Street trackeren "Tripster"
Re: Street trackeren "Tripster"
ArticTiger.. Så det er noe som ligger for deg da:-)
Kul bil forresten!!
MaxTron; Det er kjempekjekt, jeg er rett og slett ræva til å huske på de blinklysa, men på denne skal jeg ha mindre u-orginale klokket, så da forsvinner den muligheten... og det er bare mer som går istykker...
NorseXL
Banditmannen: Fint å høre at du liker prosjektet :-) Det er jo liksom ikke noe gøy å legge ut bilder osv hvis ingen bryr seg.. :-)
Jeg har da fått strippet resten
Så da er det klart for å modde det jeg skal på ramma og få sandblåst den. Lurer på om ikke det blir pulverlakk på denne..
Så da er det ikke mye igjen'
Kul bil forresten!!
MaxTron; Det er kjempekjekt, jeg er rett og slett ræva til å huske på de blinklysa, men på denne skal jeg ha mindre u-orginale klokket, så da forsvinner den muligheten... og det er bare mer som går istykker...
NorseXL
Banditmannen: Fint å høre at du liker prosjektet :-) Det er jo liksom ikke noe gøy å legge ut bilder osv hvis ingen bryr seg.. :-)
Jeg har da fått strippet resten
Så da er det klart for å modde det jeg skal på ramma og få sandblåst den. Lurer på om ikke det blir pulverlakk på denne..
Så da er det ikke mye igjen'
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Steike du er effektiv!!
Kommer til å følge med på denne utover vinter'n det er sikkert!!
Kommer til å følge med på denne utover vinter'n det er sikkert!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Re: Street trackeren "Tripster"
Vel... Da er det på tide med en lite oppdatering
Det er litt begrenset hva jeg har fått gjort på sykkelen i det siste.. Jeg er nå nesten ferdig med verkstedet for i år.. Det har blitt gjort om litt og ryddet masse i selve garasjen :-)
Men jeg har fått begynt å sett litt nærmere på hva jeg har kjøpt, og det slår meg ; hvorfor i /&%#/#/ kan man ikke be om råd før man skrur istykker alt.???
Det er jo fint å lære underveis. men når det går på sikkerheten løs...
Se på dette, det er da det som skulle være gjengene til 1 av 2 bolter på den ene kalipteren foran sitter i Og dette er det som skulle låse akslingen til bakhjulet: Svingarmlagere var ruster helt i stykker... Det samme med forhjulslager
ellers så var det samme historie med det lille jeg har sett av motoren foreløpig..
Fant ut det kun var benyttet pakningspasta på ventildekselet, og det i stort monn... Så det ligger masse tørket pastarester i motoren..!! Simeringer som er klemt istykker ved montering osv osv... Så det er vel godt han ikke har fått start på den ville jeg tro
Men jeg har fått kappet vekk litt bak på ramma.. Så er den straks klar for å sandblåses.. Så nå skal jeg bare få ut ytterringen av det siste lageret i svingarmen, så går hjul, ramme, svingarm og noe smått il sandblåsing. og kanskje pulverlakkering
Forhjulet tror jeg kanskje er forbi polerings stadiet? Gleder (og gruer meg litt siden jeg ikke helt kan dette her... ) å ta resten av motoren i biter mens ramme er sendt vekk...
:-)
Det er litt begrenset hva jeg har fått gjort på sykkelen i det siste.. Jeg er nå nesten ferdig med verkstedet for i år.. Det har blitt gjort om litt og ryddet masse i selve garasjen :-)
Men jeg har fått begynt å sett litt nærmere på hva jeg har kjøpt, og det slår meg ; hvorfor i /&%#/#/ kan man ikke be om råd før man skrur istykker alt.???
Det er jo fint å lære underveis. men når det går på sikkerheten løs...
Se på dette, det er da det som skulle være gjengene til 1 av 2 bolter på den ene kalipteren foran sitter i Og dette er det som skulle låse akslingen til bakhjulet: Svingarmlagere var ruster helt i stykker... Det samme med forhjulslager
ellers så var det samme historie med det lille jeg har sett av motoren foreløpig..
Fant ut det kun var benyttet pakningspasta på ventildekselet, og det i stort monn... Så det ligger masse tørket pastarester i motoren..!! Simeringer som er klemt istykker ved montering osv osv... Så det er vel godt han ikke har fått start på den ville jeg tro
Men jeg har fått kappet vekk litt bak på ramma.. Så er den straks klar for å sandblåses.. Så nå skal jeg bare få ut ytterringen av det siste lageret i svingarmen, så går hjul, ramme, svingarm og noe smått il sandblåsing. og kanskje pulverlakkering
Forhjulet tror jeg kanskje er forbi polerings stadiet? Gleder (og gruer meg litt siden jeg ikke helt kan dette her... ) å ta resten av motoren i biter mens ramme er sendt vekk...
:-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Veel, Syns det virker som du kan utrolig mye æ, og det du ikke kan tar du jo på strak arm uansett!!Twister skrev:Gleder (og gruer meg litt siden jeg ikke helt kan dette her... ) å ta resten av motoren i biter mens ramme er sendt vekk...
:-)
Men her er det MYE å ta tak i ja!!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7005
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Street trackeren "Tripster"
Sykkelen var m a o i "bruksstand" da du kjøpte den ?
Så lenge lagrene ikke har snurret rundt i navet er det ingen krise, men det er mange ganger rart hvor dårlige delene kan være og enda
"fungere"
Så lenge lagrene ikke har snurret rundt i navet er det ingen krise, men det er mange ganger rart hvor dårlige delene kan være og enda
"fungere"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Ja, som Jompa sier... Ting kan være i virkelig dårlig forfatning og fremdeles i daglig/ofte bruk...
Da jeg kjøpte sykkelen jeg har nå, kjørte jeg ca 1.5 måned med den før vinteren kom.. og jeg begynte å sjekke på ting jeg følte var rart..
Hjullageret bak derimot føltes helt normalt ut... Da jeg tok av bakhjulet for å bytte dekk, ramlet lagerbanene ut ferdig delt i to, da jeg dro ut hjulbolten... Skummelt.. (og nei, de skal ikke være slik).
Da jeg kjøpte sykkelen jeg har nå, kjørte jeg ca 1.5 måned med den før vinteren kom.. og jeg begynte å sjekke på ting jeg følte var rart..
Hjullageret bak derimot føltes helt normalt ut... Da jeg tok av bakhjulet for å bytte dekk, ramlet lagerbanene ut ferdig delt i to, da jeg dro ut hjulbolten... Skummelt.. (og nei, de skal ikke være slik).
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Street trackeren "Tripster"
Jompa skrev:Sykkelen var m a o i "bruksstand" da du kjøpte den ?
Så lenge lagrene ikke har snurret rundt i navet er det ingen krise, men det er mange ganger rart hvor dårlige delene kan være og enda
"fungere"
Hehe... joda... ser den..
Jeg har/har hatt/ kommer til å ha masse gammal "dritt" så jeg er på ingen måte fanatisk.... :-)
Men jeg trodde det var normalt å ikke kjøre rundt med kaliptere som er "løse" og felger som ikke sitter fast... men for del, den jo være jeg som er lettskremt
så forresten på CafeRacers på Discovery HD sist onsdag. ( også ) det var det en eller annen kjent banekjører tror jeg, som skulle teste en CafeRacer på veien.. unddrveis på turen og tilsynelatende uten forvarsel låste forhjulet seg på flatmark og det gikk jo rett ned...
Det viste seg at det var noe feil med lageret ( sier de på tv, vel og merke!!)
Jeg tenker iallefall at jeg vil bytte ut lagerene før jeg begynner å bruke lagerhuset som glidelager... men det er vi jo alle enige om
Uansett: på min er det std kulelager som kan hentes ut av hylle til alle maskinforretninger, så det skal ikke være det som velter dette prosjektet:-)
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Sted: Sør for Bergen...
Re: Street trackeren "Tripster"
Så på bildene oppi her ^^ og så at det var brukt mye "pakning på tube" som lå rundt om. DET er stygge saker; en kompis kjøpte en VF750 ellerhvadetnåvar der selger hadde hatt av toppdekselet av en eller annen grunn og deretter bøttet på med pakningssilikon ved remontering. Noe av pakningssilikonen som ble skviset ut innforbi dekselet løsnet etter hvert og endte til slutt opp i oljekanalene. Lang hsitorie kort; nix smøring på veivlagrene og dermed totalhavari. Ny motor next...
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
-
- Innlegg: 7648
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Street trackeren "Tripster"
Loctite har en som funka greit der-den herdet bare der den var i press og løste seg opp i olja innvendig.
Vet ikkke om den finnes lengre-mastergasket.
Joda:nr 518.. sjekk alu til alu..og hva som skjer hvis noe blir presset ut..
http://au.iloctite.com/en/gasketing-mat ... om-loctite
Vet ikkke om den finnes lengre-mastergasket.
Joda:nr 518.. sjekk alu til alu..og hva som skjer hvis noe blir presset ut..
http://au.iloctite.com/en/gasketing-mat ... om-loctite
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Street trackeren "Tripster"
Geir: Det er akkurat det jeg er redd for ja... Ser det ligger "mye" rester på de stedene jeg har sett.. og nesten alt har herdet til å bli hardt og sprøtt...
Men som jeg har nevnt, jeg så det på utsiden av motoren når jeg hanten den også.. Så jeg var mentalt forberedt på at dette mått plukkes i bettær (som vi sier i sandefjord)... :-)
Mekkern; Pakningspasta/lim er jo kjekt å bruke i rett mengde, men å ha en som løser opp det som kommer inn i motoren med olje var jo genialt!!!
Men som jeg har nevnt, jeg så det på utsiden av motoren når jeg hanten den også.. Så jeg var mentalt forberedt på at dette mått plukkes i bettær (som vi sier i sandefjord)... :-)
Mekkern; Pakningspasta/lim er jo kjekt å bruke i rett mengde, men å ha en som løser opp det som kommer inn i motoren med olje var jo genialt!!!
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Re: Street trackeren "Tripster"
Det er godt å få gjort litt igjen.. :-)
Nå har jeg fått begynt på den delen av ramma jeg kuttet av.. Jeg så et eller annet sted en sykkel som hadde synlig ramme under en liten sal.. Det fristet..!!
Siden jeg hadde fått lykta allerede fra en sen nattetime fora ebay... kom ønsket om å ramma til å følge lykta..
Jeg hadde noe 25mm rustfritt rør som jeg syntes så veldig alene ut i hylla.. og gass... Etter litt banning og banking begynner det å bli passe varmt i bua.. Men det veldig morro med masse rå varme og stål... Må innrømme at det er litt frustrerende å bøye dobbelkrummet bøyle på frihand... med det er så deilig når plutselig bredde og krumminger passer Med lykt: Dette er en slik lykt som har både lys, bremselys og blinkers i samme holder.. led..
Ellers har jeg endelig fått "lillegutt" i hus og nå står han å venter på bedre tider Morro
Nå har jeg fått begynt på den delen av ramma jeg kuttet av.. Jeg så et eller annet sted en sykkel som hadde synlig ramme under en liten sal.. Det fristet..!!
Siden jeg hadde fått lykta allerede fra en sen nattetime fora ebay... kom ønsket om å ramma til å følge lykta..
Jeg hadde noe 25mm rustfritt rør som jeg syntes så veldig alene ut i hylla.. og gass... Etter litt banning og banking begynner det å bli passe varmt i bua.. Men det veldig morro med masse rå varme og stål... Må innrømme at det er litt frustrerende å bøye dobbelkrummet bøyle på frihand... med det er så deilig når plutselig bredde og krumminger passer Med lykt: Dette er en slik lykt som har både lys, bremselys og blinkers i samme holder.. led..
Ellers har jeg endelig fått "lillegutt" i hus og nå står han å venter på bedre tider Morro
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Street trackeren "Tripster"
Godt igang ja, det ser ut til å bli tøfft
Og du la vel merke til denne på finn, bare sånn til inspirasjon for 350-en :
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31831786" onclick="window.open(this.href);return false;
Og du la vel merke til denne på finn, bare sånn til inspirasjon for 350-en :
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31831786" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Street trackeren "Tripster"
den hadde jeg ikke sett.... !! den var skikkelig rå!!ArcticTiger skrev:Godt igang ja, det ser ut til å bli tøfft
Og du la vel merke til denne på finn, bare sånn til inspirasjon for 350-en :
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=31831786" onclick="window.open(this.href);return false;
Men denne har jeg planer om å restaurere så nære orginal som mulig... Men det kan ta litt mer tid...
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Sted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Kul (pms)-lesning, Erik!
Vil noen av disse syklene bli lagt ut for salg (noensinne)?
Vil noen av disse syklene bli lagt ut for salg (noensinne)?
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
Re: Street trackeren "Tripster"
Hei :-) Takker, takker:-) ehhh... salg??....skjønte ikke spørsmålet tror jeg ...Gielas skrev:Kul (pms)-lesning, Erik!
Vil noen av disse syklene bli lagt ut for salg (noensinne)?
Nei, det tror jeg nok ikke... Dette er rimelige prosjekter som jeg koser meg med, og når de er veteraner, er det tilogmed mulig å ha skilter på de uten å måtte gå fra gård og grunn...
Men Nå er det lenge siden siste oppdatering... Men litt har det blitt gjort da:
På Bursdagen min følte jeg et veldig stort ønske om å gjøre litt stas på meg selv, så jeg handlet gaver på nett... Trykte enter på bestillingen fra en butikk i USa Fredag 02.12 på ettermiddagen og på onsdagen etter sto den en på døra med presang til meg:-) Altså ; 5 dager inkl helg
Så jeg fikk: Dempere, speedo, turteller, bremsepumpe til forbrems, deler til bensinkraner, pakningsett til motor, overhalingssett til bremser foran og bak. cluch + fjærer osv osv
Så da er mye av det jeg trenger for å komme i gang klart.
Jeg kjøpte 3 cm lenger dempere bak, tipper det blir litt kult med tanke på Tracker stilen:-)
Så har jeg kløvd motoren.. som jeg regnet med, var det litt lurt å ta en titt inni den.. Det første som møter meg er en låsering fra et stempel som ligger ved primer kjedet... Denne lille fjærstål ringen hadde nok litt krøll hvis den kom inn i det kjedet i 8000 tørn!!!!
Foruten litt mer pakningspasta, og litt løse deler var det som forventet... Veiva med lagere så veldig bra ut, Sylindre så bra ut, men de honer jeg uansett. Ramma og felger er ferdig sandblåst Må si det er deilig å få det helt rent: Dette viste seg også å være lurt med tanke på sikkerhet.!!! Det kom frem en ganske stygg sprekk i ramma rundt et motorfeste. Denne må jeg slipe opp å sveise igjen. men Jeg ga alt det sandblåste et lag med Etch-Primer så det ikke oksiderer eller ruster iløpet av helgen PS: Jeg måtte kutte av den enden på ramma jeg laget tidligere... Det ble ikke plass til noe skilt mellom den og hjulet... Så jeg må tenke litt nytt når jeg får satt sammen litt løst... Ser litt lettere hvordan det blir da..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87