.JPG
Tønsberg
foto.JPG
Tønsberg dette også..
bilde 3.JPG
Stille og forlatte gater i Horten. Ikke så rart. Det er jo søndag
bilde 4.JPG
Fjell. Fjell. Fjell. Så langt øyet kan se. Venabygdsfjellet. Bilde tatt like etter man kommer opp fra Ringebu
bilde 3.JPG
Shadow speider utover Venabygdsfjellet. Hun leter sikkert etter nye spennende veier å kjøre på ;-)
bilde 4.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Der har jeg vært. Og dit skal jeg.
bilde 5.JPG
bilde 2.JPG
Ett av mange utkikkspunkt langs ruta
bilde 3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Carpa skrev:Jeg lurer fortsatt litt på dette med ferjer... Dere sier at dere setter dere på den når det blir litt "ulendt terreng", men klarer dere å holde igjen sykkelen om den vipper, er tyngden fra kroppen nok til at den ikke vipper?
Man må jobbe litt med beina ja. Det skal ikke mye til før 200 kilo sykkel ligger på siden, og du trenger å være klar når den begynner å røre seg litt. Sykkelen min er såppas lav at jeg har godt trykk med beina ned på bakken, og kan sitte litt bredbent, så vi står støtt. Men du bør nok ikke sette seg på den, og ha all vekta på f.eks sidestøtta. Jeg tror ikke den tåler det, eller er laget for akkurat det. Jeg slo opp støtta og satt på sykkelen når jeg gjorde det. Ellers sto jeg ved den, og hold tak i venstre styreholke :)

Men å kjøre den helt frem til lemmen, og støtte framhjulet der kan nok også være et godt tips ja :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Før avgang, så løp jeg innom Biltema og kjøpte gasshjelp. Helt fantatisk og anbefales sterkt for de som skal ut å kjøre langt. Man slipper å sitte å klipe rundt gasshåndtaket, og kan gi gass med håndbaken. Eller som jeg gjorde når jeg kjeda meg litt, tommel og pekefinger :)

Men når det kommer til rompa, så må jeg finne på ett eller annet. Det er ikke vondt, og jeg MÅ ikke ta pauser, og blir ikke handicappet, men kjennes ut som sittesår. Øm og rar... hehe. Men det er verdt det :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av MysteryShadow »

Kort oppsummert:

En mann.
En herlig sykkel.
En bag med alt jeg trengte av klær og sko.
Regndress og diverse vaskegreier til hjelm.

5 dager.
160 mil

:D
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MysteryShadows verden - Ut på tur !

Legg inn av evike »

MysteryShadow skrev: Men når det kommer til rompa, så må jeg finne på ett eller annet. Det er ikke vondt, og jeg MÅ ikke ta pauser, og blir ikke handicappet, men kjennes ut som sittesår. Øm og rar... hehe. Men det er verdt det :)
Det går over når bare rompa di blir vant til det. Jeg er sånn hver eneste vår..
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar