Sesongen har startet...

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Flott turrapport, flotte bilder (og flott bruk av bilder i innlegget :thumleft ). Kjenner det klør skikkelig her nå :)

Jeg skal ned til Sætre, Hurum i påska...hmmmm..lurer på om jeg skal slenge på hengeren på bilen og ta med MC ned ;)

Takk for at du deler, hjelper godt på for oss som ikke har fått startet sesongen.....enda :sorry :thumleft
Det synes jeg du skal gjøre! Så tar vi en tur ilag ifm. den kaffen vi har snakka om! :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av RuneMC »

Nå ser jeg værmeldingene melde minusgrader igjen om nettene noen dager - da blir det straks mer sjanse for at smeltevannet fryser til godt utpå dagen... så kommer det et par varmere dager torsdag og fredag som bør være helt kurante for ettermiddagsturer, men så meldes det jammen 2/-2 og sludd til neste helg... vintern har nok ikke helt sluppet taket ennå... ](*,)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Jeg skal ned til Sætre, Hurum i påska...hmmmm..lurer på om jeg skal slenge på hengeren på bilen og ta med MC ned ;)
Om det blir MC-kjøring i påska vet jeg ikke enda. Kommer an på været, men også på om jeg skal befinne meg på Inferno-festivalen eller ikke :-k ...

Men hvis alt ligger til rette for både det ene og det andre, burde det kunne la seg gjøre å møtes et eller annet sted, kanskje... :scratch
Hadde vært trivelig, det :janikk

Vel, vi får se hvordan vær og føreforhold spås å skulle bli... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Globe »

Reiser med bil til Hurum søndag 28.mars. Er i Hurum mandag og tirsdag. Onsdag morgen kjører jeg til Hamar, skal bringe sønnen til Vikingeskipet for "The Gathering 2010", reiser så med Colorline sammen med jentene mine (kone og to døtre) og et vennepar til Kiel. Louis og Polo skal bl.a. besøkes :thumleft. Kommer tilbake til Oslo fredag 2. april, blir der til søndag før vi plukker opp sønnen i Hamar etter hans 5 dagers opphold i Vikingeskipet og drar nordover igjen.

Er så absolutt mobil disse dagene i Hurum, så å treffes hadde jo vært moro da! Jeg har allerede invitert meg selv til en kaffekopp hos dexter en dag i løpet av disse dagene :mk

og...når jeg da kommer hjem igjen...da håper jeg at værgudene har sørget for at sykkelen kan få se dagslys igjen, og at også jeg kan starte sesongen! :bananas

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Erling »

RuneMC skrev: Finfin tur og sykkelen gikk som ei klokke. Det eneste aberet var at smeltevannet medførte at en vask var påkrevet ved retur
[album]188[/album][album]189[/album]
Vanskelig å tro men det var faktisk nypolert krom der under all møkka på eksospotta :)
hehe Rune
.. den fortellinga og bildene ga meg ett aldri så lite "flash back" her jeg sitter som gammel gubbe, med "en hikkas én" i glasset samt flere innabords, og myser innom nettet. :b_c:
Det gjelder det å kjøre mc på tvilsomt føre...
Det var mars i 1975 og veien var ikke brøyta som nå ....
Det var kun fire bare spor i snøen/ is av synbar våt asfalt i veien , ..to for hver retning
Men uansett, så var jeg 18 år og blitt så "gra" på ei dame, som bodde oppe i bakkene halveis opp til Konnerud fra Mjøndalen, at jeg bare måtte "se" a. Problemet var at jeg kun hadde motorsykkel ( Suzuki GT380k) å kjøre med, og jeg var i Drammen. Men hva gjør man ikke når "lysten" kommer brått.
Jeg la i vei og kom velberget igjennom Drammen, men på veien mot Mjøndalen ble jeg "overrumplet " av snøvær....
For å gjøre en lang historie kort...Motorsykkelen ble skjøvet inn på tunet til en bonde før Mjøndalen, som fikk den parkert i ett skjul. Der ble den stående i 9 dager...! før jeg tok sjangsen på å kjøre igjen...
Og hvordan det gikk med dama..? Vel det sier ikke denne historien noe om. :terge

Bildet viser "grabukken" som 18 åring og 380'n på Eidsvoll i Pinsen 1975.
Kjøreutstyr. .hva var det?... slalomhansker og joggesko.. Man "tager det man haver" hengende i skapet. Det var under 6 varme...
Men,.. legg merke til NMCU merke på boblevesten. Jeg var medlem av Grenland MC på den tiden, og der var det ett møst å være medlem i NMCU. Grenland MC drev blant annet med kjøreopplæring, siden det ikke fantes noe obligatorisk kjøreopplaring enda.. Imponerede folk i den klubben.
Bilde
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av Rottenikken »

:thumleft Rune!
Like før jeg drar ned på Felleskjøpet og kjøper meg 500 kg veisalt . ](*,)
Veien er viktigere enn målet.

LoadingLevelOne
Innlegg: 8
Registrert: 31 jan 2010, 22:50
Motorsykkelen din: CBR 600 F2

Re: Sesongen har startet...

Legg inn av LoadingLevelOne »

Blæh!

Var ute å vaska og polerte sykkelen i går.
7 plussgrader. sol og varmt og ikke minst bare veier. Ble ikke helt ferdig så jeg satsa på en tur i dag istedet.

Vel, det var spådd sol i dag også, men nå snør det!!!! :(
Har kommet neste 20cm snø i dag!

Grrr!!! ](*,)

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Sesongen er startet

Legg inn av bm »

Da er sesongens første tur unnahjort :bananas :bananas
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen er startet

Legg inn av Dexter »

bm skrev:Da er sesongens første tur unnahjort :bananas :bananas
Lucky you! Hadde håpt at jeg skulle få gjort unna min i dag, men det ser tvilsomt ut...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Sesongen er startet

Legg inn av Erling »

ja da var vi igang igjen....
typisk gubbe som tror han fortsatt er ungdom:
http://www.smp.no/nyheter/alesundogomla ... 190499.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Godtvoksen

Re: Sesongen er startet

Legg inn av Godtvoksen »

Erling skrev:ja da var vi igang igjen....
typisk gubbe som tror han fortsatt er ungdom:
http://www.smp.no/nyheter/alesundogomla ... 190499.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg skjønner ikke helt hva i artikkelen som sier at han "tror han fortsatt er ungdom"... :scratch
Jeg syntes det er bare trist og lese, og tenker at jeg håper ikke jeg blir så uheldig neste gang.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Sesongen er startet

Legg inn av ejs »

:scratch

Han mener kansje at eldre folk ikke skal kjøre i rundkjøringer???

Forresten så har min nye Caberg hjelm dobbel D feste. (V2X carbon)
If it ain't broke, I'll break it.

FJRstrandbu
Innlegg: 4
Registrert: 19 mar 2010, 21:20
Motorsykkelen din: Ya-fjr1300-1298-2001

Re: Sesongen er startet

Legg inn av FJRstrandbu »

Nå har jeg hatt årets første tur :bananas Sykkelen startet som et skudd og alt virket som det skulle. Ble bare et par mil fra Tau til Jørpeland og tilbake. Livet er herlig dere. Tørre og bare veier her. Nå er sesongen igang :prop: Anbefales.
Honda CBX 750 F 1985 mod. Solgt
Kawasaki VN 1500 Classic 1996 mod. Solgt
Yamaha FJR 1300 2001 mod.

Godtvoksen

Re: Sesongen er startet

Legg inn av Godtvoksen »

FJRstrandbu skrev:Nå har jeg hatt årets første tur :bananas Sykkelen startet som et skudd og alt virket som det skulle. Ble bare et par mil fra Tau til Jørpeland og tilbake. Livet er herlig dere. Tørre og bare veier her. Nå er sesongen igang :prop: Anbefales.
Velkommen på veien... :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongen er startet

Legg inn av Dexter »

Da er årets første tur unnagjort!!

Det ble Kongsberg -Notodden t/r

Stedvis sol, for det meste tørr vei, men noe kjølig... Blir nok enda noen dager til neste tur tenker jeg. Sykkelen fungerte perfekt så nå er jeg klar for sesongen! :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar