Jenter! :)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Jenter! :)

Legg inn av Irongirl »

evike skrev:Dårlig gjort å glemme meg da AJ :dontknow

Jeg heter egentlig Eva, født i 1965, så det er jo ei stund siden.
Bor i Vestfold, Stokke kommune, sånn ca. Fossnes/Andebu for de mer lokalkjente (flyttet fra Larvik og hit for en måned siden).
Kjører sykkel fordi jeg fikk et relativt kortvarig forhold til en fyr som satte meg bakpå. Der syntes jeg det ble altfor lite kontroll med kjøringa og bestemte nokså fort at jeg ville ha styringa sjøl og tok dermed lappen. Typen forsvant, men jeg tok lappen dagen etter, så da kunne jeg begynne å øvekjøre alene. Og det har jeg fortsatt med, nå blir det 5 år til sommeren.
Kjørte først Virago 750 frem til i fjor. Da startet jeg sesongen med en Diversion 600 og den akter jeg å ha noen år. Er av den nokså pysete typen og kjører relativt sakte, især på svingete veier og nedoverbakker. Men så lenge jeg ikke kjører sammen med andre som har det mer travelt så koser jeg meg. I 2010 somlekjørte jeg og forloveden til Ungarn (dengang på Virago). Gikk alldeles strålende og i år planlegger vi langtur til Be-Ne-Lux.

Forlovet med Knut Morten (som også er her inne) som tok lappen etter å ha sittet bakpå Viragoen noen ganger. Det var jo unektelig et pussig syn med relativt lille meg og Knut Morten som er en stor mann, bakpå. Ikke ble det verdens beste kjøreskaper på Viragoen på den måten heller. (For å være helt ærlig så var det nokså tungt! :-J )

Godt å se andre litt aktive jenter her inne også! :D
Høres veldig likt ut som hun ene jeg tok lappen sammens med. Hun ville også kjøre selv fordi hun ville ha litt mer kontroll over hva som skjedde der foran. Skjønner deg godt der :knegg er ikke alltid man føler seg 100% trygg når man sitter på ett mannfolk som helst gjerne vil tøffe seg litt ekstra
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Jenter! :)

Legg inn av Irongirl »

AJ skrev:
ojda skrev:A.J. Har du vurdert å la jentene få en tråd, fex denne hvor bare jentene har skrivetillgang?
Hvis det er interesse for det da. :-k
Har så vidt vært oppe som et tema tidligere hvor vi fant ut at vi ikke ønsket eller så behov for et eget lukket forum for jentene.
For å si det sånn; ser ingen veldig gode grunner til å gjøre noen forskjell på brukerne her på MCsiden.no.
Har ikke vært noe klart uttrykt ønske fra jentene her inne heller om egen tråd/forum med adgang kun for jentene, så vidt jeg har registrert.
Jeg vil egentlig ikke ha ett lukket forum bare for jenter heller... Har aldri skjønt helt poenget med det. Jeg tenkte heller bare på noe som dette hvor vi kan diskutere litt mer jentete ting også. MC utstyr til jenter, sykler (fra jenters synspunkter) osv... hvor da også guttene kan få lov å komme og kommentere om de ønsker det :-)
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av AJ »

Irongirl skrev: Jeg vil egentlig ikke ha ett lukket forum bare for jenter heller... Har aldri skjønt helt poenget med det. Jeg tenkte heller bare på noe som dette hvor vi kan diskutere litt mer jentete ting også. MC utstyr til jenter, sykler (fra jenters synspunkter) osv... hvor da også guttene kan få lov å komme og kommentere om de ønsker det :-)
Kanskje denne tråden kan tas opp igjen for dere jentene...?
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=3421" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av LordShaft »

problemet er ofte at vi gutter kan ha en tendens til å kjøre tråden helt ut på styr. Med en gang det er snakk om jenter, sykkel og skinnklær.... ja da skjer det noe rart med oss mannfolk :-J

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Jenter! :)

Legg inn av Mysterion »

finnes ikke no bedre å se på da....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av LordShaft »

Kunne ikke sagt det bedre 8)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Jenter! :)

Legg inn av Kawasaki »

Hva er dette,da? Her trodde jeg at jeg skulle havne inn i en tråd med bare jenter,også er det mest halvgamle gubber her,jo ](*,) Nei å nei :sk?
ikkebike.norwegianforum.net

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av LordShaft »

Hahaha :bananas

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Jenter! :)

Legg inn av Irongirl »

LordShaft skrev:problemet er ofte at vi gutter kan ha en tendens til å kjøre tråden helt ut på styr. Med en gang det er snakk om jenter, sykkel og skinnklær.... ja da skjer det noe rart med oss mannfolk :-J
Når du først nevnte det.... HVOR får man skinnklær til jenter som sitter litt trangt og faktisk passer til små jenter???? :sk? Prøvde i mc butikken på Nordby, men der dro han fram barneklær hvor beskyttelsen ble sittende helt feil. Beste han hadde ellers da var en "biker" jakke med frynser bak.... :oh neitakk!
Har en todelt skinndress nå som har blitt alt for stor siden jeg kjøpte den for to sesonger siden å den er i small. Kan kanskje legge til at jeg er 1.63 høy og veier 47 kg. Så trenger noe lite...
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Jenter! :)

Legg inn av Irongirl »

KawaSonja skrev:Hei Irongirl :D

Bra tiltak å prøve å gjøre litt for oss jenter her inne :D Dette er kraftig mannfolk greie, men men.. Du ser de klarer ikke å la være å kommentere ](*,) Jeg er gift med Svein 2 her inne, derfor skriver han at jeg har det travelt, og må gjøre litt husarbeid, jobb osv. Han ventet nok på at jeg skulle skryte litt av han i dag :-k Han har vært flink også da :yahoo
Jeg jobber i helsevesenet og det betyr at jeg ikke kan slenge meg på alle turer og selvom sola står høyt på himmelen og jeg kjenner det kribler i magen da jeg ser gubben fær avgårde, må jeg nok bare bite tenna sammen og tenke at neste gang er det min tur :bananas
Jeg kjører Kawasaki EN 500 og det er min første sykkel. Liker den svært godt. Jeg tok lappen i 1995, men har ikke kjørt noe i det hele tatt før høsten 2010. Da ble det sykkel på både meg og gubben :mc1
Håper vi kan treffes en gang å få til et treff- bare for oss jentene (Blir vanskelig å si nei til gutta da men) :-J

:D Herlig å se flere jenter her inne! Ja, mannfolk kan da om de vil. Er bare å få sparket dem litt i ræva :punch Er veldig spendt på hvordan cbr 600 min er når jeg endelig får satt den ut på veien.
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av evike »

Irongirl skrev:
LordShaft skrev:problemet er ofte at vi gutter kan ha en tendens til å kjøre tråden helt ut på styr. Med en gang det er snakk om jenter, sykkel og skinnklær.... ja da skjer det noe rart med oss mannfolk :-J
Når du først nevnte det.... HVOR får man skinnklær til jenter som sitter litt trangt og faktisk passer til små jenter???? :sk? Prøvde i mc butikken på Nordby, men der dro han fram barneklær hvor beskyttelsen ble sittende helt feil. Beste han hadde ellers da var en "biker" jakke med frynser bak.... :oh neitakk!
Har en todelt skinndress nå som har blitt alt for stor siden jeg kjøpte den for to sesonger siden å den er i small. Kan kanskje legge til at jeg er 1.63 høy og veier 47 kg. Så trenger noe lite...
Det er et par år siden jeg var innom, men syntes dengangen at Skinnbutikken på Liertoppen senter hadde godt utvalg.
http://www.plassen-racing.com/wips/862063303/
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Jenter! :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Beste plassen er nok kansje på nett?
En kompis har brukt dina siden to ganger og er strålandes fornøgd, han sendte mail til dei med måla sin og fekk kle som passa perfekt.
http://ridersdiscount.com/street-gear/j ... /index.php

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av LordShaft »

Irongirl skrev:
LordShaft skrev:problemet er ofte at vi gutter kan ha en tendens til å kjøre tråden helt ut på styr. Med en gang det er snakk om jenter, sykkel og skinnklær.... ja da skjer det noe rart med oss mannfolk :-J
Når du først nevnte det.... HVOR får man skinnklær til jenter som sitter litt trangt og faktisk passer til små jenter???? :sk? Prøvde i mc butikken på Nordby, men der dro han fram barneklær hvor beskyttelsen ble sittende helt feil. Beste han hadde ellers da var en "biker" jakke med frynser bak.... :oh neitakk!
Har en todelt skinndress nå som har blitt alt for stor siden jeg kjøpte den for to sesonger siden å den er i small. Kan kanskje legge til at jeg er 1.63 høy og veier 47 kg. Så trenger noe lite...
Desverre har det seg slik at det er ekstremt vannskelig å finne kjøreklær i skinn til jenter. Jeg syns det er vanskelig nok å finne til oss gutter. Men det beste er å få dressen skreddersydd. Ja det koster litt ekstra, men er ikke så gale dyrt. Hvertfall ikke om du velger skinndress fra lindstrands (som forøvrig kom best ut i test hos bike i fjor)

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/changes.php?lang=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har skinndress herfra selv, og er kjempefornøyd. Anbefales!

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Jenter! :)

Legg inn av Irongirl »

Takk for tipsene :thumleft skal sjekke ut litt på dem..
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Jenter! :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Damer i skinn er jo bere heilt :yeyeye
Sikkert svin dyr, men viser du det til typen din så sponser han heilt sikkert :knegg
Bilde

Svar