Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:
Selvsagt fordømmer jeg mye av det klubber som HA, Bandidos, Outlaws og lignende står inne for. Men de er faktisk ikke blandt de verste i norsk samfunn. Der står dessverre østeuropeisk mafia langt sterkere, og det er mye mer skjult enn hva biker klubber er.
Selv om du kan vise til kriminelle grupperinger som er verre, så blir vel ikke de klubbene du nevner noe mindre kriminelle?

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:
Crinos skrev:
Selvsagt fordømmer jeg mye av det klubber som HA, Bandidos, Outlaws og lignende står inne for. Men de er faktisk ikke blandt de verste i norsk samfunn. Der står dessverre østeuropeisk mafia langt sterkere, og det er mye mer skjult enn hva biker klubber er.
Selv om du kan vise til kriminelle grupperinger som er verre, så blir vel ikke de klubbene du nevner noe mindre kriminelle?
Nei absolutt ikke, så hvorfor da ikke hindre/sperre for de som er verre også, og ikke bare det som er mest synelig? :D
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:
Nei absolutt ikke, så hvorfor da ikke hindre/sperre for de som er verre også, og ikke bare det som er mest synelig? :D
Nå jobber ikke jeg i Politiet, men antar at de også har flere strategier/måter å bekjempe annen kriminalitet på. Jeg er kjent med at østeuropeisk mafia ikke er noe å spøke med, men tror du virkelig det er mange av dem på NRF i Kvinesdal?

Det jeg er på jakt etter er konkrete ideer om hvordan du mener en kan bekjempe den kriminalitet 1% klubbene bedriver? Du kan vel ikke mene at en passiv/nøytral holdning er veien å gå? Forstår du at en passiv holdning også kan oppfattes som likegyldighet og som en slags indirekte støtte til HA?

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:
Crinos skrev:
Nei absolutt ikke, så hvorfor da ikke hindre/sperre for de som er verre også, og ikke bare det som er mest synelig? :D
Nå jobber ikke jeg i Politiet, men antar at de også har flere strategier/måter å bekjempe annen kriminalitet på. Jeg er kjent med at østeuropeisk mafia ikke er noe å spøke med, men tror du virkelig det er mange av dem på NRF i Kvinesdal?

Det jeg er på jakt etter er konkrete ideer om hvordan du mener en kan bekjempe den kriminalitet 1% klubbene bedriver? Du kan vel ikke mene at en passiv/nøytral holdning er veien å gå? Forstår du at en passiv holdning også kan oppfattes som likegyldighet og som en slags indirekte støtte til HA?
Jeg ser helt klart at en passiv holdning kan virke som likegyldighet. Har faktisk ingen problemer med å se det, når jeg tenker etter, og forstår dem som trodde/tror jeg er likegyldig.

Politiet i Norge er fantastisk flinke og jeg beundrer dem på mange måter. I andre tilfeller er jeg ikke fult så glade i dem, som når dem fks svartmale alle under samme strøket, når den harde fakta er langt annerledes. Fks så dysses det ned at gatevolden har 10 doblet seg i Kristiansand etter innskrenket skjenketid med en time, men gutta som er ute og jobbe på kveldene innrømmer at de har langt mer å gjøre når utestedene stenger klokken 02, enn dem hadde da utestedene stengte 03. Årsaken til at det lar seg gjøre å dysse dette ned er at mindre voldsepisoder nå er forenklet forelegg, i motsetning til tidligere da det kom på rullebladet for minimum 5 år.
URO patruljen har også konstantert at det florerer mer dop på utestedene nå enn tidligere, noe som også dysses ned.

Angående ditt spørsmål angående konkrete ideer...

Jeg tror ikke fokus på selve klubbene er beste fremgangsmåte... Enn er nøyt til å forebygge den form for kriminalitet.
Hvordan slukker man en brann, jo man tar vekk en av brannkildene. Det er også den eneste måten å få bukt på de problemer vinningskriminelle ser sitt snitt i å tjene penger på.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Gammelgutt

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Gammelgutt »

:scratch Jeg har visst ramla av for lengst, er de snakk om dyrskuen på Seljord her også. Siden noen nevner NRF(norsk rødt fe), så skjønner jeg lite. Men jeg er så gammel at jeg ikke lker rokkemusikk og jeg passer ikke inn hverken i HA eller Holy Riders. Har lurt på å kjøpe meg skinnjakke og sette på merket til MA. Da ville jeg vel neppe slippe inn på noen utesteder, det nok ikke stort de tjener på avholdsfolk. :mk

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev:
Jeg tror ikke fokus på selve klubbene er beste fremgangsmåte... Enn er nøyt til å forebygge den form for kriminalitet.
Hvordan slukker man en brann, jo man tar vekk en av brannkildene. Det er også den eneste måten å få bukt på de problemer vinningskriminelle ser sitt snitt i å tjene penger på.
Jeg ser du er opptatt av åpningstidene til utestedene i Kristiansand og de negative konsekvenser du mener endringer på dette har medført, og det kan jeg forstå. Dog ser jeg ikke helt sammenhengen mellom den saken og HA saken i Kvinesdal.

Når du skal være konkret så ble det bare "festtale" uten noe konkret innhold i mitt enkle hode. :dontknow

Hva ser du på som "brannkilden" i denne "brannen"? Slik jeg forstår Politiet i denne saken, så er det HA som er "brannkilden" og de ønsker å forebygge rekruttering av ungdom til HA's fremtidige kriminelle virksomhet ved å ta dem bort/nekte dem adgang til NRF.

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Morten »

Crinos....
Jeg er 100% enig med deg, forsvarer ikke at noen skal slippe unna med kriminalitet, men da må man ta de som faktiskt GJØR det og ikke ta ett helt miljø. Kjenner selv en del folk innenfor 1% miljøet som det blir kallt, de fleste er familiefolk som har valgt å leve på den måten.
Gå tilbake å se på hva betydningen 1% egentlig er..... ikke det samme som media og politiet i dag har satt som definisjon.....
Som flere tidliger har nevnt, så føler jeg meg tryggere på å unngå bråk om jeg er på fest med 1%`ere enn om jeg ute på byen i Oslo en kveld.
Ser jo stadig i media at enkelte med tilhørighet til 1% klubber blir tatt for ulike kriminelle forhold, men det er stadig enkelpersoner.... på samme måte som jeg tror at enkelte i NAF MC (eller hvilken som helst annen 99% klubb) kan bli tatt for ett eller annet kriminellt og, en 1% klubb har ALDRI blitt tatt for noe kriminellt. Er det ikke sånn at man i ett rettssystem som vi har i Norge må dømmes for å være skyldig ?
Vi snakker jo faktisk prinsipper her.....ikke hva den enkelte tror og mener....
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

Morten skrev:Crinos....
Jeg er 100% enig med deg, forsvarer ikke at noen skal slippe unna med kriminalitet, men da må man ta de som faktiskt GJØR det og ikke ta ett helt miljø. Kjenner selv en del folk innenfor 1% miljøet som det blir kallt, de fleste er familiefolk som har valgt å leve på den måten.
Gå tilbake å se på hva betydningen 1% egentlig er..... ikke det samme som media og politiet i dag har satt som definisjon.....
Som flere tidliger har nevnt, så føler jeg meg tryggere på å unngå bråk om jeg er på fest med 1%`ere enn om jeg ute på byen i Oslo en kveld.
Ser jo stadig i media at enkelte med tilhørighet til 1% klubber blir tatt for ulike kriminelle forhold, men det er stadig enkelpersoner.... på samme måte som jeg tror at enkelte i NAF MC (eller hvilken som helst annen 99% klubb) kan bli tatt for ett eller annet kriminellt og, en 1% klubb har ALDRI blitt tatt for noe kriminellt. Er det ikke sånn at man i ett rettssystem som vi har i Norge må dømmes for å være skyldig ?
Vi snakker jo faktisk prinsipper her.....ikke hva den enkelte tror og mener....
Det er en ørliten forskjell mellom de 15 i disse klubbene og de 15 i nesten hvilken som helst annen klubb:
Medlemmer i 1% miljøet gjør neppe ett brekk eller noe annet uten at ledelsen er klar over hva som skjer. Blir den som har utført selve handlingen tatt så er det ingen som åpner kjeften uten at det får følger for vedkommende og følgen er relativt alvorlig. Å bevise dette i en rettsak er tilnærmet umulig, men det er neppe så stor tvil om at dette er regelen innen miljøet. Derfor er det også tilnærmet umulig å få tatt de som står bak og trekker i trådene.

I en hvilken som helst annen klubb som består av lovlydige og som ikke baserer sin virksomhet på ulovligheter men er genuint intressert i MC eller hva som helst annet, har ikke denne beskyttelsen innen miljøet. Skjer det ulovligheter så ønsker de fleste at de skyldige blir tatt og det er som regel ikke noe problem å få de opplysninger som er nødvendig for å gjøre det som må gjøres.

For øvrig synes jeg det er utrolig at disse miljøene har så mye rørende omsorg hos så mange - til og med de som i det ene øyeblikket er mot narko og det andre øyeblikket forsvarer disse miljøene så til de grader. Tror neppe de trenger det. Stor omsorg og ingen forslag til hva som alternativt bør gjøres mot virksomheten. Må si at jeg ikke har noen som helst omtanke for noen som omsetter narko eller andre stoffer til våre ungdommer eller beskytte noen del av denne virksomheten. Om det så var bestekameraten så hadde han ikke vært det lenge dersom han drev med sånt og det vet han.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av kuleberg »

Er det bare meg som føler at denne tråden skaper dårlig stemning og splid her nå? Jeg har stor forståelse for at folk har forskjellig syn på en slik sak. Og jeg håper likevel at vi kan alle møtes på treff selv om ikke alle her er like :)

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av mekkern »

Problemet er rettogslett at klubbene ikke er bevist kriminelle organisjoner-ergo kan ikke myndighetene gjøre de nødvendige grep.

At vi vet at det er grums hos disse holder ikke i et rettssamfunn.
Problemet med å bevise dette er jo kjent men vanskelig å trenge gjennom,men her ligger løsningen.

Samtidig synes jeg det er flott at en er uskyldig i kriminalitet inntil det er bevist-dette er et prinsipp jeg setter høyt.

At jeg synes HA og andre klubber i samme sjanger er noe vi ikke vil ha er en annen sak.men for festivalen blir jo dette dødsstøtet uansett-enten ikke sponsorer eller sviktene billettsalg hvis alle "bikere" skal bortvises(og på hvilket juridisk grunnlag?)

En ting JEG synes er litt rart er at så mange ønsker stilen Easy rider/1%/Badass når de skal ut med "custom/chopper/skinnsofa" sykkelen på tur eller treff..ikke er klærne vanntette eller skikkelig polstret heller..så det må jo være noe psykisk som trekker i den retningen???? :-k :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Crinos »

mekkern skrev:En ting JEG synes er litt rart er at så mange ønsker stilen Easy rider/1%/Badass når de skal ut med "custom/chopper/skinnsofa" sykkelen på tur eller treff..ikke er klærne vanntette eller skikkelig polstret heller..så det må jo være noe psykisk som trekker i den retningen???? :-k :-J
Det er en livsstil, på lik linje som en mettal dude går med sorte klær og nagler :)


Ellers føler jeg at denne tråden er dødfødt... Tviler sterkt på at den kommer til en enighet.. Spesielt ikke når folk går på person angrep på dem som faktisk står opp og forsvarer mot justismord.

Den av dere som aldri har gjort noe kriminelt i deres liv er oppfordret til å skrive videre.. Alle dere andre som har gjort noe kriminelt, det være seg små ting eller store ting... Vil jeg anbefale å rette konsentrasjonen ut av vinduet og se at snøen smelter og få fingeren ut med vårklargjøringa.

Selv er jeg en notorisk fartssynder, så dette er siste innlegg i denne tråden fra min siden :\m/:
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av mekkern »

Crinos skrev:
mekkern skrev:En ting JEG synes er litt rart er at så mange ønsker stilen Easy rider/1%/Badass når de skal ut med "custom/chopper/skinnsofa" sykkelen på tur eller treff..ikke er klærne vanntette eller skikkelig polstret heller..så det må jo være noe psykisk som trekker i den retningen???? :-k :-J
Det er en livsstil, på lik linje som en mettal dude går med sorte klær og nagler :)


Ellers føler jeg at denne tråden er dødfødt... Tviler sterkt på at den kommer til en enighet.. Spesielt ikke når folk går på person angrep på dem som faktisk står opp og forsvarer mot justismord.

Den av dere som aldri har gjort noe kriminelt i deres liv er oppfordret til å skrive videre.. Alle dere andre som har gjort noe kriminelt, det være seg små ting eller store ting... Vil jeg anbefale å rette konsentrasjonen ut av vinduet og se at snøen smelter og få fingeren ut med vårklargjøringa.

Selv er jeg en notorisk fartssynder, så dette er siste innlegg i denne tråden fra min siden :\m/:
Hmmmm..får slutte å skrive og ta oljeskift straks jeg da.... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

kuleberg skrev:Er det bare meg som føler at denne tråden skaper dårlig stemning og splid her nå? Jeg har stor forståelse for at folk har forskjellig syn på en slik sak. Og jeg håper likevel at vi kan alle møtes på treff selv om ikke alle her er like :)
Enig - men en diskusjon bør man likevel være stor nok til å ta. Når diskusjonen er ferdig bør man også være stor nok til å la sak være sak og glemt i neste diskusjon. Neste gang er vi kanske på samme side mot de andre som ikke har peil og blåst i skallen ;e det er jo ikke lett men det bør være mulig.

Ser ut til at Crinos mener vi som ikke er enige med ham mener at vi forsvarer justismord. Det mener jeg er tull. Kan ikke se at noen har forsvart noe ulovlig andre enn de som ønsker å gi HA aksept i samfunnet av en eller annen grunn. De forsvarer jo virksomheten til HA og tilsvarende gjenger.

Ett spørsmål til Crinos er jo hvorfor han har vært i meglinger mellom gjengene. Hvorfor er det så viktig for disse å ha sitt "revir" og beholde det. Hvorfor sloss de for å komme inn. Det er jo ingen lovlige grunner til at det skal være sånn, men de tar livet av hverandre for å forsvare sine områder..... Hvorfor?

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

Sitat fra Fevennen i går (fvn.no) og politiet i Danmark:

Politiet beskriver et mulig fremtidig konfliktbilder der Hells Angels, Devils Choice og deres sympatisører står på den ene siden, og Bandidos i noen grad står på motsatt side sammen med gjenger som Bloodz, Black Ghost, Cobra mc og The International Club.

- Disse miljøene løser ikke sine uoverenstemmelser over en kopp kaffe. Her er det trusler og rå vold som er språket.

Siden 2008 har det vært 128 skyteepisoder i det offentlig rom i Danmark som kan knyttes til gjengkriminaliteten. 12 personer er drept i samme tidsrom.
Sitat slutt.

Det er disse gjengene vi diskutere her, ikke pinsevener og metodister.....

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev:Er det bare meg som føler at denne tråden skaper dårlig stemning og splid her nå? Jeg har stor forståelse for at folk har forskjellig syn på en slik sak. Og jeg håper likevel at vi kan alle møtes på treff selv om ikke alle her er like :)
Det er synd om du og andre føler det slik. Jeg etterlyser konkrete tiltak som er bedre en de Politiet ber om, og så langt har ingen argumentert mer overbevisende enn Politiet gjør via media og politikere. Håper ingen føler at jeg har bedrevet personangrep fordi ber folk være konkrete og kalle en spade for en spade.

Svar