Veihjelp for MC?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
hansV
Innlegg: 1
Registrert: 11 jan 2010, 23:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av hansV »

Du får gratis veihjelp gjennom medlemskap i NMCU. Riktignok bare i Norge, men her stiller motorsyklister opp for motorsyklister. Veihjelpen er NMCU sitt BRO-registert (berging, reparasjon og overnatting) der alle kontakter står i NMCU-kalenderen. Denne ordningen har fungert utmerket i mange år, men ser dessverre ikke ut til å være oppdaget av alle ennå.

Se
http://nmcu.org/files/Hvis%20uhellet%20er%20ute.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nmcu.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av AJ »

hansV skrev:Du får gratis veihjelp gjennom medlemskap i NMCU. Riktignok bare i Norge, men her stiller motorsyklister opp for motorsyklister. Veihjelpen er NMCU sitt BRO-registert (berging, reparasjon og overnatting) der alle kontakter står i NMCU-kalenderen. Denne ordningen har fungert utmerket i mange år, men ser dessverre ikke ut til å være oppdaget av alle ennå.

Se
http://nmcu.org/files/Hvis%20uhellet%20er%20ute.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nmcu.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Godt tips, hansV :thumleft
Og velkommen til MCsidens Forum :-) :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ded
Innlegg: 2
Registrert: 15 jan 2010, 18:54
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000 k2
Sted: Toten

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Ded »

AJ skrev:
cheron skrev:
Dexter skrev:Tips for rimelig forsikring:

Ring min personlige forsikringskontakt, salgssjef i IF, Hans Petter Løkkebakken mob: 92221783, hils gjerne fra meg. Han ordnet mine forsikringer og jeg sparte mange tusen!! Det er nå 3 år siden og enda er de ikke satt opp, og det er ingen andre som klarer å konkurrere med prisene jeg har...
Samme opplegg med meg :) If er og forblir best på priser med personlige kundebehandlere! :thumleft
Mens jeg sparte bortimot kr. 6000,- ved å bytte til Unison. Hjalp ikke mye å ha vært kunde hos If i 10 år, nei... :[-(
En kundebehandler ringte meg da oppsigelsen lå på bordet hennes og hun kunne sånn plutselig ut av det blå, tilsynelatende... :-k tilby meg en prisreduksjon på et par tusen kroner. "Men hvorfor får jeg den prisen først når jeg sier opp avtalen", spurte jeg. Fikk ikke noe godt og troverdig svar på dette...
Men pytt! To tusen hjalp likevel ikke. Unison leverte bedre og leverer fortsatt bra :thumleft

Det lønner seg alltid å ringe rundt og høre med selskapene, har bil forsikring hos Terra så ringte dit for å høre angående forsikring på motorsykkelen.
Det billigste de kunne gi meg da var 14.5k for full kasko og det med 70% bonus.
Så ringte litt rundt andre steder og de lå på omtrent det samme, men kanskje 500kr billigere.
Ringte opp igjen til Terra og sa att jeg skulle si opp forsikringa på bilen for jeg kunne spare noen hundrelapper i ett annet selskap, gikk ikke mer enn 5 sekund så da de att jeg kunne få full kasko på sykkelen for 11.100kr. Gjelder foresten en Suzuki GSXR 1000 k2

Så det hjelper nok å true forsikringsselskapene litt :D
Kan også nevne att det var helt uinteresangt for halvparten av selskapene i det hele tatt å gi meg forsikring, er 26 år.

Tror det er en skille på noen tusen med engang du er over 30 år.

For å ikke glemme OP, Terra har ihvertfall 500kr i egenandel på veihjelp

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av AJ »

Ded skrev: Det billigste de kunne gi meg da var 14.5k for full kasko og det med 70% bonus.
Så ringte litt rundt andre steder og de lå på omtrent det samme, men kanskje 500kr billigere.
Ringte opp igjen til Terra og sa att jeg skulle si opp forsikringa på bilen for jeg kunne spare noen hundrelapper i ett annet selskap, gikk ikke mer enn 5 sekund så da de att jeg kunne få full kasko på sykkelen for 11.100kr. Gjelder foresten en Suzuki GSXR 1000 k2

Så det hjelper nok å true forsikringsselskapene litt :D
Kan også nevne att det var helt uinteresangt for halvparten av selskapene i det hele tatt å gi meg forsikring, er 26 år.

Tror det er en skille på noen tusen med engang du er over 30 år.

For å ikke glemme OP, Terra har ihvertfall 500kr i egenandel på veihjelp
Opplevde det samme hos If; de var kjappe med å ringe tilbake da de skjønte at jeg "snuste" på andre selskap. Fikk tilbud om bedre pris, men fikk ikke like mye reduksjon som det du fikk tross totalkundeforhold og forsikringspremie på godt over 20.000,- i året... Og dermed lå oppsigelsen på bordet rimelig kjapt :knegg

Velkommen til Forumet, forresten :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av GTline »

Jegruller skrev:Ut på senvåren går perioden med gratis veihjelp fra BMW ut på min sykkel og vurderer om jeg trenger veihjelp på sykkelen.

Bilen min er kjøpt ny i år og har derfor ingen behov for veiihjelp til den , kun sykkelen i tilfelle.

Nå er jeg medlem i NAF MC men må likevel betale 930,- for veihjelpsdelen hos NAF.

Hvordan er det med dere , har dere noen form for veihjelp og i såfall hos hvem?
Hvorfor ikke forlenge avtalen som fulgte sykkelen med Viking.
BMW har en spesial avtale med Viking på sykler.
Den koster rundt 700,- i året og dekker hele europa: Punktering, motorhavari, krasj m.m.
leiebil for å fortsette reisen, hjelp innen rimelig tid, hotell, hjemreise og eventuellt reisen ned for å hente sykkelen hvis det tar tid å fikse den.
Gjennom forsikringen er det som regel kun hjelp ved kasko skader.
Kjører man mye nedover i Europa så er det en grei avtale.
Selv har jeg fornyet denne når den gikk ut etter tre år på sykkelen.

Svar