Jeg er på 4. sesongen med 600 Diversion, og den har vist seg å være tmmelig skuddsikker. Girkassa klonker som nevnt mellom 1. og 2. gir, men det kan jeg leve med da den ellers er lettsjaltet nok. Har prøvd med forskjellige oljemerker og -typer uten å merke så mye forskjell.evike skrev:Vi får se etterhvert hva som evnt. skulle være slitt på XJ600 (Diversion) som jeg nå har kjøpt, men foreløpig ikke prøvd mer enn 2 meter (som forøvrig gikk helt fint, uten problemer av noe slag). :=D>
Disse syklene rasler og skramler på tomgang; det skyldes vanligvis for mye dødgang/slitasje i oljepumpedrevet som ligger innenfor clutchkurven. Her er det en stålpinne som griper inn i et hakk i ojefilterdrevet; trikset er visstnok å lage en ny ved å dreie/slipe ned en passende lengde av et kappet 6mm HSS-bor til ca. 5.2mm slik at det akkurat passer og bytte pinnen ut. Jeg planlegger å skifte lameller og først og fremst stålplater i clutchen når været (og dermed garasjen) blir litt varmere i håp om at girskiftene blir mykere. Da skal jeg prøve bor-trikset og poste evt. fiaskohistorier her.