Sesongen har startet...

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen er startet

Legg inn av Dexter »

Godtvoksen skrev:
runerytter skrev:Årets første tur idag!!!!!!
Litt grøssent, men det ble 4 deilige mil :D
Velkommen på veien... :thumleft

Men en liten trøst til deg Globe : Jeg har aldri før (med unntak av Anna i Hæren) brukt ullundertøy, men det er greit å ha på seg på denne tiden... :knegg
Jeg har enda ikke brukt anna... å jeg jobber i forsvaret... :knegg ikke en gang på det kaldeste i finnmark hadde jeg den på...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongen er startet

Legg inn av Duville »

Dexter skrev:
Godtvoksen skrev:
runerytter skrev:Årets første tur idag!!!!!!
Litt grøssent, men det ble 4 deilige mil :D
Velkommen på veien... :thumleft

Men en liten trøst til deg Globe : Jeg har aldri før (med unntak av Anna i Hæren) brukt ullundertøy, men det er greit å ha på seg på denne tiden... :knegg
Jeg har enda ikke brukt anna... å jeg jobber i forsvaret... :knegg ikke en gang på det kaldeste i finnmark hadde jeg den på...
Noen kjører helt åpne sykler og andre gjør ikke. Litt skjerm gjør susen. Har nå også innerfòr i kjøredressen som er montert, men det holder mer enn nok slik tempen er nå.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Globe »

...regner jeg med at de neste 48 timer skal bidra med nådestøtet mot kong vinter!! Lover godt dette :)

Bilde

:banansplit :banansplit

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Intruder »

I fjerne unge år minnes jeg da vi kjørte milevis i nærmest inneantrekk på MC. :thumleft
Og gikt har jeg da enda ikke merket 58 år gammel,gudskjelovdesverre :b_c:
Hadde neppe turt kjøre MC på vinterføre nå.... :oh :doh
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Desmo »

Intruder skrev:I fjerne unge år minnes jeg da vi kjørte milevis i nærmest inneantrekk på MC. :thumleft
Og gikt har jeg da enda ikke merket 58 år gammel,gudskjelovdesverre :b_c:
Hadde neppe turt kjøre MC på vinterføre nå.... :oh :doh
Ja, for det er vel snø i Brummundala også vi jeg tro.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av d.strand »

Haha, sesongen har "startet" for meg også nå. Var å hentet sykkelen ut fra verkstedet i dag, så da dro jeg hjem og skrudde på kåper, eksos, osv.. Men siden det regnet da jeg var ferdig, så var jeg ikke så veldig keen på å kjøre meg en ordentlig tur, så jeg rygge sykkelen så langt bak i garasjen som jeg bare kunne, også kjørte jeg 4-5 meter :knegg Så jeg klarte målet mitt - nemlig å få kjørt sykkel før 1 april \:D/ Selv om det ikke ble noen lang tur :lol så fikk jeg i hvertfall kjørt :prop:

Så nå er det bare å vente på en dag hvor det er tørt, sol og en grei temperatur, så skal jeg virkelig få fart på sesongstarten min :bananas :bananas
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Godtvoksen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Godtvoksen »

Velkommen :thumleft på veien..

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Globe »

d.strand skrev:Haha, sesongen har "startet" for meg også nå. Var å hentet sykkelen ut fra verkstedet i dag, så da dro jeg hjem og skrudde på kåper, eksos, osv.. Men siden det regnet da jeg var ferdig, så var jeg ikke så veldig keen på å kjøre meg en ordentlig tur, så jeg rygge sykkelen så langt bak i garasjen som jeg bare kunne, også kjørte jeg 4-5 meter :knegg Så jeg klarte målet mitt - nemlig å få kjørt sykkel før 1 april \:D/ Selv om det ikke ble noen lang tur :lol så fikk jeg i hvertfall kjørt :prop:

Så nå er det bare å vente på en dag hvor det er tørt, sol og en grei temperatur, så skal jeg virkelig få fart på sesongstarten min :bananas :bananas

Ha ha ha...tøft...hærlig galskap :thumleft ...jeg regner med at du kjørte med fullt utstyr også ? :lol

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av d.strand »

Globe: Haha, nei :lol Jeg kjørte i joggebukse, genser og joggesko :-J Men følelsen var helt syk fordet, bare den følelsen av og sleppe ut clutchen og kjøre avgårde, var helt vill, selv om det bare for et par meter :8-[ :thumleft Så nå vet jeg ikke hvor mye lenger jeg klarer å holde meg borte fra veien med sykkelen ](*,)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av RuneMC »

Det er bra - alt teller :thumleft

Har fri denne uka, så tok nå en ca 2-timers tur i regnet midt på dagen, rundt Hurumlandet og deretter litt i omegn. Hadde dobbelt sett ull osv, men merket på slutten at fingre og tær helst ville hjem. (Fogtech er et "must" på enkelt visir i sånt vær - og gjør jobben i ca 3 timer max når det er så fuktig i lufta)

Veistandarden har nok gått et par hakk tilbake etter vinteren, med diverse tildels velvoksne langsgående revner i asfalten, litt sand i midten av enkelte svinger og ellers generell slitasje - så det er sjelden et kjedelig øyeblikk. Første klare vikepliktsbrudd av bilist også, men ikke verre enn at jeg kunne bremse ned relativt moderat og gi'n et par bært. Merkelig hvordan noen har veldig hast med å velte seg ut fra sideveier, men så knapt klarer å tråkke på gassen...

Uansett - frisk tur - og var nok bra jeg tok den såpass tidlig, for i ettermiddag var det plutselig en sluddbyge som var mest snø.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Gammelgutt »

I dag har jeg smurt skinnjakken og buksen, to par hansker og to par støvler med Renapur. Så nu er Gamlingen klar for turer. :gk :mc7

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Dexter »

Nei fytterakkern! I dag sto jeg opp til et hvitt teppe med snø! :sorry

Dette må jo være feil! Hvem er det som har bestilt dette her da? Noen som tør å stå frem?? :orefk

BLÆH ](*,)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av evike »

Kanskje det er like greit at jeg har så dårlig råd at jeg har prioritert taxikjøring denne påsken, fremfor å starte sesongen ?! :-k
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Dexter »

evike skrev:Kanskje det er like greit at jeg har så dårlig råd at jeg har prioritert taxikjøring denne påsken, fremfor å starte sesongen ?! :-k
Kjører du for andre eller har du eget løyve?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av evike »

Kjører for andre. Maxi hvis jeg får tak i bil (ikke alltid, siden jeg bare er en sjelden gjest i uniformen), men også "småbiler".
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar