Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag ble det bare en liten "Toten-runde". Jeg syns det var passe i dag. Skal se an om jeg kjører den veien over Kollshaugen en dag. Det er spennede med "nye" veier. :prf
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

I dag kjørte jeg gamle E6 fra meg til Minnesund,deretter Hurdal og Skrukkelia,Eina,Reinsvoll,Raufoss,Gjøvik
og så via Mjøsbrua hjem.Omlag 210 km.
Mellom Minnesund og Lygna er det jo kjempe-MC-veg,dekket er heller ikke så aller verst. :vs
:mk pause på Lygna.En god del sykler ute,kort sagt ganske bra !! :thumleft :thumleft
På Lygna pratet jeg såvidt med ei blid Harley 883-jente fra Toten! :janikk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag tenkte jeg at jeg skulle ta en tur til Nebbenes for å spise middag. Været var ganske fint her da jeg kledde på meg og dro. Velte-petter var i upåklagelig humør, så jeg koste meg stivere og værre sørover Rv.33. Alt var bare fryd og gammen til jeg kom til Feiring. Der var det ganske overskyet, og skyene var truende mørke. Jeg kom så langt som til Byrudberga før regndråpene smalt i visiret. Byrudberga er den strekningen med svingete og litt smal vei mellom Minnesund og Feiring. Da gjorde jeg vendereis og kjørte hjem igjen. Rakk akkurat hjem etter å fylt opp tanken før det begynte å regne her også. Nå begynner jeg å bli litt lei dette skurværet. Det virker som at det ikke kan være opphold en hel dag i strekk. :roll
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Hallo Desmo,på meg ble det en tur til Øyer med retur,kjørte stort sett gammelvegene på begge sider av Mjøsa.
Synes liksom det er litt mer utfordrende enn å flå ivei på E6 i 90 km timen. :knegg
De få km jeg kjørte E6 møtte jeg haugevis av MCer,på gammelvegene nesten ingen. :terge :bananas
:mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Nei, det er litt rart det der. Ser ut som at MC-folket ikke liker å kjøre annet enn den slagne landevei. Jeg foretrekker de gamle veiene fordi de ofte er mer svingete og mindre trafikk.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

:scratch Er litt rart at vi bondeknølene er de som klager minst over dårlige veier ? :oh
Kan det skyldes at vi fra oppveksten har vært vant til hullete veger med telehiv og vaskebrett ? :mk
Og at et tregt bondelynne fører til at vi kjører etter forholdene og respekt for det som finnes bak
next sving...............................?? :bananas :terge
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dragstardama
Innlegg: 16
Registrert: 03 jul 2011, 00:11
Motorsykkelen din: yamaha dragstar 650 99
Sted: Vestfold

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Dragstardama »

De fleste som skal på mc tur foretrekker nok og ta alternative veien fremfor hovedveiene.
Sist jeg strekte litt på mcen kjørte jeg Tønsberg-Lillehammer og tok bakveiene :D
Hehe og man kjører aldrig feil....bare finner nye veier ;e

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Koselig å høre,Dragstardama,kan ikke helt se det artige i å ligge etter E6,men den er selvsagt ideell til
å kjøre raskt fra A til B.
Selv om jeg kjører uten GPS eller kart kjører jeg meg aldri bort,men jeg kommer til mange steder jeg ikke
engang visste eksisterte. :knegg :8-[
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag skulle jeg ta en "Toten-runde" med Velte-petter. Det var ganske pent vær da jeg dro, men det skyet over. Hadde ei lita matpause på Billitkiosken før jeg tok raskeste veien hjem. Her på Lena hadde det jo selvfølgelig kommet ei regnskur, så det blir vask av sykkel før neste tur. Heldigvis hadde det sluttet å regne så jeg ble bare litt våt og møkkete på ryggen av spruten fra bakhjulet. Det bare regne litt hver dag, og det er ikke bare litt irriterende. Nå ser jeg at sola har kommet fram igjen. Skulle nesten tro værgudene var ute etter meg. ](*,)
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Ingen kjøretur i dag, bare en omgang med svamp og såpevann på begge syklene. Velte-petter hadde mest behov for det. Den ble møkkete her om dagen da jeg måtte kjøre på regnvåt asfalt et par kilometer. Men nå er begge to klare for tur hvis bare været tillater det. Jeg er en innbitt godværskjører. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jeg skulle ta Velte-petter en liten tur i dag. Det var nå det jeg hadde tenkt. Da jeg skulle starte opp gikk den et par ganger på starteren, før den bare feis av når jeg trykket på startknappen. Til slutt orket ikke starteren å dra rundt. Så da trillet jeg Velte-petter inn i garasjen, tok av setet og vippet opp tanken. Koblet til laderen for å se om ei økt med lading kunne være det som manglet. Men jeg skulle jo kjøre også. Byttet jakke og trillet Neil ut av garasjen. Den ville heller ikke fyre på første forsøk,men på tredje. Så da ble det å trille bedagelig en "Toten-runde". Måtte ha softis-pause på Bilittkiosken i dag. Det er jo så langt å kjøre i ett strekk. :redface
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:Jeg skulle ta Velte-petter en liten tur i dag. Det var nå det jeg hadde tenkt. Da jeg skulle starte opp gikk den et par ganger på starteren, før den bare feis av når jeg trykket på startknappen. Til slutt orket ikke starteren å dra rundt. Så da trillet jeg Velte-petter inn i garasjen, tok av setet og vippet opp tanken. Koblet til laderen for å se om ei økt med lading kunne være det som manglet. Men jeg skulle jo kjøre også. Byttet jakke og trillet Neil ut av garasjen. Den ville heller ikke fyre på første forsøk,men på tredje. Så da ble det å trille bedagelig en "Toten-runde". Måtte ha softis-pause på Bilittkiosken i dag. Det er jo så langt å kjøre i ett strekk. :redface
Heldig du som har to,om Intruder streiker.......... :( :ills ](*,)
må jeg også streike eller bruke min DBS Intruder 27 gir,og da blir det ihvertfall en liten runde :lol :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av ArcticTiger »

Desmo skrev:Jeg skulle ta Velte-petter en liten tur i dag. Det var nå det jeg hadde tenkt. Da jeg skulle starte opp gikk den et par ganger på starteren, før den bare feis av når jeg trykket på startknappen. Til slutt orket ikke starteren å dra rundt. Så da trillet jeg Velte-petter inn i garasjen, tok av setet og vippet opp tanken. Koblet til laderen for å se om ei økt med lading kunne være det som manglet. Men jeg skulle jo kjøre også. Byttet jakke og trillet Neil ut av garasjen. Den ville heller ikke fyre på første forsøk,men på tredje. Så da ble det å trille bedagelig en "Toten-runde". Måtte ha softis-pause på Bilittkiosken i dag. Det er jo så langt å kjøre i ett strekk. :redface
Når batterie blir så flatt, så tyder det på at: Du kjører altfor skjelden, Du kjører altfor korte turer, og Du kjører altfor sakte i altfor høyt gir :erte :lol

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det kan nok hende det, ArcticTiger. Det blir bare noen korte lunke-turer uten noe særlig til turtall. Vil liksom ikke tyne å dra ut på turtall i nærområdet. Det er ikke sikkert alle syns en italiensk L-twin på full gass låter pent. Måtte forresten ha nytt batteri, for det holdt ikke på strømmen etter ladinga. Jeg skulle prøvestarte og da fyrte den på andre forsøk, men da jeg skulle ha sykkelen inn i garasjen igjen hadde jeg et par kvelningsulykker på gårdsplassen. Og de gangene jeg fyrte opp igjen tok all strømmen. Så i dag reiste jeg til GMS med det gamle batteriet og fikk dem til å bestille et nytt. Så da blir jeg Ducati-lens til over helga.
Men Neil var velviljen selv da jeg skulle ta "Toten-runden" i ettermiddag. Det ble en liten avstikker fra Gjøvik på turen. Jeg kjørte Rv.4 til Redalen for å prøve den veien Intruder fortalte meg om. Da jeg kjørte den var jeg glad for at jeg hadde Neil. For den første drøye kilometeren fra Redalen mot Kollsroa var dårlig. Digre flak hvor asfalten hadde løsna og hvor grusen hadde kommet fram. Og humpete, selvsagt. Men Intruder har sine ord i behold når det gjelder svingene. Mange og fine.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av ArcticTiger »

Ja skikkelig batteri må man ha, blir bare tull ellers. De har nå sin levetid, som allt annet. Det blir stas til uka da, når du får det nye batterie, og grom-lyden igang igjen :thumleft :thumleft

Svar