Desmo's skriverier.
Ja, jeg er en fæl fyr ! 9 prikker til meg og avskilting ! Litt er jeg opptatt av drivstofføkonomi men ikke når det gjelder Cagge. Hun er tørst så det holder. Det er nok på tide å ha en forgasser gjennomgang i vinter. Forbruket gikk dramatisk opp etter at tomgangen ble justert i høst. Det går bortimot en liter på mila tenker jeg, og det er mye selv for en 2T. Rekorden min er 13 liter på 6,2 km Men det var bensinkranas skyld bare så det er sagt. Forbruket kan nok komme ned på sine vante 0,66 liter på mila etter finjustering. Da øker rekkevidden til 249 km mellom fyllingene igjen. Akkurat nå så er det mere viktig å holde utkikk etter bensinpumper enn å nyte turen.
Og det er ikke akkurat veldig bra for ytelsen at turtallet faller under 7300 rpm så da er 6 og 7 gearet i praksis ubrukelige. Når jeg tenker meg godt om så har jeg bare brukt de 2 gearene da jeg prøvde toppfarten i sommer
Det var en blandet opplevelse. Men det var mest fordi jeg kjørte meg vill i Asker og endte på et sted som fikk meg til å måpe. Regnet med å dukke opp i Hurum men på vestsiden men så dukket jeg opp på østsiden. Drøbakstunnelen registrerte jeg ikke engang. Merksnodig ! Men det gode er at jeg har noe å lure på i laaaaange tider ihvertfall
Og det er ikke akkurat veldig bra for ytelsen at turtallet faller under 7300 rpm så da er 6 og 7 gearet i praksis ubrukelige. Når jeg tenker meg godt om så har jeg bare brukt de 2 gearene da jeg prøvde toppfarten i sommer
Det var en blandet opplevelse. Men det var mest fordi jeg kjørte meg vill i Asker og endte på et sted som fikk meg til å måpe. Regnet med å dukke opp i Hurum men på vestsiden men så dukket jeg opp på østsiden. Drøbakstunnelen registrerte jeg ikke engang. Merksnodig ! Men det gode er at jeg har noe å lure på i laaaaange tider ihvertfall
Tipper det ble hurlumhei i Asker, når du plutselig fant ut at du var i Hurum. Personlig prøver jeg å holde meg langt unna Oslo og omegn. Hittil har det gått bra, men jeg måtte innover for to år siden. Jeg hadde en GPS i bilen, så jeg hadde noe å kjøre etter. Det gikk ikke værre enn at jeg fant dit jeg skulle og tilbake igjen. Nei, inni den heksegryta liker jeg meg dårlig. Liker best å se litt jorder og skog rundt meg, da er jeg på hjemmebane.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Her ser dere mitt forhold til politiet
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Har i hvert fall et uanstrengt forhold til fartsregler.Men det forholdet vil sikkert endre seg den dagen Thorvald (Tåke...?) står der med noen blanketter i neven og med et usmigrende blikk og iskald stemme beordrer meg til å finne fram føyrarkortet...Ragnhild skrev:Bra at noen har et godt forhold til øvrigheita. Er mange nok som ikke har det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Men hvorfor er det blitt sånn ? Politiet er da våre beste venner på veien etter mitt syn. Og blir vi tatt for overtramp og de moderer oss så er det bare å prøve smile og tusle i banken og betale. Vi kjenner vel reglene sånn stort sett og jeg forventer ikke spesialbehandling fordi lovbruddet var ubetydelig.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Kanskje pga. følelsen mange har av at politiet overprioriterer trafikk i forhold til annen kriminalitet?Pollti skrev:Men hvorfor er det blitt sånn ?
Reaksjonene på fartsovertredelser hører jo strengt tatt ikke hjemme noen steder...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Desmo skrev:Tipper det ble hurlumhei i Asker, når du plutselig fant ut at du var i Hurum.
He ho. Jeg kjørte fra den Jalmarske Garasje og rotet meg bort i trafikkmaskinen ved gamle Oslo S. Når jeg oppdaget det så bestemte jeg meg for å kjøre videre sydover mot Asker. En modig avgjørelse for meg siden jeg hater motorveien. Passerte kontoret,Lysaker og frisk til sinns så tok jeg høyre og passerte sementsiloene på Slemmestad (?). så var det masse små rundkjøringer og hyggelige veier. Og en meeega lang tunnell. Svak nedoverbakke og Cagge gikk bra. Tvilen rev meg i hjertet, skulle jeg ventet med å forlate den Jalmarske Garasje til jeg hadde fått bommet meg kjøttkaker ? Men en skal ikke strekke gjestefriheten over streken heller og på en Shell stasjon fyllte jeg på med noe pitabrød (?). Kawa Baben forsikret meg på telefon at det var mat i vente ved ankomst.
Så Cagge ble aktivert igjen. Gjennom et par rundkjøringer hvor jeg var litt forrvirret. Jøss... Men alle skilt pekte mot Hurum.Svak nedover bakke og megalang tunnell. 7300 rpm, 10 000 opp i 6 gear og litt senere opp i 7, gear og full rulle. Til høyre ved utgangen etter tunellen. ned i 3dje og så å spinne oppover i gear igjen. Full pedal, kjøttkaker i syd fristet veldig mye. Litt lite olje på tanken, varsellyset blinket. Full rulle igen og inn med 7 gearet og 11 000 rpm til turtallssperra slo inn. Høyre sving og krokete vei. Da visste jeg at jeg var på gale siden av fjorden Iiiiik !
Prøvde å fritte ut et eldre ektepar på tur med sølvgrå svær Honda om hva som egentlig hadde skjedd av feilkjøringer. Kona likte ikke MC kjøring men var med gubben for å gjøre ham lykkelig Gubben var nesten like desorientert som meg så samtalen var ikke oppbyggelig for moralen. Av ferja bar det og så var det å svisje forbi ekteparet på Hondaen. Svære hastighetsoverskridelser i 50,60 og 70 soner på Hurum landet -så gikk ferden via gamle E 19 til Holmestrand via Hof og så hjem till kjøtt gryta.
Hvor pokker var det at det gikk galt i navigeringen ? Videre påberoper jeg meg æren av å være eneste mennesket som har krysset Oslo fjorden 2 ganger men bare via en tunell ! Tror UFOer har drevet med kidnappinger jeg.
Igjen...
Her står Cagge og venter på å bli beamed over til den riktige siden av fjorden
-
- Innlegg: 7658
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
siden du ikke er helt sikker på hvor Hurum-Svelvik-Berger og diverse er kan det fort bli surr ja...
men er jo noen fine Mc veier der så det gikk sikkert greit så lenge du har retningen på sola..
der sola legger seg er rette siden av drammensfjorden for Pollti å legge seg også.
men oslo DER har jeg kjørt de merkligste gater....forvirret - oh jess.
men er jo noen fine Mc veier der så det gikk sikkert greit så lenge du har retningen på sola..
der sola legger seg er rette siden av drammensfjorden for Pollti å legge seg også.
men oslo DER har jeg kjørt de merkligste gater....forvirret - oh jess.
Det var vel i kjøttkakeredet straffen var sofaen og to klengete bikkjer? Altså Pollti-stasjonen?
Hos Bimma er straffen sofaen og èn bikkje. Men hun fikser sikkert kjøttkaker. :=D>
Hos Bimma er straffen sofaen og èn bikkje. Men hun fikser sikkert kjøttkaker. :=D>
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")