Kuleberg's Intruder 1400

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Godtvoksen

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: "Hvilken MC skal vi ta inn i stua, om du fikk velge: Blåmann eller Silkesvarten?"
Svaret henne kom kontant: Ingen av dem.... :rofl:

Også lurte hun selvfølgelig på hvordan jeg kan klare å løfte opp Silkesvarten i vinkeltrappa vår... :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av ZZR-Tom »

kuleberg skrev:var nede å plåste liv i sykkelen i dag. utrolig deeeilig \:D/

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2iTMohMEWvk[/video]
Herlig lyd eg blir jo nesten litt ehh ja :redface

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Ja den filmen der er fra fjordårets oppstart ;) var fantasisk. Spes siden jeg hadde byttet en del customdeler da.

Nå skal det jo sies at jeg bor alene da. Så biljardbordet og sykkelen står der det en dag kommer spisestue og veggseksjon :p

Men jeg må si det er hærlig å kunne gløtte bort på sykkelen mens jeg ser på Harley Davidson and The Marlboro Man :D

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Da har jeg bestilt meg ny sal :bananas
Syns den orginale er for kjip, og samler veldig mye vann i knappene.
Granucci salen er ALT for hard, og har ingen støtte bak, slik at jeg sklir bakover ved pådrag, noe som gjør kjøringa veldig slitsom.
Så valget falt på Corbin Gunfighter. Denne salen har fått mye skryt, og er i grunnen den eneste jeg kan finne som er litt tøff og som passer litt inn med tanke på at jeg kjører uten sissybar. Er veldig spent på hvordan denne vil føles. Gleder meg masse ;e

For dere som lurer på hvorden salen ser ut, så er det samme som på denne sykkelen her :)

Bilde

Godtvoksen

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Godtvoksen »

Litt sent, men du burde kanskje også ha vurdert Mustang sal:

[img]http://www.cruisercustomizing.com/image ... 83_200.jpg[/img]

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

ja jeg har alerde vurdert, og valgte Corbin fordi jeg kjøper den gjennom norsk butikk, og mest av alt fordi bakenden går helt ned som du ser, istede for å etterlate seg en kant, noe jeg ikke syns er fint når jeg kjører uten sissybar og siden den allerede er litt senka bak og skjermen heller nedover :) Men takk for innspill

siggi69
Innlegg: 42
Registrert: 02 feb 2011, 16:21
Motorsykkelen din: FJR1300, Cb750f2, Ariel VB500
Sted: Sola

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av siggi69 »

Kjempegod den gunfighter salen så lenge du kjører alene. Passasjer har det ikke godt, men det er jo ikke så viktig.
Kona har mange mil i salen på denne og er storfornøyd.
intruder1400.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

ja jeg ville jo helst bygd om til solo-sete, men det er litt mer styr med tanke på at jeg må sparkle og lakkere skjermen og litt slikt, samtidig som at det er fryktelig greit å en skjelden gang i blandt slenge noen bakpå en liten tur. Nå er ikke jeg så heldig å ha ei kjerring å ha bakpå, og regner med det blir oppgradering av sykkel den gangen jeg eventuelt skulle få det, så tenker mest på min egen bakende nå ;)

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av ZZR-Tom »

Synest den gunfighteren er den klart finaste, skulle til å kjøpe corbin stinger sal til min dragstar men det blei heller kjøpt inn ny sykkel :-J

Som en vis onkel sa til meg engang "Du måkje få deg dame, for vist du ikkje har dame kan du kjøre Chevy,motorsykkel og drikke masse øl"
No har eg ikkje Chevy men en svenske isteden, resten er haka ut.
Han derimot kjører toyota,har ingen sykkel og drikker nesten ikkje øl lenger :lol

Kos deg som ungkar så lenge det varer :thumleft

siggi69
Innlegg: 42
Registrert: 02 feb 2011, 16:21
Motorsykkelen din: FJR1300, Cb750f2, Ariel VB500
Sted: Sola

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av siggi69 »

Jeg bygget om originalsalen på en 600. Tok da bare av originaltrekket og høvlet kraftig av sofaputa, og fikk en lokal skinnhandler til å trekke den om. Det ble ganske bra solosal av det. La om ledningsnettet slik at det fikk plass under salen, og sveiset igjen hullene.
Intruder 600.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Ble fin den ja :) Som sakt så syns jeg det var greit å ha muligheten til å slenge ei bakpå ;)
Men lurte på å bygge om til brei og kortere bakfanger. Men vi får se til vinteren hva som skjer da. Nå blir det i allefall bare å vente på vårservicen, nye stålomspunnede bremse og clutch-slanger og ny sal. Nytt styre er som sakt tidligere montert, så håper sittestillinga blir bedre nå for ryggen min :)

Godtvoksen

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev:ja jeg har alerde vurdert, og valgte Corbin fordi jeg kjøper den gjennom norsk butikk, og mest av alt fordi bakenden går helt ned som du ser, istede for å etterlate seg en kant, noe jeg ikke syns er fint når jeg kjører uten sissybar og siden den allerede er litt senka bak og skjermen heller nedover :) Men takk for innspill
Jeg tror nok du har gjordt et klokt valg. Jeg var inne på http://www.corbin.com/" onclick="window.open(this.href);return false; og så de hadde mange fine saler. Også sal for min Blåmann...

Hvilke norsk butikk har du handlet din sal hos?

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Godtvoksen skrev:
kuleberg skrev:ja jeg har alerde vurdert, og valgte Corbin fordi jeg kjøper den gjennom norsk butikk, og mest av alt fordi bakenden går helt ned som du ser, istede for å etterlate seg en kant, noe jeg ikke syns er fint når jeg kjører uten sissybar og siden den allerede er litt senka bak og skjermen heller nedover :) Men takk for innspill
Jeg tror nok du har gjordt et klokt valg. Jeg var inne på http://www.corbin.com/" onclick="window.open(this.href);return false; og så de hadde mange fine saler. Også sal for min Blåmann...

Hvilke norsk butikk har du handlet din sal hos?
Handlet hos mc-utstyr. Di har noen få på lager bare, så er 8 ukers leveringstid. er vel Corbin og Mustang som har størst sortimang av saler, og begge merkene sies å være langt over orginal komfort :)

Godtvoksen

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev:
Handlet hos mc-utstyr. Di har noen få på lager bare, så er 8 ukers leveringstid. er vel Corbin og Mustang som har størst sortimang av saler, og begge merkene sies å være langt over orginal komfort :)
Jeg kjøpte Mustang sal til Silkesvarten og er veldig spent på å få testet det ut på langkjøring. Jeg sparte ca en tusenlapp på å kjøpe det fra USA i forhold til å bestille det hos MC-utstyr.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Ja jeg vet det er penger å spare på det. Bestilte en del deler fra usa i fjor vinter da jeg bygde litt om på sykkelen da. Men var så mye greiere å bare sende en mail, og ferdig med det :p

Slik ble det forresten med nytt styre nå :
Bilde

Svar