Forbud mot MC-merker!?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av mekkern »

eller hettegenser.....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev:En anna ting, som æ kanskje har nevnt før, er at nettopp sånne overformyndende idiotforslag gjør at 1%-klubbene bare får flere folk som sympatiserer med dem, at de ikke ivertfall skjønner dette!!??!! :doh ](*,)
Om 1%erne får flere sympatisører pga dette, så sier det litt mere om sympatisørene enn om idiotforslaget. Idiotiske sympatisører som sympatiserer med usympatiske idioter pga et usympatisk idiotforslag. ( til de som lesper: unnskyld )
Idiotien blir komplett
Sist redigert av jhn den 29 mar 2011, 21:49, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Snikkeren »

GTline skrev: Det hjalp ikke å ta av seg vesten for å komme inn.
Tok dere av dere vestene og holdt de under armen, eller tok dere av dere vestene å la de på syklene?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av MC-FOLK »

GTline skrev:Da havnet jeg selv ut for denne fantastiske ideen om å nekte alle med vest adgang til utesteder.
Vi var en gjeng som var på byen og halvparten hadde vest. De ble nektet tvert. Bare å snu.
Det hjalp ikke å ta av seg vesten for å komme inn.
Vi er tydligvis stemplet som kriminelle med vest uansett hva som står på dem.
Lurer på hva utestedene gjør hvis en gjeng har jakke utenpå vesten slik at den ikke syns og tar av jakka når man først er inne.
Regner med at man blir kasta på hue å ræva ut som om man skulle ha lagd bråk eller vært drita full.

Dette er så idiotisk at jeg blir kvalm av hele greia.......når skal dem begynne å forby folk med lue å komme inn.....de fleste ranere bruker jo lue!!!!!
Trist sak...Kjedelig at det har blitt slik :sorry :sorry

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Crinos »

Noen av dere har helt sikkert fått med dere mine synspunkter angående forbud på Norwegian Rock, og da vil dere sikkert finne følgende noe merkelig...

Jeg har jobbet som dørvakt i en årerekke, og etter hvert ble jeg sågar vaktsjef.

I begynnelsen var det helt OK å slippe inn folk med MC tilhørlighet. Det var faktisk slik at de slapp å betale cover charge, mens alle andre måtte.
Den gang da, var det å ha MC folk inne en ekstra sikkerhets ting. For de stilte altid opp og hjalp vaktene om det trengtes.
(Merkelig, fulle folk har ingen problemer med å havne i basketak med en dørvakt og risikere politianmeldelse, men å havne i basketak med en det står Genocide på ryggen til... DET vil de ikke, for DET er farlig det). hehe.

Etter hvert så utestedende litt annerledes på saken... Bikerklubber ble mer og mer frekventerende gjester, og dette skremte vekk en del av klientellet.
Om utestedene tapte penger på dette, er egentlig uvist, i og med at de som kom la ofte beslag på øl-krana resten av kvelden uten å bli overstadige...
Men, det ble slutt på å gi dem fri cover, og da sluttet også hjelpen vi vakter fikk fra dem.

Enda senere snudde utestedseierene helt om og sa at bikere er helt fy fy, for det skremmer kundene og de er i fåtall.. Vakter fikk beskjed om at "utesteder er private eiendommer, der eieren selv kan bestemme hvem som er velkommen eller ikke". Sannhet med modifikasjoner. Så lenge eieren er tilstede under åpningstider, er dette gjeldene. Men på de stedene jeg har jobbet, har ofte eieren vert tilstede, så det har for meg vert gjeldene.

Da jeg var vanlig annsatt var det pent lite jeg kunne gjøre med dette. Jeg er veldig lojal ovenfor de regler arbeidsgiveren min gir meg, uansett om jeg er enig eller ikke. Selvsagt veldig vanskelig når den gang da klubb-brødre stod på trappa og lurte på om dem kunne komme inn.

Etter hvert da jeg ble vaktsjef, endret jeg på at det ikke bare skulle gjelde bikerklubber, men alt som hadde skinnvest med merker på. Uansett om det stod "Holy Riders", "Hells Angeles" eller "Metallica" på ryggen. Tanken var, en regel for alle.

Jeg var tydeligvis ikke eneste med samme tanke for dette spredde seg fort i byen.

Lang historie kort... i 2009 som var mitt siste år som dørvakt, var det kommet så langt som at alle "uniform lignende bekledning" var nektet.
Det være seg fra "yo boys" til millitærbukser. Innhaveren av det siste stedet jeg jobbet for, ville til og med forby Natteravnene fordi dette var uniformerte og han mente at de skremte folk i å fra å drikke i de mengder de egentlig ønsket.

-------------

Sikkert mange som blir sure på meg for denne kommentaren men...
Jeg synes fremdeles at det bør være likt.. Skal noen mc folk nektes, bør alle mc folk nektes.

Eneste jeg kan si som et lite plaster er... Jeg synes ingen burde nektes så lenge de ikke har gjort noe galt.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av MC-FOLK »

Crinos skrev:Eneste jeg kan si som et lite plaster er... Jeg synes ingen burde nektes så lenge de ikke har gjort noe galt.
Det mest fornuftige jeg har hørt på veldig,veldig lenge i denne debatten... :janikk

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av NickNei »

Ja, og det er faktisk slik det blir, alle med en eller annen uniformering fra MC vil bli nektet. Da har de klart å kriminalisere hele røkla, istedenfor de få som faktisk skal taes.
Vi ser jo hva som skjer, det strammer seg til for oss alle.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Crinos »

NickNei skrev:Ja, og det er faktisk slik det blir, alle med en eller annen uniformering fra MC vil bli nektet. Da har de klart å kriminalisere hele røkla, istedenfor de få som faktisk skal taes.
Vi ser jo hva som skjer, det strammer seg til for oss alle.
Ironi: Snart rissikerer vi vell å bli nekta entre om vi har på oss gule refleksvester... Det er jo assosiert med motorsyklister...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av NickNei »

Crinos skrev:
NickNei skrev:Ja, og det er faktisk slik det blir, alle med en eller annen uniformering fra MC vil bli nektet. Da har de klart å kriminalisere hele røkla, istedenfor de få som faktisk skal taes.
Vi ser jo hva som skjer, det strammer seg til for oss alle.
Ironi: Snart rissikerer vi vell å bli nekta entre om vi har på oss gule refleksvester... Det er jo assosiert med motorsyklister...
Ja, ihvertfall hvis det står f.eks senior-Mc, eller NAF-MC på dem ;-);)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Duville »

Det er jo ikke noe nytt som Cr sier at det er kleskode rundt om. Det nye er bare hvor grensen er satt og hvilke arrangementer de innføres i. Når det gjelder "bekjempelse" av bandene så er det vel ikke bare kommunene og politiet som er mot dem.

Er vi ikke litt imot kriminelle bander i hvert fall de fleste av oss, eller? Det er vel ingen som er i tvil om at HA og tilsvarende klubber er litt på kanten av loven og spørsmålet er vel hvem de utnytter og på hvilken måte?

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av hansraymond »

Svein2 skrev:Lurer på om je kjem inn med Felleskjøpet lua mi? =;
Men DET er jo traktormafian jo! fali :lol :knegg :knegg
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Intruder »

Huffameg,idag var jeg på Rema 1000 for å handle,og brukte min sorte T-skjorte med
teksten RYK & REIS mc samt GAMMELKARA MK. Etter ei tid kom butikksjefen bort til
meg og sa forsiktig at slike T-skjorter ikke lenger kunne brukes der.Mange av kundene
der hadde uttrykt angst og frykt når de så slikt etter disse HA-greiene osv.
Han sa også at dette skulle tas opp i neste møte med senterledelsen. :[-(
Jeg ble helt målløs,og når jeg skriver dette er jeg helt skjelven..! :scratch
Hvor går grensen for dette MC- : merkehysteriet ?
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av SheDevil »

Intruder skrev:Huffameg,idag var jeg på Rema 1000 for å handle,og brukte min sorte T-skjorte med
teksten RYK & REIS mc samt GAMMELKARA MK. Etter ei tid kom butikksjefen bort til
meg og sa forsiktig at slike T-skjorter ikke lenger kunne brukes der.Mange av kundene
der hadde uttrykt angst og frykt når de så slikt etter disse HA-greiene osv.
Han sa også at dette skulle tas opp i neste møte med senterledelsen. :[-(
Jeg ble helt målløs,og når jeg skriver dette er jeg helt skjelven..! :scratch
Hvor går grensen for dette MC- : merkehysteriet ?
Jøss..... :[-( :oh :-k
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av NickNei »

Intruder skrev:Huffameg,idag var jeg på Rema 1000 for å handle,og brukte min sorte T-skjorte med
teksten RYK & REIS mc samt GAMMELKARA MK. Etter ei tid kom butikksjefen bort til
meg og sa forsiktig at slike T-skjorter ikke lenger kunne brukes der.Mange av kundene
der hadde uttrykt angst og frykt når de så slikt etter disse HA-greiene osv.
Han sa også at dette skulle tas opp i neste møte med senterledelsen. :[-(
Jeg ble helt målløs,og når jeg skriver dette er jeg helt skjelven..! :scratch
Hvor går grensen for dette MC- : merkehysteriet ?
He he, 1. april i dag da.. :D

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av SheDevil »

NickNei skrev:
Intruder skrev:Huffameg,idag var jeg på Rema 1000 for å handle,og brukte min sorte T-skjorte med
teksten RYK & REIS mc samt GAMMELKARA MK. Etter ei tid kom butikksjefen bort til
meg og sa forsiktig at slike T-skjorter ikke lenger kunne brukes der.Mange av kundene
der hadde uttrykt angst og frykt når de så slikt etter disse HA-greiene osv.
Han sa også at dette skulle tas opp i neste møte med senterledelsen. :[-(
Jeg ble helt målløs,og når jeg skriver dette er jeg helt skjelven..! :scratch
Hvor går grensen for dette MC- : merkehysteriet ?
He he, 1. april i dag da.. :D
Håper jeg også :redface
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svar