Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Det fine er jo at nå, på denne tiden av året, har allerede antallet sykler til salg på Finn(og trolig andre steder) begynt å akselerere, for så å eksplodere til våren!
- tullestein
- Innlegg: 194
- Registrert: 23 aug 2010, 01:36
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
- Sted: Karmøy
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Kjente litt til den følelsen når jeg kikket på en GSX 750 Inazuma her i Haugesund forrige ukeAJ skrev:Dette kan jeg underskrive på!ArcticTiger skrev: Har du noengang kjent Den Ubendige MÅ-HÅ Følelsen noen gang? Får du den når du ser en sykkel, DA er du på rett spor
TDM'en var den slik "må-ha!".-følelse; først da da jeg leste meg opp på sykkelen og deretter da jeg så den i butikken. Dermed ble det kjøp og 60K kjørte svært hyggelige km.
Samme skjedde da jeg prøvekjørte Tiger'n. Må måtte ha'n Og veldig fornøyd så langt og gleder meg syk til ny sesong
Bare synd den allerede var solgt
__________________________
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
- tullestein
- Innlegg: 194
- Registrert: 23 aug 2010, 01:36
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
- Sted: Karmøy
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Ja hvis jeg ikke husker feil var det nesten dobbelt så mange sykler til salgs i sommer ifjor enn nå. Er inne på FINN hver dag og glaner på annonserBanditmannen skrev:Det fine er jo at nå, på denne tiden av året, har allerede antallet sykler til salg på Finn(og trolig andre steder) begynt å akselerere, for så å eksplodere til våren!
__________________________
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Jeg vet!tullestein skrev: Kjente litt til den følelsen når jeg kikket på en GSX 750 Inazuma her i Haugesund forrige uke
Bare synd den allerede var solgt
En bruker her på MCsiden.no, som (dessverre...) ikke er særlig aktiv kom på Evike-treffet i 2010 med en sånn en og den var rett og slett strøken! Utrolig flott sykkel!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- tullestein
- Innlegg: 194
- Registrert: 23 aug 2010, 01:36
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
- Sted: Karmøy
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Ja det er et godt poeng. Er veldig kjekt å ha godt med dreiemoment. Merket det når jeg lånte Virago 1100 av min onkel Så lenge motoren er snill og velbehersket så kunne jeg gjerne hatt mer kubikk. Men sykkelen blir vel tyngre også? Det er nok egentlig lommeboka som setter grensen for det (Så du skrev jeg var 190 cm, men er nok ikke mer enn 180cm ;) )ArcticTiger skrev:Tullestein; Du nevnte du måtte ha en sykkel som ikke var "kraftigere" enn at du kunne mester/håndtere den.
Husk at det du først og fremst må kunne mestre og kontrollere, det er innsida av huet ditt.
Er du litt loko så er det ikke så svære sykkern som skal til før det kan gå/går galt.... Det er akkurat som med våpen: Det er ikke kula som dreper, det er den som trekker i avtrekkeren.
Hva slags sykkel du skal ha, det kommer ann på hva du liker best det. Hva som appelerer mest til hjertet ditt, og koppler ut hjernen....
Har du noengang kjent "Den Ubendige MÅ-HA Følelsen" ? Får du den når du ser en sykkel, DA er du på rett spor
Bandit er en kjempegod sykkel, de kom både nakne og med halvkåpe. Det er dønn solide, gjennomprøvde motorer. Kjempegode å sitte på og kjøre, også for dine 190 cm. Jeg ville anbefalt deg å gå for en 1200 når du først er igang. Den koster ikke vesentlig mer enn en 600 (ok, noe mer). Fordelen er det enorme dreiemomentet over hele turtallsregisteret. Det gjør den veldig uanstrengt å kjøre, og du har altid "grunt" til en uanstrengt forbikjøring, og bakker er bare en lek.Motorn er snill og lettkontrollert.
__________________________
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Har sett at du har nevnt denne før, og må innrømme at æ ikke visste hvaslags sykkel det var, så da måtte det selvfølgelig Googles, og JA, likte det æ såg MEEGET godt!!tullestein skrev:Kjente litt til den følelsen når jeg kikket på en GSX 750 Inazuma her i Haugesund forrige ukeAJ skrev:Dette kan jeg underskrive på!ArcticTiger skrev: Har du noengang kjent Den Ubendige MÅ-HÅ Følelsen noen gang? Får du den når du ser en sykkel, DA er du på rett spor
TDM'en var den slik "må-ha!".-følelse; først da da jeg leste meg opp på sykkelen og deretter da jeg så den i butikken. Dermed ble det kjøp og 60K kjørte svært hyggelige km.
Samme skjedde da jeg prøvekjørte Tiger'n. Må måtte ha'n Og veldig fornøyd så langt og gleder meg syk til ny sesong
Bare synd den allerede var solgt
Det einaste æ ikke likt va den runde hekken. Syns det bli litt kopi av gammel kawa, og det er det bare Kawa som ska ha!! Mulig æ ha forandra meining vist æ ha sett den "live" da...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- tullestein
- Innlegg: 194
- Registrert: 23 aug 2010, 01:36
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
- Sted: Karmøy
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Tenke du på Zephyr da eller som denne?
Det jeg ikke liker med den er faktisk bakenden. Den blir for smal eller tynn eller va du skal kalle den ved salen og mot enden.
Det jeg ikke liker med den er faktisk bakenden. Den blir for smal eller tynn eller va du skal kalle den ved salen og mot enden.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
__________________________
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Egentlig ikke, Zephyr har "arva" det fra denne:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Den Inazuma ligna da veeldig på en Bandit? Bare annen tank og hekk, og ramma svartlakkert Ja og to støtdempere i stedet for mono-sving.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Ja, den deler nok mange komponenter med Banditen, Motoren er jo ikke helt lik, men er en av mange varianter av den samme.ArcticTiger skrev:Den Inazuma ligna da veeldig på en Bandit? Bare annen tank og hekk, og ramma svartlakkert Ja og to støtdempere i stedet for mono-sving.
Den er vel en gjengangere i Suzukier fra 1980-tallet og fram til 2005. Veldig distinkt og tøft/pent utseende på de motorene!
-
- Innlegg: 148
- Registrert: 30 mar 2010, 09:10
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
- Sted: Ridabu
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Følgende presiseringer var viktige å få;
-500-750cc passelig for en nybegynner
-Naken sykkel
-Oppreist sittestilling
-Ønsker i utganspunktet en billig og driftsikker sykkel med lite og billig vedlikehold.
-pris gjerne under 30.000, men kan strekke meg litt over 30k og.
-Er mest gira på en 4-sylindret motor pga. lyden, men ingenting gale med en 2 sylindret cb sak heller .
Er du 180cm høy og 95 kg tung, ser jeg fra nå av bort fra Kawasaki ER-5. Men, jeg gir meg ikke så lett med Honda CB500! Tenk over de tilbudene du har fått! Du "Ønsker i utganspunktet en billig og driftsikker sykkel med lite og billig vedlikehold." Ta da mindre hensyn til design og utseende på en sykkel. Diskusjon om bakender på en sykkel bør utsettes til du vet at sykkelen i tillegg er et kvalitetsprodukt. Pris gjerne under 30.000 kroner i kombinasjon med driftsikker og billig vedlikehold, begrenser utvalget av sykler.
Det er en liten og tøff Kawasaki som kanskje kan være noe for deg; Kawasaki Zephyr 550. Det er den minste bukkene bruse av en serie med 550, 750 og 1100 kubikk som har svært likt utseende. I Norge skal alle ha SVÆR motor. Derfor kan du få 550 billig. Se bilde av 750 Zephyr på denne tråden.
Du får noe særegent og karakteristisk, men beholder japansk toppkvalitet.
Standard Hornet/Fazer/Bandit med 4 sylindre og 600 kubikk vet du allerede mye om. Vær likevel obs på at den lille perlen til Suzuki; GSX 400 Bandit, lever et stille liv fordi ingen vet hvor bra den er. Her får du brukt større deler av kraftregisteret i motoren og den elsker turtall.
Dersom to sylindre ikke skremmer deg og du vet du vil reise på lengre turer, er Honda NTV 650 og Suzuki VX800 noe å tenke på. Snille og sedate greier som ikke svikter deg.
Hvis du virkelig er bundet til "under 30 tusen " er vi tilbake på 500 kubikk. Jeg avslutter derfor innlegget med å nevne Honda CB 500 enda en gang...!
-500-750cc passelig for en nybegynner
-Naken sykkel
-Oppreist sittestilling
-Ønsker i utganspunktet en billig og driftsikker sykkel med lite og billig vedlikehold.
-pris gjerne under 30.000, men kan strekke meg litt over 30k og.
-Er mest gira på en 4-sylindret motor pga. lyden, men ingenting gale med en 2 sylindret cb sak heller .
Er du 180cm høy og 95 kg tung, ser jeg fra nå av bort fra Kawasaki ER-5. Men, jeg gir meg ikke så lett med Honda CB500! Tenk over de tilbudene du har fått! Du "Ønsker i utganspunktet en billig og driftsikker sykkel med lite og billig vedlikehold." Ta da mindre hensyn til design og utseende på en sykkel. Diskusjon om bakender på en sykkel bør utsettes til du vet at sykkelen i tillegg er et kvalitetsprodukt. Pris gjerne under 30.000 kroner i kombinasjon med driftsikker og billig vedlikehold, begrenser utvalget av sykler.
Det er en liten og tøff Kawasaki som kanskje kan være noe for deg; Kawasaki Zephyr 550. Det er den minste bukkene bruse av en serie med 550, 750 og 1100 kubikk som har svært likt utseende. I Norge skal alle ha SVÆR motor. Derfor kan du få 550 billig. Se bilde av 750 Zephyr på denne tråden.
Du får noe særegent og karakteristisk, men beholder japansk toppkvalitet.
Standard Hornet/Fazer/Bandit med 4 sylindre og 600 kubikk vet du allerede mye om. Vær likevel obs på at den lille perlen til Suzuki; GSX 400 Bandit, lever et stille liv fordi ingen vet hvor bra den er. Her får du brukt større deler av kraftregisteret i motoren og den elsker turtall.
Dersom to sylindre ikke skremmer deg og du vet du vil reise på lengre turer, er Honda NTV 650 og Suzuki VX800 noe å tenke på. Snille og sedate greier som ikke svikter deg.
Hvis du virkelig er bundet til "under 30 tusen " er vi tilbake på 500 kubikk. Jeg avslutter derfor innlegget med å nevne Honda CB 500 enda en gang...!
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Oh a, vil ha!
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26655153" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekkert, ikke sant?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26655153" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekkert, ikke sant?
- tullestein
- Innlegg: 194
- Registrert: 23 aug 2010, 01:36
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
- Sted: Karmøy
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Igjen kloke ord fra deg TrondA. :=D> CB500 er veldig aktuell sykkel det altså :-) Synes den ser flott ut. Men er ikke den sykkelen nærmest identisk med ER-5 når det gjelder mål som lengde og sittehøyde osv.? Bare lurte siden du anbefaler CB500 og ikke ER-5 med tanke min vekt og høydeTrondA skrev: Er du 180cm høy og 95 kg tung, ser jeg fra nå av bort fra Kawasaki ER-5. Men, jeg gir meg ikke så lett med Honda CB500! Tenk over de tilbudene du har fått! Du "Ønsker i utganspunktet en billig og driftsikker sykkel med lite og billig vedlikehold." Ta da mindre hensyn til design og utseende på en sykkel. Diskusjon om bakender på en sykkel bør utsettes til du vet at sykkelen i tillegg er et kvalitetsprodukt. Pris gjerne under 30.000 kroner i kombinasjon med driftsikker og billig vedlikehold, begrenser utvalget av sykler.
Det er en liten og tøff Kawasaki som kanskje kan være noe for deg; Kawasaki Zephyr 550. Det er den minste bukkene bruse av en serie med 550, 750 og 1100 kubikk som har svært likt utseende. I Norge skal alle ha SVÆR motor. Derfor kan du få 550 billig. Se bilde av 750 Zephyr på denne tråden.
Du får noe særegent og karakteristisk, men beholder japansk toppkvalitet.
Standard Hornet/Fazer/Bandit med 4 sylindre og 600 kubikk vet du allerede mye om. Vær likevel obs på at den lille perlen til Suzuki; GSX 400 Bandit, lever et stille liv fordi ingen vet hvor bra den er. Her får du brukt større deler av kraftregisteret i motoren og den elsker turtall.
Dersom to sylindre ikke skremmer deg og du vet du vil reise på lengre turer, er Honda NTV 650 og Suzuki VX800 noe å tenke på. Snille og sedate greier som ikke svikter deg.
Hvis du virkelig er bundet til "under 30 tusen " er vi tilbake på 500 kubikk. Jeg avslutter derfor innlegget med å nevne Honda CB 500 enda en gang...!
Men er med på at mine kriterier er vanskelige å oppfylle med tanke på mitt budsjett og at design/utseende må vike litt fra idealet mitt for å få en god og billig sykkel å holde...
Jeg får bare tråle rundt på FINN og håpe på noe i nærheten av meg også bare slå til hvis jeg liker det jeg ser
__________________________
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Kawasaki Zephyr 550, som TrondA nevner, er jo en utrolig lekker sak!
Men den er litt sjelden... Har gjennom de siste 4-5 åra bare sett en håndfull(maks 10) til salgs. Men de har ofte vært priset ganske hyggelig!
Men den er litt sjelden... Har gjennom de siste 4-5 åra bare sett en håndfull(maks 10) til salgs. Men de har ofte vært priset ganske hyggelig!
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren
Seitje fin'e sykkel!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!