"Ny" mc - valgets kvaler..

Forum for fulleffekt tung-MC
Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Wheels »

Blir vel neppe noen av de avbildede mc,er.

Kun fått svar fra en selger på hendvendelse pr. email med henvisning til annonse.

Pengene har jeg - ikke i hånden - men i banken.
De trengte bare å overbevise meg at de hadde det beste tilbudet - mc selgerne altså.

Men har bare fått svar fra selger av den mc som muligens var sistevalget av de opplistede.

V-twin i Horten har tidligere vært flink med tilbakemeldinger og skikkelig utfyllende svar når jeg lurte på noe av det de solgte.

Slapp å måtte nærmeste dra info om en mc ut av dem, alt ble listet opp ved første kontakt.

Skulle kanskje vært en brukererfaringstråd angående diverse selgere her på forumet, tenker ikke da på private selger, men de som driver forretning med dette.
Hvis man ikke er redd for å trå på noen Podagra tær da - eller at det skal bli trådd på noen slike tær....

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av SuperMorten »

Wheels skrev:Blir vel neppe noen av de avbildede mc,er.

Kun fått svar fra en selger på hendvendelse pr. email med henvisning til annonse.

Pengene har jeg - ikke i hånden - men i banken.
De trengte bare å overbevise meg at de hadde det beste tilbudet - mc selgerne altså.

Men har bare fått svar fra selger av den mc som muligens var sistevalget av de opplistede.

V-twin i Horten har tidligere vært flink med tilbakemeldinger og skikkelig utfyllende svar når jeg lurte på noe av det de solgte.

Slapp å måtte nærmeste dra info om en mc ut av dem, alt ble listet opp ved første kontakt.

Skulle kanskje vært en brukererfaringstråd angående diverse selgere her på forumet, tenker ikke da på private selger, men de som driver forretning med dette.
Hvis man ikke er redd for å trå på noen Podagra tær da - eller at det skal bli trådd på noen slike tær....
Jeg bor et drøyt steinkast unna V-Twin, så bare si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe til med :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av poulet_cavalier »

Min gamle TDM 900A er pussig nok fortsatt til salgs hos MC huset nydal. Denne er veldig pent stelt med - en perle.

Bare et tips..

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43694250

Ps. har ingen aksjer i den - ble byttet inn.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Wheels »

SuperMorten skrev:
Wheels skrev:Blir vel neppe noen av de avbildede mc,er.

Kun fått svar fra en selger på hendvendelse pr. email med henvisning til annonse.

Pengene har jeg - ikke i hånden - men i banken.
De trengte bare å overbevise meg at de hadde det beste tilbudet - mc selgerne altså.

Men har bare fått svar fra selger av den mc som muligens var sistevalget av de opplistede.

V-twin i Horten har tidligere vært flink med tilbakemeldinger og skikkelig utfyllende svar når jeg lurte på noe av det de solgte.

Slapp å måtte nærmeste dra info om en mc ut av dem, alt ble listet opp ved første kontakt.

Skulle kanskje vært en brukererfaringstråd angående diverse selgere her på forumet, tenker ikke da på private selger, men de som driver forretning med dette.
Hvis man ikke er redd for å trå på noen Podagra tær da - eller at det skal bli trådd på noen slike tær....
Jeg bor et drøyt steinkast unna V-Twin, så bare si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe til med :prf
Joda, takk for dèt :-)

Har gått gjennom V-twins utvalg i dag og de hadde ikke noe av interesse.

De har vel 1 - 2 Honda CBR 1000xx og noen 800 utgaver, men ingen av dem er av interesse.

De hadde en meget pen Hornet 900 inne i fjor vår, eller var det året før...
Fikk da all info i første mail - hadde alt av info som jeg trengte, uten å måtte hale det ut av dem.

Slikt synes jeg er flott.

Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Solo-rider »

Wheels skrev:Blir vel neppe noen av de avbildede mc,er.

Kun fått svar fra en selger på hendvendelse pr. email med henvisning til annonse.

Pengene har jeg - ikke i hånden - men i banken.
De trengte bare å overbevise meg at de hadde det beste tilbudet - mc selgerne altså.

Men har bare fått svar fra selger av den mc som muligens var sistevalget av de opplistede.

V-twin i Horten har tidligere vært flink med tilbakemeldinger og skikkelig utfyllende svar når jeg lurte på noe av det de solgte.

Slapp å måtte nærmeste dra info om en mc ut av dem, alt ble listet opp ved første kontakt.

Skulle kanskje vært en brukererfaringstråd angående diverse selgere her på forumet, tenker ikke da på private selger, men de som driver forretning med dette.
Hvis man ikke er redd for å trå på noen Podagra tær da - eller at det skal bli trådd på noen slike tær....

Har veldig gode erfaringer med Trond, V-twin i Horten jeg også. Godt mulig at han har en av de syklene du søker på gang.
Du burde sende han en mail eller ringe han.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 726
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av JanK »

Som nevnt i PM kan jeg skaffe alle de syklene på listen din, inkludert Hornet 900, her i Italia. Gratis lagring så lenge du måtte ønske.

:vs
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Gurine
Innlegg: 1
Registrert: 11 jan 2014, 17:36
Motorsykkelen din: susuki/kawa/Honda

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Gurine »

Her i huset har far en gsx 1400, en zrx 1200 og en cb 1300. Xjr 1100 har vært her. Han sier at skal du sitte godt bør du prøve gsx. Zrx er litt mer kompakt og litt mer sportslig, men det er klart det går an å flytte fotvilere og slikt.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av ojda »

Gurine skrev:Her i huset har far en gsx 1400, en zrx 1200 og en cb 1300. Xjr 1100 har vært her. Han sier at skal du sitte godt bør du prøve gsx. Zrx er litt mer kompakt og litt mer sportslig, men det er klart det går an å flytte fotvilere og slikt.

Beklager Gurine, XJR har nok aldrig kommet ut i 1100 ccm versjon :[-X
Bortsett ifra det, velkommen på forumet :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Bjerknez »

Muligens noe over budsjett, men hva med en splungende ny Yamaha XV 950 Bolt R?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

En utrolig tøff cruiser som skapt for langturer i mine øyne.

Selv har jeg storebroren XVS 1300 og er vannvittig fornøyd så langt :)
Bilde

Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Wheels »

Nei :-)

Ingen chopper på meg.

Flere av de jeg la ut bilder av er solgt.

Yamaha XJR 1300 er ikke solgt.

Har kommet ett par nye på listen.

Bla. en Suzuki bandit 1200 hos V-twin

Også denne Honda CBF1000S

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... RONT_CLICK" onclick="window.open(this.href);return false;

Lite kjørt og overkommelig pris, men drar den skinnet av pølsa?

650spleisn
Innlegg: 92
Registrert: 19 des 2010, 22:05
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Sted: Østfold

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av 650spleisn »

Anbefaler deg å ta en prøvetur på Hondaen.
Gløm at den har "bare" 98hk.
Tror du vil bli positivt overrasket over hvor sterk og fleksibel den er i motoren.
Drar klokkerent fra 1000 rpm.
Men noen R-sykkel er det selvsagt ikke.
Jeg kjøpte min ny i 2006 og er fortsatt like fornøyd.
Savner egentlig bare kardang for å slippe griseriet fra kjedet.
Kommer også ganske greit ut forsikringsmessig, men vanskelig å angi noe beløp pga
bonuser, totalkunderabatter og fordeler dittogdatt osv.
Har ikke helt oversikten med andre ord... :P :p

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av jongsanim »

Jeg likte godt cbf1000s når jeg hadde den, men sammenligningsgrunnlaget var en cb500.

Husker kriteriet mitt til å kjøpe større var at cb500 måtte gires ned for forbikjøring med passasjer mens cbf1000s gjorde det i giret du lå i, uten noe mer styr med passasjer som uten.



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Busa Trond »

Jeg prøvde en CBF1000S i fjor. Hadde egentlig ingen forventninger til den, men ble positivt overrasket :D
GMS som selger den du linket til, fikk jeg giga god kundebehandling av ved kjøp av min sykkel :prf

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Intruder »

Drømmen er vel en HD 1200,men antakelig blir det bare med drømmen... :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Ny" mc - valgets kvaler..

Legg inn av Bjerknez »

Hvis jeg har forstått TS riktig så føler jeg at han er veldig nyskjerrig på hvor mye krefter det faktisk finnes i en sykkel og derfor føler jeg kanskje at han man er veldig opptatt av kubikk og at denne bør ligge høyest mulig etc.

Jeg var i NØYAKTIG samme situasjon for bare noen måneder siden og hadde ALDRI sittet på en sykkel i hele mitt liv før jeg begynte jakten uten lappen, for denne måtte jeg ta først så klart. Derfor så satt jeg og synset om hvor raske de forskjellige syklene var uten at jeg fikk gjort mer enn å prøvesitte dem.

Men når jeg skulle begynne kjøretimer på kjøreskolen, så fant jeg fort ut hvor mye krefter som bodde i en Honda 600 Hornet av eldre type (rund lykt og runde klokker). Ett eller annet sted langt inne i hodet mitt så hadde jeg for meg at min nåværende bil som er en Mercedes A250 AMG Sport m/250HK'er og gjør 0_100 på rundt 6 sek. hadde en grei sjans mot en 600cc som ikke befant seg i "racing" klassen. Bilen var liksom det eneste jeg hadde som referansepunkt og når jeg skulle ha sykkel så ville jeg ikke ha noe som gikk dårligere enn denne.

Etter at jeg kjørte kjøreskolens CB600 Hornet av eldre modell, så fikk jeg passet mitt påskrevet for å si det sån. En Honda 600 Hornet kunne kjørt i ring rundt bilen min, ogdet med en bakpå. Har du for deg at 600cc er lite, så prøv først. Som første sykkel vil du bli mer enn fornøyd tror jeg.

Det at noen herinne mener at 600cc kan være slapp med en bakpå bør du ikke høre noe på i det hele tatt. Joda, den er slapp for DEM da dem har arbeidet seg opp i kubikk klassene og blitt vant til heftigere saker, men for en første gangs MC'er vil du ikke føle at det mangler noen krefter i det tatt. Bruker du riktig gir og har et greit turtall så går en 600cc like bra som en 1000cc tror jeg. Forskjellen er kanskej at en 1000cc har bedre bunndrag og man slipper derfor å lette etter det korrekte turtallet.

Det som derimot er et argument for å velge mer kubikk er nok kanskje hvis du skal på langtur hvor du vil få ned turtallsstøyen, mendet er jo noe helt annet.

Det blir litt synsing fra min side her, men det er den oppfattningen jeg sitter igjen med så langt etter få dager på sykkelryggen.

Selv har jeg en Yamaha V-Star 1300cc og selv om dette er en helt annen sykkel som ikke har sjans mot en liten og lett 600cc så skal jeg love deg at dukker du opp med en Porche Cayenne Turbo, så rævkjører jeg deg i en lyskryss duell :)

Svar