Større sykkel :)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Større sykkel :)
Javel, æ trudde det va samme sykkel omtrent, bare nytt utseende. Men ny girkasse også da i 05?
- MrErling
- Innlegg: 195
- Registrert: 23 feb 2011, 14:55
- Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
- Sted: Drammen
Re: Større sykkel :)
ja, suveren!MaxTron skrev:Må si æ har sans for SW-Motech sin Quick Lock.
Med ett sånn system kunne det gått ann å ha kofferta på en sykkel som ikke tar sæ ut med kofferta og!!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2fEl-ZtXvbs[/video]
Re: Større sykkel :)
Allt er nytt, motor og girkasse. Husk at den ny motoren(05+) i K-serien leverer 167hk mot K12RS som levere rundt 130hk?jhn skrev:Javel, æ trudde det va samme sykkel omtrent, bare nytt utseende. Men ny girkasse også da i 05?
I bunn og grunn så er K12s en anna sykkel en K12RS (ikkje forveksl med K12R sport). Den blei igrunn lansert i 04 men trekkt tilbake og slept igjenn i 05.
Re: Større sykkel :)
Emne Sportstourer 00000000:Noen som har vurdert Cbr 1100 xx? Vel ikke så rå som ZZR1400 men 0-100 på 2.8 sek. og en toppfart på 290 skulle vel rekke for di fleste.Og Honda er jo Honda da.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Større sykkel :)
I min enfoldighet lurer jeg på en ting : Kan lysten på større sykkel ha noe å
gjøre med kvinners trang til silikonpupper ?
gjøre med kvinners trang til silikonpupper ?
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Større sykkel :)
Blackbirden var sterkt vurdet og har et tidlaust og lekkert design og eg tviler på at en finner misfornøgde eigera. Men en har også ZZR1200 som på brukt markedet virker som en får meir igjen for pengane så lenge en klarer å like baklyktene. Det som er med XX1100 er at det finnest mangen overprisa sykkler og det virker som mangen av eigera skal selge med fortjeneste, den kosta vel ikkje meir en 180 000kr ny då dei vart solgt?Blackbird skrev:Emne Sportstourer 00000000:Noen som har vurdert Cbr 1100 xx? Vel ikke så rå som ZZR1400 men 0-100 på 2.8 sek. og en toppfart på 290 skulle vel rekke for di fleste.Og Honda er jo Honda da.
Re: Større sykkel :)
Den kostet 195tusen i 2000 og ble prod. til mars 2007.Hva den kostet da vet jeg ikke.Men ja den er dyr og du har helt rett i at ZZR 1200 er et alternativ.Problemet er bare at d er så få av dem.Har selv kjørt ZZR 1400 og likte den svært gått bortsett fra steinhard bakdemper og for lav vindskjerm.Bagatateller d er muli å forandre slikt.Kansje den sykkelen som ligger nærmest XXn i valg av sport/touring i forhold til Hayabusan som blir vel slitsom når milene slukes.Har og kjørt Fjr 1300 men d blir jo rene turbussn i forhold til disse 2.
Re: Større sykkel :)
Ang.ymt om størrelse på sykkel.Skal du på langtur i Norge m foll oppakning å kansje ei halvfeit kjærring så er d gått å ha motor m moment nok t å slippe å gire hele tiden og da må kubikknivåe opp.D skaper mindre stress og mer flyt i kjøringa.D at man har slike krefter gjør også d hele komplett hvist man fortsatt har ulven i seg.
Re: Større sykkel :)
Eg hadde ikkje stuset med å kjøpe XX1100 det er en lekker mc som får skryt over heilelinja og går for å ha en atombombe sikker motor, men synest endel XX på finn ligger voldsomt høgt i pris.
Når eg ga 155 000kr for en ZZR14 2006 129xxkm 1 eiger i strøken tilstand, så synest eg at 112 000kr for en 2001 med 58 000km er drøyt.
Har ikkje prøvd BMW K1200s men den for veldig mykje skryt for kjørestillingen og er kansje den i (hyper?)sportstouring klassen som ligger nærmast XX?.
Når eg ga 155 000kr for en ZZR14 2006 129xxkm 1 eiger i strøken tilstand, så synest eg at 112 000kr for en 2001 med 58 000km er drøyt.
Har ikkje prøvd BMW K1200s men den for veldig mykje skryt for kjørestillingen og er kansje den i (hyper?)sportstouring klassen som ligger nærmast XX?.
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Større sykkel :)
dette er to vidt forskjellige konstruksjoner ja, K1200RS har langsmontert liggende rekkefirer, med topplokket mot venstre, og bunnpanna mot høyre side på sykkelen.ZZR-Tom skrev:Allt er nytt, motor og girkasse. Husk at den ny motoren(05+) i K-serien leverer 167hk mot K12RS som levere rundt 130hk?jhn skrev:Javel, æ trudde det va samme sykkel omtrent, bare nytt utseende. Men ny girkasse også da i 05?
I bunn og grunn så er K12s en anna sykkel en K12RS (ikkje forveksl med K12R sport). Den blei igrunn lansert i 04 men trekkt tilbake og slept igjenn i 05.
Dekslet som syns på dette bildet, med 8 bolter er altså toppdekslet.
Gikk ett rykte om at de første hadde ett lite problem med at mye av oljen rant over i toppen når de sto på sidestøtten, vet ikke om dette er riktig..
K1200S derimot har en tverrstilt "stående" rekkefirer, stående i hermetegn fordi den er tiltet kraftig framover, sikkert rundt 50 grader mindst. de har også kardangen på forskjellig side.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Re: Større sykkel :)
Helt eni ZZR.Ble så forbanna over prisnivået på gamle XXer at da jeg kom over en 07-som hadd gått 860 mil kjøpte jeg den.Men når d er sagt så har jo dette m tilbud/etterspørsel og gjøre å når d er nok folk til å betale så mye for di så blir nivået også høyt.Og en for folk som vil ha Honda og R4 er d jo ikke kommet noen oppfølger i denne størrelsen.Bmw har jeg liten kjennskap til men i forhold pris skulle man jo forvente at di overgår alt noe jeg er tvilende til.D er jo kjent at di har hatt mye elektronikk problemer og tidkrevene og dermed dyr å sørve.Di har jo egne løsninger på d meste og da er jo merkeverksted neste.Men for all del har du nok Peng som en Sigbjørn Johnsen si..
Re: Større sykkel :)
BMW MC verksted ca 4-5 timer unna meg så Kawa vart i grunn et lett valg og med den så fikk eg og ethundrede og nitti bolse hester(to hundre med ram air`n)
Det som kan vere et lite problem med så nye XX som din,er at det finnest inni mellom eldre og fine XX til endel lavare pris og det er vel ikkje forskjell på en 01-07 XX og 99-01 er vel kun instrumenteringa som er forskjell?, same gjelder nok med Hayabusa`n.
Men skal du selge din eller?
Det som kan vere et lite problem med så nye XX som din,er at det finnest inni mellom eldre og fine XX til endel lavare pris og det er vel ikkje forskjell på en 01-07 XX og 99-01 er vel kun instrumenteringa som er forskjell?, same gjelder nok med Hayabusa`n.
Men skal du selge din eller?
Re: Større sykkel :)
Er jo sant det her, men det som er saken er at vist en har lyst på en FJR13,GT14,K12/13GT o.l så får du ikkje sånne sykkler i mindre utgaver av nyare dato.ZZR14,Haybusa,K12/13s,VFR1200 finnest heller ikkje tilsvarandes i mindre utgaver, jo du har Sprint ST/GT 1050,Kawa Z1000sx,VFR800 men det blir alikavel ikkje det same på fleire måter.Bringisen skrev:Jeg er veldig enig i AJ sitt innlegg og tenker likt akkurat der.
Selv har jeg gått både opp og ned når det gjelder kubikk og har erfart at det er så mye mer enn kubikk som teller i valg av en motorsykkel.
Motorkarakter er svært viktig og denne karakteren må passe din kjørestil.
En sykkel med moderat kubikk kan ha et bedre egnet mellomregister (der man ferdet mesteparten) enn en sykkel med masse kubikk.
Dessuten har man ikke alltid behovet for de 100hk som ofte er for mye.
Men bevares , så er det alltid kjekt med mer enn man trenger , "man vet aldri når man får brukt for det en vakker dag"(Øystein Sunde)
Utviklinga har nok bere blit sån og noken vil kalle det evolusjon
Re: Større sykkel :)
Ja du har et poeng der.Men jeg la merke til at spesielt oppgraderingen i 01 forhøya prisen så mye at jeg fikk tanka om å se etter en nyest muli mlav km-stand.Jeg var ikke villig til å betale langt over 100tusen for en borttimot 10år gammel sykkel som ofte hadde gått 10000 mil.Da denne dukket opp m nye dekkk org.koffertsett tanktrekk å veske +fri omreg. var d enkelt.Vil da påstå jeg fikk et kanonkjøp m 160 tusen.M 860mil er den jo knapt å regne som brukt og en tilsvarende f.eks zzr 1400 koster vel minst 100tusen mer.D er jo likedan m nye biler, største verditapet 3-4 åran.Har nå handlet sykkel 4 gang på 4år og har omsider skaffet meg drømmesykkelen.Tror neppe jeg klarer å slite den ut.Så solgt blir den nok ikke.Ser jeg har gjort en leif her jeg mener selvfølgelig i forhold til en ny ZZR.D er dårlig butikk å kjøpe nytt.ER man tålmodig kan man spare mye penger.Finns folk som har råd til slikt verditap,men jeg er ikke blandt dem.