Sesongen har startet...

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av RuneMC »

Dexter skrev:Nei fytterakkern! I dag sto jeg opp til et hvitt teppe med snø! :sorry

Dette må jo være feil! Hvem er det som har bestilt dette her da? Noen som tør å stå frem?? :orefk

BLÆH ](*,)
Hehe, gjelder å utnytte øyeblikkene imellom snø/sludd-bygene - glad jeg tok en tur igår ettermiddag mens det var +5 og fine tørre veier for engangs skyld.

Ble en tur Røyken - Sylling - Holsfjorden - Sollihøgda - Kolsås (tanking) - Sandvika - Røyken - Hyggen - Klokkarstua - Sætre - Røyken . Langs Holsfjorden var turens høydepunkt, kun et par steder hvor det var litt skarp småstein rast ut som var greit å unngå, ellers finfine forhold. Mye is på Holsfjorden/Tyrifjorden ennå... Faktisk endel flere MC'ere ute også, så ble litt hilsing :vs

Bilde tatt av Drammensfjorden viser snart isfri fjord - går rette veien :thumleft [album]223[/album] og her et fra tidligere på turen ved rasteplassen nær Sollihøgda langs Holsfjorden [album]224[/album]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av d.strand »

Drømmen min om å ta min første og ordentlige tur denne helgen ble knust i biter i kveld, da det begynte å snø her i Lillestrøm som LA SEG!!! ](*,) ](*,) :(
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Cbr »

Sesongen er startet for meg. Hva snø ene dagen, da så jeg ikke så lett gjennom visiret. hehe. Mc er nå hoved transport middel da bmw`n er parkert for siste gang. Bruke den nå dagligt te alt.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av evike »

Yiiihaaa - da har jeg endelig fått årets første tur jeg også. Willy hadde litt problemer med å komme igang, men når han først var varm så ble han med alle steder hvor jeg ville.

Først til Helgeroa hvor det var flere likesinnede. Så reiste jeg egentlig hjem, men vel hjemme fant jeg ut at turen var blitt for kort, så da tok vi en tur videre til Vindfjelltunet, men der var det ingen likesinnede å finne. Ifølge betjeningen hadde det vært 8 MCer innom i løpet av dagen, men jeg var antaglig sistemann sånn rundt 18.00.

Tilsammen ca. 11 mil. Litt rusten ennå, men du verden så fint å komme igang!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av evike »

Angående samspill med øvrig trafikk så har jeg begynt å lure på en liten ting:

Kan det være at det ikke bare er bilistene som har glemt oss? Husker vi selv å kjøre MC "riktig"?

Jeg lurer på om det ikke er sånn at vi som nå har kjørt bare bil gjennom hele vinteren, setter oss på sykkelen og kjører "som om vi kjører bil fortsatt"? Det jeg mener er noe sånt som: "Kjører vi like defensivt og aktsomt som vi gjør lenger ut i sesongen"? Er de signalene vi gir ved kjøringen helt krystallklare?

Men jeg er fullstendig enig i at det tar litt tid før "allemannsbilisten" husker hvordan MCer ser ut og at vi også har krav på respekt og det å bli sett.

Hvis jeg provoserer noen nå, så er det fint. Da har jeg oppnådd litt av det jeg ville.. :bananas
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av AJ »

Må si jeg opplevde mye bra oppmerksomhet fra bilistene da jeg var ute på årets første tur i dag. En av dem slapp meg fram da jeg skulle krysse rv.4 og føreren viste tydelig at MC'en ble lagt merke til.
Bra! :thumleft

Ellers veldig enig med evike; gi gode signaler bl.a. ved riktig plassering i vegbanen og forsiktig kjøring fram mot og i vegkryss, bruk av blinklys osv. osv. Pluss andre ting som gjør oss godt synlige i trafikkbildet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Dexter »

evike skrev:Yiiihaaa - da har jeg endelig fått årets første tur jeg også. Willy hadde litt problemer med å komme igang, men når han først var varm så ble han med alle steder hvor jeg ville.

Først til Helgeroa hvor det var flere likesinnede. Så reiste jeg egentlig hjem, men vel hjemme fant jeg ut at turen var blitt for kort, så da tok vi en tur videre til Vindfjelltunet, men der var det ingen likesinnede å finne. Ifølge betjeningen hadde det vært 8 MCer innom i løpet av dagen, men jeg var antaglig sistemann sånn rundt 18.00.

Tilsammen ca. 11 mil. Litt rusten ennå, men du verden så fint å komme igang!
Så bra! Velkommen på veien igjen! I dag vurderte jeg faktisk å ta en tur til Vindfjelltunet, men så ble det heller til at jeg tok en kortere tur ned til Langebru. Hadde jeg kjørt til Vindfjelltunet hadde jeg vært der ca. kl. 1730 :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Rottenikken »

Har prøvd "bajken" i år jeg også, og jeg følte meg ikke akkurat helt på topp sånn kjøreteknisk, så de tre turene mine har har vært meger passive og forsiktige.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av d.strand »

Endelig!! Hadde min første tur på veien i dag med sykkelen :bananas

Var helt fantastisk med knall vær og fantastiske kjørefohold til å være i starten av April :D

Merker som mange andre her inne, at jeg var veldig rusten i kjørestilen min. Men må innrømme at jeg fikk polert det ganske så godt bort etter noen mil :janikk

Så nå håper jeg bare veien holder seg tørre og været bra, så blir det myyyye kjøring fremover :D

Jeg ELSKER å kjøre motorsykkel :bananas :bananas :jada:
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Globe »

d.strand skrev:
Jeg ELSKER å kjøre motorsykkel :bananas :bananas :jada:

He he he...ja hvorfor ikke si det slik det faktisk er :D Fantastisk :thumleft

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av KentR »

Da har jeg også endelig fått startet sesongen :D Var å hentet "ny" biken i drammen i dag. Ikke blitt lange turen, men ble litt over 9,5 mil.
Kjenner at jeg er litt rusten og at kroppen trenger litt tilvenning på sykkel igjen. Men deilig å være i gang igjen
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Globe »

Hærlig!! :thumleft Var det første turen med GSX'n? Hvordan kjentes det ut da kontra det du kjørte tidligere?

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av KentR »

Globe skrev:Hærlig!! :thumleft Var det første turen med GSX'n? Hvordan kjentes det ut da kontra det du kjørte tidligere?
Var første turen med GSX-R'n. GSX'n er fortsatt på vinterlagring å venter på service, så håper å få ut den om en ukes tid.

Var litt anderledes å kjøre R-sykkel'n enn GSX'n, men morsom sykkel. Føles som om den er ganske lett kjørt, så trur det kan bli morro når jeg blir litt mer kjent med sykkelen utover våren.
Er sikkert litt med at det er lenge siden sist jeg kjørte sykkel og ræ** ikke er like herdet som etter en sesong, men trur nok GSX'n er mer komfortabel å kjøre med over lengere strekk.
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Globe »

ok... :thumleft ...er vel en vesensforskjell mellom utgave GSX med og uten R ja! ;e

Du får ta deg en tur innom Skollenborg...der finner du Dexter med sin R. Jeg vet av erfaring i fra påsken at han serverer god kaffe, og han er glad i turstrekk i kongsbergområdet....om du ikke allerede har truffet ham da?? :scratch

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av KentR »

Ja, har skrevet litt med han alt så det blir nok noen turer sammen etterhvert vil jeg tro. Greit å bli kjent med noen enn kan kjøre litt med også, har ikke hatt klasse A mer enn i 2år og kjenner selv få med mc i området.

Skjønner ikke helt hva slags "prioriteringer" kompis'a mine gjør :-k men det er vel fordi dem ikke vet hva dem går glipp av :knegg
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Svar