Nyttår, ny mc sesong
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
Grattis med 10.000 km. :=D>
Nå er det på tide at vi får høre litt om erfaringene dine med F800GS.
Og ikke minst forskjellene i forhold til gammelsykkelen.
Er veldig nyskjerrig på å høre om kjørestilling, beskyttelse bak vinnskjerm, kjøreegenskaper asfalt/grus-stier og ikke minst setekomfort i forhold til Weeèn
Nå er det på tide at vi får høre litt om erfaringene dine med F800GS.
Og ikke minst forskjellene i forhold til gammelsykkelen.
Er veldig nyskjerrig på å høre om kjørestilling, beskyttelse bak vinnskjerm, kjøreegenskaper asfalt/grus-stier og ikke minst setekomfort i forhold til Weeèn
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Sted: Oslo
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
Enig! Takk for tipset, en fin tur! Jeg stakk forresten innom Rjukanbadet, tok en dukkert, og Tyrkisk badstu.Ikke å forakte! (Tror forresten jeg såg sykkelen din på tyrigrava i går, om du hadde parkert helt opp til veien?)RuneMC skrev:
Det får man kalle en bra dagstur/jubileumstur !
*edit* Se der kom bildene også - ser ut som en flott tur - partiet mellom Rjukan og Tuddal er høydepunktet i dobbelt forstand.
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Sted: Oslo
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
Forskjeller:ojda skrev:Grattis med 10.000 km. :=D>
Nå er det på tide at vi får høre litt om erfaringene dine med F800GS.
Og ikke minst forskjellene i forhold til gammelsykkelen.
Er veldig nyskjerrig på å høre om kjørestilling, beskyttelse bak vinnskjerm, kjøreegenskaper asfalt/grus-stier og ikke minst setekomfort i forhold til Weeèn
Sterkere motor, den går bedre, selv med passasjer på.
Føles lettere.
Mer avansert elektronikk, og bukervennlighet. ( Gearindikator, kjørecomputer, integrert varmehåndtak, alarm. m.m.)
Føles mer ut som et leketøy, og litt mer rampete sykkel!
Opplagte bakdeler:
Dyrere!
Kanske noe mindre komfort.
Dårlige komfort for passasjer.
Totalt sett har sykkelen vært en opptur! Den ser bra ut (synes nå jeg)! Hissig motor, bra lyd, fin å kjøre på grus. Ekstremt lettkjørt i alle gear. Mindre giring enn på v stromen.
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
Tyrkisk bad i Rjukan, hvem skulle trodd det...
På Tyrigrava parkerte jeg bakerst, omtrent lengst vekk fra veien... hvis du ikke så idet jeg kjørte inn og ut da... ca 19:30 tiden...
På Tyrigrava parkerte jeg bakerst, omtrent lengst vekk fra veien... hvis du ikke så idet jeg kjørte inn og ut da... ca 19:30 tiden...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Sted: Oslo
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
ok, da var det flere svarte v stromer på Grava i går...RuneMC skrev:Tyrkisk bad i Rjukan, hvem skulle trodd det...
På Tyrigrava parkerte jeg bakerst, omtrent lengst vekk fra veien... hvis du ikke så idet jeg kjørte inn og ut da... ca 19:30 tiden...
Rjukan var litt som Twin peaks. Mange lastebiler med trelast, høye fjell, tåkete, og litt småmskumle gater og hus!
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
Beskriv nermere hva dårligere passasjerkomfort innebærer.
Lettere å få tillatelse til å bruke 50000 ekstra, en å handle noe dronninga IKKE sitter godt på.
Du har helt rett i at den ser både frekk og samtidig bra ut.
Har lagt inn en pm til deg på det andre forumet.
Skal samtidig nevne at jeg ikke har tenkt til å bytte sykkel nå, men iløpet av etpar sesonger skjer det nok noe. :[-o<
Lettere å få tillatelse til å bruke 50000 ekstra, en å handle noe dronninga IKKE sitter godt på.
Du har helt rett i at den ser både frekk og samtidig bra ut.
Har lagt inn en pm til deg på det andre forumet.
Skal samtidig nevne at jeg ikke har tenkt til å bytte sykkel nå, men iløpet av etpar sesonger skjer det nok noe. :[-o<
Sist redigert av ojda den 19 aug 2011, 00:35, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38042
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
Tiger 800 er et par stikkord det er verd å merke seg i den forbindelse...ojda skrev: Skal samtidig nevne at jeg ikke har tenkt til å bytte sykkel nå, men iløpet av etpar sesonger skjer det nok noe. :[-o<
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
Foresvever meg at vi diskuterte den saken litt i helgen.
Men jeg lover å ikke sette på skylapper når den tiden kommer.
Men jeg lover å ikke sette på skylapper når den tiden kommer.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38042
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: gbruasets blogg -Har blitt -BMW eier, 10 k jubileum
ojda skrev:Foresvever meg at vi diskuterte den saken litt i helgen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Sted: Oslo
Sesongen er over for i år...
Ja, da er sesongen slutt for i år. Det er meldt 3 minus grader om nettene nå, og da har jeg ikke samvittighet til å la gliset stå ute og fryse. Det ble 12507 kjørte km i år, bittelittegrann mer enn i fjor. Det har vært en jevn, fin sesong, ikke noen kjempelange, store turer, men mye daglig bruk. Det var jo litt ekstra spennende i år, med ny sykkel, og den har stått til forventningene. Sesongens definitive nedtur, var 1. juni, hvor sykkelen veltet på jobb. Sidestøtta klarte ikke å holde den oppe, og sank gjennom den myke asfalten. Heldigvis ble skadene minimale, takket være at de store sideveskene var på. Det har vært en ellers skadefri sesong, men nå skal sykkelen få en velfortjent hvile i noen måneder...
Klar for henting, på årets første kjøredag, en vårdag i april...
Klar for henting, på årets første kjøredag, en vårdag i april...
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Sted: Oslo
Re: Sesongen er slutt for i år.
Ja, da er vi defenitivt kommet inn i "dødsesongen". Hittil synes jeg det har gått overraskende greit. Men lengselsen begynner nok å komme snart. Noen triks og tips for å få tiden til å gå fortere? Tenkte etterhvert å begynne og planlegge nye turer for året, og kanskje det går an å ønske seg noe snacks til jul også?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38042
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sesongen er slutt for i år.
Kikk gjerne nærmere på disse turoppleggene. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=3740" onclick="window.open(this.href);return false;gbruaset skrev:Ja, da er vi defenitivt kommet inn i "dødsesongen". Hittil synes jeg det har gått overraskende greit. Men lengselsen begynner nok å komme snart. Noen triks og tips for å få tiden til å gå fortere? Tenkte etterhvert å begynne og planlegge nye turer for året, og kanskje det går an å ønske seg noe snacks til jul også?
Tror absolutt at dette kan bli fine turer :-)
Er det noen her inne som gjerne vil ha med seg noen på lengre turer utenlands (lenger enn til Sverige... ) så er jo vinteren en bra tid for god og langsiktig planlegging av slike turer.
Bare å hive seg ut i det og bruke MCsiden.no som kanal for korte og lange turforslag
For egen del har det muligens blitt litt for mange MC-relaterte julegaver på forhånd i år...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Sesongen er slutt for i år.
Skulle jeg på utenlandstur måtte det vært Sverige,Finland og Norge til verdens nordligste punkt Knivskjellodden.
Her ville stillhet og ro samt mer jordnære folk enn oss søringer vært en ingrediens...tror jeg
Kunne latt seg kombinere med Lofotentur kanskje
Så får vi se...
Her ville stillhet og ro samt mer jordnære folk enn oss søringer vært en ingrediens...tror jeg
Kunne latt seg kombinere med Lofotentur kanskje
Så får vi se...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Sesongen er slutt for i år.
Intruder! Jeg er helt overbevist om at Danmark også vil passe deg glimrende som Mc-turistmål. Små koselige byer, hyggelige mennesker og nydelig mat.
Og det er slett ikke så langt unna.
Og det er slett ikke så langt unna.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: Sesongen er slutt for i år.
Ikke verdens nordligste punkt vel.. Knivskjellodden ved Nordkapp er det nordligste punktet i Europa, hvis man tar med øyer. Og det nordligste punktet på fastland heter Kinnarodden, og ligger litt lengre øst. :-)Intruder skrev:Skulle jeg på utenlandstur måtte det vært Sverige,Finland og Norge til verdens nordligste punkt Knivskjellodden.
Her ville stillhet og ro samt mer jordnære folk enn oss søringer vært en ingrediens...tror jeg
Kunne latt seg kombinere med Lofotentur kanskje
Så får vi se...
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)