Min første tungsykkel!
- stavern3
- Innlegg: 9
- Registrert: 28 apr 2011, 21:31
- Motorsykkelen din: Honda Hornet 600, 2006 mod
- Sted: Lillestrøm / Romerike
Min første tungsykkel!
Eneste problem med sykkelen er at støtten virker som den er i lengste laget, så parkering på flat asfalt virker nesten som ett lite sjansespill :S Tror nok jeg må se å få gjort noe med det..
For en gangs skyld er det faktisk deilig å kunne parkere på grus så støtten får gravd seg litt ned
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Min første tungsykkel!
Velkommen hit til oss
Grattis med fin sykkel, siden det er din første tung sykkel så har du gjerne tatt lappen for ikke så lenge siden eller kanskje du skal til og begynne?
Angående støtta så er det kanskje en uorginal støtte som er montert for at den nesten står vertikalt på flat asfalt er da ikke riktig
Grattis med fin sykkel, siden det er din første tung sykkel så har du gjerne tatt lappen for ikke så lenge siden eller kanskje du skal til og begynne?
Angående støtta så er det kanskje en uorginal støtte som er montert for at den nesten står vertikalt på flat asfalt er da ikke riktig
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38037
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Min første tungsykkel!
Javisst! Velkommen hit til MCsiden.no, stavern3Svolp skrev:Velkommen hit til oss
Grattis med fin sykkel, siden det er din første tung sykkel så har du gjerne tatt lappen for ikke så lenge siden eller kanskje du skal til og begynne?
Angående støtta så er det kanskje en uorginal støtte som er montert for at den nesten står vertikalt på flat asfalt er da ikke riktig
En annen grunn til at støtta er blitt for lang kan være at sykkelen er blitt senket. Påmontert senkesett gjør at støttevinkelen endres.
Om mulig kan det være lurt å sjekke med tidligere eier(e) om dette ergjort.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- stavern3
- Innlegg: 9
- Registrert: 28 apr 2011, 21:31
- Motorsykkelen din: Honda Hornet 600, 2006 mod
- Sted: Lillestrøm / Romerike
Re: Min første tungsykkel!
Takktakk!
Lappen ble tatt i august i fjor rett før jeg flyttet hit ned til Stavern, men jeg hadde ingen sykkel så da var det virkelig på tide å kjøpe seg en nå :=D>
Sykkelen står nesten vertikalt ja, og da gjelder det virkelig å finne alle små groper i asfalten for å få plassert den trygt nok når jeg parkerer :[-o< Her nede ved havet blåser det ganske mye innimellom i forhold til det jeg er vant til fra Romerike, så jeg har faktisk ikke tenkt noe særlig over hvor jeg plasserer sykkelen før nå.. Hehe
Sykkelen skal visst ikke være senket heller, så det spørs nok om ikke en av de forrige eierne har satt på en uorginal støtte ja.. Hm..
Lappen ble tatt i august i fjor rett før jeg flyttet hit ned til Stavern, men jeg hadde ingen sykkel så da var det virkelig på tide å kjøpe seg en nå :=D>
Sykkelen står nesten vertikalt ja, og da gjelder det virkelig å finne alle små groper i asfalten for å få plassert den trygt nok når jeg parkerer :[-o< Her nede ved havet blåser det ganske mye innimellom i forhold til det jeg er vant til fra Romerike, så jeg har faktisk ikke tenkt noe særlig over hvor jeg plasserer sykkelen før nå.. Hehe
Sykkelen skal visst ikke være senket heller, så det spørs nok om ikke en av de forrige eierne har satt på en uorginal støtte ja.. Hm..
Re: Min første tungsykkel!
Dekkprofil kan også gi utslag på støttevinkel. Går en fra 150/70 til 150/60 gir det 15 mm lavere bakende.
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Min første tungsykkel!
Velkommen til Stavern/Larvik og grattis med stor sykkel! Bor selv et lite stykke opp i Lågendalen (ca. 6 km fra Bommestad), så du har antageligvis kjørt forbi huset vårt allerede.
Snakkes!
Snakkes!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Min første tungsykkel!
Hei stavern3 og velkommen hit til mcsiden.no :=D> :=D>
Grattis med ganske nytt A-kort og ikke minst grattis med en flott sykkel!! Ser frem til å få høre og se mer til deg og dine utflukter med denne!
Tøff sykkel
Grattis med ganske nytt A-kort og ikke minst grattis med en flott sykkel!! Ser frem til å få høre og se mer til deg og dine utflukter med denne!
Tøff sykkel
- stavern3
- Innlegg: 9
- Registrert: 28 apr 2011, 21:31
- Motorsykkelen din: Honda Hornet 600, 2006 mod
- Sted: Lillestrøm / Romerike
Re: Min første tungsykkel!
Dekkprofilen skal være 110/70-17 og 140/70-17 originalt tror jeg, men eneste forskjellen er at det står 150/70 dekk bak ;)Gammelgutt skrev:Dekkprofil kan også gi utslag på støttevinkel. Går en fra 150/70 til 150/60 gir det 15 mm lavere bakende.
Det har jeg nok helt sikkert da Da sees vi helt sikkert på veien også!evike skrev:Velkommen til Stavern/Larvik og grattis med stor sykkel! Bor selv et lite stykke opp i Lågendalen (ca. 6 km fra Bommestad), så du har antageligvis kjørt forbi huset vårt allerede.
Snakkes!
Takktakk skal prøve å få skrevet ned litt ting og tang fremover! Skal ikke se bort i fra at jeg vil komme med noen "kloke" spørsmål til dere litt mer erfarne på mc-siden når jeg møter på problemerGlobe skrev:Hei stavern3 og velkommen hit til mcsiden.no :=D> :=D>
Grattis med ganske nytt A-kort og ikke minst grattis med en flott sykkel!! Ser frem til å få høre og se mer til deg og dine utflukter med denne!
Tøff sykkel
Kan fortelle at i dag vil sykkelen bli kjørt til Lillestrøm og få en liten vårsjekk og justering av forgassere osv, så da blir det nok myyye kjøring fremover! Ha en fin dag i solen alle sammen