Koseturer i kveldinga

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Duville »

Ja, prosentvis tar nok røyking livet av mange fler av de som driver med det enn MCkjøring gjør. Desuten blir de ute av form før de kreperer også så ja, bedre å kjøre litt sent og forsikig på MC i litt dekte skinnklær en fin sommerdag enn å røyke....

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av ArcticTiger »

Apropos røyking:
Den som ikke røyker "sparer" jo noen kr på det... Og kan dermed over noe tid tillate seg å bruke disse "oppsparte" midler til å holde seg med ikke bare en, men kanskje attpåtil flere sykkler :-k . Med ulike bruksegenskaper. Vintersykkel og banesykkel er det noen som har mumlet om her inne.
Selv er jeg litt svak for Grønne Trajømffer :knegg

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av evike »

KM og jeg tok en kveldstur fra Larvik til Solbergelva (og hjem igjen selvfølgelig), i kveld. Hva vi gjorde der, får bli en annen historie. \:D/
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RuneMC »

Ble en runde rundt Hurum ikveld. Endel vann i skyene så det ut til, men det holdt seg der oppe i lufta - tørt og fint hele turen.

Liten stopp på Tofte brygge. Den har nok sett bedre dager...
Den ligger bare 100m fra hovedveien men avkjøringen er lett å overse og veien ned dit er bl.a. asfalten på siden av det hvite skuret på bilde 4.
[album]2278[/album][album]2279[/album][album]2280[/album][album]2281[/album]

Litt senere fra Filtvet brygge retning Filtvet fyr
[album]2282[/album]

Legg merke til kort regnbue i bilde 3 og 5.

Sonderte etter flere grusveier, og fant forsåvidt en i nærheten av Holmsbu - Knatvoldveien ned til camping ved sjøen, men bomveg med 10kr i avgift og hadde ikke med noe mynt - 2km ned til en camping er uansett ikke interessant. Fulgte også en vei som het Bergveien et stykke til den gikk over til å hete Krokoddveien, men der var det mer traktorvei med gjørme, så fant det lurt å snu... Bedre grusveier er det nok lengre bort fra tettbefolkede strøk.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Dexter »

RuneMC skrev:Satser på en ny tur i kveldinga straks her også. Men apropos hvis noen andre har lyst å slå følge på en Hurum-runde så kan jeg sette tidspunkt kl 20 herfra imorgen kveld og torsdag kveld. Varslet eksemplarisk finvær fra imorgen :thumleft

:-k syndet visst en gang ifjor jeg og... ang ATGATT - men det var jo bare et par km... :moi:
I dag blir det tur. Jeg har avtalt oppmøte kl. 20 på nevnte stasjon. :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av rogg »

En liten runde i kveld. Et nydelig vær å kjøre i. Kaffe på Kongsberg og en veiving innom Kubikken i Drammen.

HER ER RUTEN
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Dexter »

Kveldens runde sammen med RuneMC

http://maps.google.no/maps/ms?msid=2176 ... 209c&msa=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Irriterer meg at jeg ikke kan se hele ruta altså! Det må googles i mårra :-k
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RuneMC »

Yes, ble Hurum rundt sammen med Dexter ikveld, startet kl 20:00 fra Shell'n på Gullaug og avsluttet med litt dekksparking og prat ved Kiwi'n på "bilsletta" i Lier ca kl 23
Tok ikke mer enn et par bilder, men Dexter tok noen pluss logget ruta vi kjørte.
Her en liten stopp på brygga i Filtvet. Filtvet fyr er fotogenisk. Ved siden av ligger Villa Malla som serverer gourmet-mat osv, komplett med palmer på terrassen. Har ikke vært der, men får vel prøve det senere engang.
[album]2285[/album]
Vi tok istedet en stopp på gatekjøkkenet i Storsand før vi fortsatte Sætre - Båtstø - Nærsnes - Slemmestad - Heggedal - Røyken - Spikkestad - Lier.
Ellers tror jeg Dexter fikk bekreftet det jeg har sagt om noen av bilistene og veiene her :janikk
Svingte nedom Hyggen på returen og tok bilde av fullmånen
[album]2286[/album]
Sist redigert av RuneMC den 15 jul 2011, 22:31, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Dexter »

RuneMC skrev:Yes, ble Hurum rundt sammen med Dexter ikveld, startet kl 20:00 fra Shell'n på Gullaug og avsluttet med litt dekksparking og prat ved Kiwi'n på "bilsletta" i Lier ca kl 23
Tok ikke mer enn et par bilder, men Dexter tok noen pluss logget ruta vi kjørte.
Her en liten stopp på brygga i Filtvet. Filtvet fyr er fotogenisk. Ved siden av ligger Villa Malla som serverer gourmet-mat osv, komplett med palmer på terrassen. Har ikke vært der, men får vel prøve det senere engang.
[album]2285[/album]
Vi tok istedet en stopp på gatekjøkkenet i Storsand før vi fortsatte Sætre - Båtstø - Nærsnes - Slemmestad - Heggedal - Røyken - Spikkestad - Lier.
Ellers tror jeg Dexter fikk bekreftet det jeg har sagt om noen av bilistene og veiene her :janikk
Svingte nedom Hyggen på returen og tok bilde av fullmånen
[album]2286[/album]
Ja, det var en fin tur! Takk for den :thumleft

Joda, vi opplevde vel både det som jeg kaller "rævsleiker" og de som brukte hele veien - både foran og imot oss... kombinasjon bakketopp eller sving og klipping av vei er ikke helt bra og spesielt hvis bilen da i tillegg ligger over stedets hastighet.

Jeg tok 4 bilder:
[album]2287[/album][album]2289[/album][album]2288[/album][album]2290[/album]
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Onsløv »

Hadde meg en liten kveldstur igår med to andre.
Bilder ble det ikke denne gangen, annet enn en screenshot.
Jeg nullstilte km-telleren da jeg fylte opp tanken.
På ruten i google maps viser den 8 mil
På triptelleren min viser den 6 mil?

Må ha kuttet noen svinger da... ;-)

Klikk the picture for detaljer:
[img]http://img856.imageshack.us/img856/4681 ... 092302.jpg[/img]
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RuneMC »

En litt lengre kveldstur idag når været endelig slo til: Røyken - Kongsberg - Gaustadtoppen - Tuddal - Notodden - Kongsberg. Startet 18:30 ca.
Transport-etappen til Kongsberg er litt ensformig motorvei, men det får gå. Fra Kongsberg er det vei 37, men korteste vei til Rjukan er stengt april-nov ifølge skilt, så da ble det 364 rundt øst- og nordsiden av Tinnsjø. Hadde kjørt et godt stykke på 364 da det plutselig var manuell dirigering, ambulanser, politi og bergingsbil. I høyresvingen rett foran lå nemlig en bil med høyre front moset i fjellknaus på høyre side av veien, og på venstre side lå en annen bil ned en liten skråning med siden inn i noen trestammer. Ser faktisk at ulykken kom med i riksdekkende http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10097033
Etter kort opphold ble vi dirigert forbi. 364 er ganske variert og fin med svinger, men litt humpete her og der, så med støtdemperne bunnet så ble det en liten fotpinneskrap på høyre side idag rett etter en forbikjøring av tysker på utsikts-tur.
[album]2363[/album][album]2364[/album]
Her nærmer jeg meg avkjøringen til Gaustadtoppen som var innhyllet i skyer
[album]2365[/album]
Virker som det meste av veiarbeide på selve veien opp til Gaustadtoppen er ferdig nå, med noen utsiktsplasser (den ene er rimelig stor) som gjenstår.
Fin vei som det er mulig å kjøre med god hastighet på, MEN - se opp for sau! Det ble en aldri så liten bråbrems pga mange ulldotter et godt stykke oppover veien. De virket ganske vant til kjøretøy, så gjorde ikke noe uventet.
Fantastisk lys på turen oppover og over fjellpartiet mellom kl 21-22 (så ikke på klokka, men i det tidsrommet)
Her på tur oppover...
[album]2366[/album][album]2367[/album][album]2368[/album][album]2369[/album]
...og på turen over... se opp for sau der også!
[album]2370[/album][album]2371[/album][album]2372[/album]
...og her går det nedover mot Tuddal
[album]2373[/album][album]2374[/album][album]2375[/album]
...og nede i Tuddal
[album]2376[/album]
Hjemme igjen rett før kl 24 - litt lang tur til å være kveldstur, men det var verdt det :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av ArcticTiger »

Vi er heldige som har mc-ene våre og kan dra rundt å få oppleve så mye flott!
Takk for at du deler de flotte bildene med oss, RuneMC :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RuneMC »

Liten tur i ettermiddag Sylling-Vikersund nesten tur/retur (snudde der det begynner å bli 60 sone før Vikersund) pluss Skaret - Sollihøgda - Vøyenenga - Tanum - Sandvika - hjem.
En god del MC'er ute på veiene - gjelder å utnytte finværet før regnet :thumleft
Har tatt så mange bilder av Tyrifjorden at jeg heller fant et gammelt fabrikk-bygg nær Vikersund
[album]2384[/album][album]2385[/album]
Første bilde gråskala bortsett fra sykkelen, andre bilde vanlig farge - hvert har sin sjarm.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
monsterdama
Innlegg: 24
Registrert: 14 mai 2011, 15:15
Motorsykkelen din: Kawazaki Z1000

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av monsterdama »

Her for en kveld siden (når svigermor passet og la de håpelufulle) hadde jeg og mannen en 12-13 mils tur i nærområdet. Turen kan ses her, håper det er riktig: http://maps.google.com/maps?saddr=Kolhe ... 2,5,6&z=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Når vi var nesten hjemme passerte vi et busskur med noen ungdommer i. Var litt kult når de kom med tommel opp. Vet ikke om det var pga sykkelmerke eller lyd, mannen har en eldre gixer, på lyd er vi nokså likestilt. Får håpe at jeg ikke kommer i kontroll med tanke på lyd, for fikk dessverre ikke med originalpotter når vi handlet sykkelen.

Men det gjør i grunnen ingenting hvorfor tommel kom opp, for jeg ble i ekstra godt humør uansett. For selvfølgelig var jeg i godt humør i utgansgpunktet når svigermor satt barnevakt slik at vi fikk en liten tur i kveldinga i sammen.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RuneMC »

Etter dager med regn og meget spesielle tilstander i kongeriket var det endelig tørt idag.

Har startet ferien, men blir lett til at man blir sittende foran TV'n for å følge med - spenningen idag gikk jo på om man ville få noe glimt av planetens største feiging... men nei... bare et par foto fra han ble fraktet til cella. Noe er ikke skrudd riktig sammen i hodet på den fyren... ridder?!... haha... han er vel like mye ridder som han er bonde - NOT! Synes synd på alle som har blitt løselig assosiert med ham. Men for ham - ikke et fnugg av sympati.

Nåvel, kom meg på sykkelen i kveldinga og tok en tur til utsikstpunkt over Utøya ved veien.
Miniubåten holdt fremdeles på med søk så jeg...
[album]2386[/album][album]2387[/album][album]2388[/album]
Så kjørte jeg tilbake til Sylling og mot Vikersund og tok et foto fra den kanten
[album]2389[/album]
Det blir for langt bort til å se noen detaljer, så sånn sett er vel TV-bildene bedre. Likevel, en rar følelse av at det fortsatt er helt helt uforståelig hva som har foregått der for kort tid siden...

På turen tilbake fant jeg et helt annet motiv i skumringen - et gartneri nær Lierbyen
[album]2390[/album]
Til slutt en liten tur nedover Grimsrudveien til Hernestangen og tilbake hjem...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar