Noen som vet hva som gjør at sykkelen kutter ved gasspådrag.?
Jeg starter sykkelen med choke,og lar den gå i ca 5min.
Etter at jeg tar av choken og skal gi gass,så kutter den ved kjapp pådrag.
Må liksom lure den forsiktig opp.
Fungerer når den har fått opp tempen.
Sykkelen er en Yamaha 900 diversion -96mod og har gått 43000km.
Er dette normalt.
Kutting ved gasspådrag.?
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Kutting ved gasspådrag.?
Er ikke bare det at den får for mye suppe på semi kald motor?
Jeg har samme greia med min sykkel. 1340cc Evo (Harley) med S&S Super Shorty G forgasser.
Gir jeg en kjapp "sprut" på kald motor, så drunker den i stedet for å øke gassen.
Jeg har samme greia med min sykkel. 1340cc Evo (Harley) med S&S Super Shorty G forgasser.
Gir jeg en kjapp "sprut" på kald motor, så drunker den i stedet for å øke gassen.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Kutting ved gasspådrag.?
Choke i fem minutter? Den surner vel rett og slett da vel.
Re: Kutting ved gasspådrag.?
Var vel å ta sterk i at den går i 5min på choke :-#
Etter kaldstart blir choken redusert etter hvert som den øker på turtall.
Ligger da på ca 800rpm og går fint på tomgang.
Det er ved kjapp pådrag at den liksom "Kutter" og må gi rolig pådrag.
Etter kaldstart blir choken redusert etter hvert som den øker på turtall.
Ligger da på ca 800rpm og går fint på tomgang.
Det er ved kjapp pådrag at den liksom "Kutter" og må gi rolig pådrag.
-
- Innlegg: 7628
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Kutting ved gasspådrag.?
helt normalt med "moderne" sykler som går forholdsvis magert-injektion har mindre av disse symtomene
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Kutting ved gasspådrag.?
Er dette rett etter vinterlagring?
I såfall har jeg samme symptomene, men etter å ha gått i 5 minutter er den varm nok til å fungere flott.
Feilkilder kan være f.eks gammel bensin (stått i tanken over hele vinteren)
Nøler litt ved fullt gasspådag i starten, men når den er varm er den helt finfin...
Dersom du alltid har dette, uansett varm/kald, så kan det være hull i gummislangene som går fra luftfilterboksen til forgasserene, eller at de lekker luft på en eller annen måte.
I såfall har jeg samme symptomene, men etter å ha gått i 5 minutter er den varm nok til å fungere flott.
Feilkilder kan være f.eks gammel bensin (stått i tanken over hele vinteren)
Nøler litt ved fullt gasspådag i starten, men når den er varm er den helt finfin...
Dersom du alltid har dette, uansett varm/kald, så kan det være hull i gummislangene som går fra luftfilterboksen til forgasserene, eller at de lekker luft på en eller annen måte.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: Kutting ved gasspådrag.?
Min (nå solgte) scooter (50 cc 2t) krevde hver vår 15-20 minutter på tomgang. Hvis man så mye som så stygt (dvs. håpefullt) på gasshåndtaket i denne perioden så døde motoren tvert.
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Kutting ved gasspådrag.?
Choken bør slåes av etter seinest 10-20 sekunder. Går den ikke på tomgang da, kjør rolig avgårde, eller hold den på gassen.
Tomgang på kald motor sliter kammene, og choke'n vasker ut olja i sylinderveggene og sliter sylinderne. Og dreper tennplugger. På min CX måtte jeg fysisk holde choken på, så den slapp jeg jo tidligst mulig. Der var det fortsatt ordentlige honemerker etter 67.000 km.
Tomgang på kald motor sliter kammene, og choke'n vasker ut olja i sylinderveggene og sliter sylinderne. Og dreper tennplugger. På min CX måtte jeg fysisk holde choken på, så den slapp jeg jo tidligst mulig. Der var det fortsatt ordentlige honemerker etter 67.000 km.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.