England - Noen turtips?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Godtvoksen

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev: Kjørte sykkel der en ukes tid for 2-3 år siden,,,,,ikke noe problem det.

Kjørte du i Dublin også? Og hvis ja, hvordan var det sammenliknet med norske byer?

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:
Relax skrev: Kjørte sykkel der en ukes tid for 2-3 år siden,,,,,ikke noe problem det.

Kjørte du i Dublin også? Og hvis ja, hvordan var det sammenliknet med norske byer?

Bilde

ingen problem med trafikken i UK, Dublin osv. ,,,ingen særlig forskjell fra Norge. Ikke la det skremme deg om du ikke skal til store byer i Italia eller Paris,,,der er de GALE !
Den eneste utfordingne jeg ser i forhold til UK er,,,hvordan komme dit?
Dvs m ingen problem om du kjører via Danmark ( tror jeg),,hvert fall Holland.. men båten fra Stavanger/Bergen er jo lagt ned, :-k ,
"Do the right thing"

taylormade342169
Innlegg: 22
Registrert: 12 mar 2010, 22:00
Motorsykkelen din: 98 yamaha xj900s
Sted: Haugesund

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av taylormade342169 »

Relax skrev:
Godtvoksen skrev:
Relax skrev: Kjørte sykkel der en ukes tid for 2-3 år siden,,,,,ikke noe problem det.

Kjørte du i Dublin også? Og hvis ja, hvordan var det sammenliknet med norske byer?

Bilde

ingen problem med trafikken i UK, Dublin osv. ,,,ingen særlig forskjell fra Norge. Ikke la det skremme deg om du ikke skal til store byer i Italia eller Paris,,,der er de GALE !
Den eneste utfordingne jeg ser i forhold til UK er,,,hvordan komme dit?
Dvs m ingen problem om du kjører via Danmark ( tror jeg),,hvert fall Holland.. men båten fra Stavanger/Bergen er jo lagt ned, :-k ,
Det går en fraktbåt fra Brevik til Immingham som ser ut til å ta noen passasjerer.
Har ikke undersøkt nærmere ennå. Se link :
http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer ... ries/ferry" onclick="window.open(this.href);return false;
Det andre alternativet er fra Danmark : Esbjerg- Harwick
Det tredje alternativet : Kjør til Frankrike og ta fergen over.

Lurer selv om jeg skal ta en tur "hjem" til Dublin med motorsykkelen uke 22+23. Kunne vært artig å kjøre med selskap på turen :D
_______________________________________________

-82 Honda CB450SC
-98 Yamaha XJ900S Diversion

Godtvoksen

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av Godtvoksen »

taylormade342169 skrev: Lurer selv om jeg skal ta en tur "hjem" til Dublin med motorsykkelen uke 22+23. Kunne vært artig å kjøre med selskap på turen :D
Dette må vi tenke over seriøst. Hadde vært kjempegøy, hvis vi fikk til noe slikt... :thumleft

taylormade342169
Innlegg: 22
Registrert: 12 mar 2010, 22:00
Motorsykkelen din: 98 yamaha xj900s
Sted: Haugesund

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av taylormade342169 »

Godtvoksen skrev:
taylormade342169 skrev: Lurer selv om jeg skal ta en tur "hjem" til Dublin med motorsykkelen uke 22+23. Kunne vært artig å kjøre med selskap på turen :D
Dette må vi tenke over seriøst. Hadde vært kjempegøy, hvis vi fikk til noe slikt... :thumleft
Enig. Hvis ikke det blir tur til Irland , drar jeg antakelig nordover til Norgestreffet. Jeg er imidlertid nokså låst til de to ukene pga jobb. "Frikort" fra min bedre halvdel er allerede i boks :=D> Tenkte jeg skulle kontakte dfds og høre litt mer om mulighetene til å være med på fraktbåten. Kan poste her det jeg finner ut. Hvor i Dublin bør sønnen din ? Min familie bor nord i byen, en plass som heter Swords ikke langt unna flyplassen.
_______________________________________________

-82 Honda CB450SC
-98 Yamaha XJ900S Diversion

Godtvoksen

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av Godtvoksen »

taylormade342169 skrev:
Godtvoksen skrev:
taylormade342169 skrev: Lurer selv om jeg skal ta en tur "hjem" til Dublin med motorsykkelen uke 22+23. Kunne vært artig å kjøre med selskap på turen :D
Dette må vi tenke over seriøst. Hadde vært kjempegøy, hvis vi fikk til noe slikt... :thumleft
Enig. Hvis ikke det blir tur til Irland , drar jeg antakelig nordover til Norgestreffet. Jeg er imidlertid nokså låst til de to ukene pga jobb. "Frikort" fra min bedre halvdel er allerede i boks :=D> Tenkte jeg skulle kontakte dfds og høre litt mer om mulighetene til å være med på fraktbåten. Kan poste her det jeg finner ut. Hvor i Dublin bør sønnen din ? Min familie bor nord i byen, en plass som heter Swords ikke langt unna flyplassen.
Min sønn bor rett i nærheten av Google, Barrow Street, Dublin 4. Han jobber for Google. Er du oppvokst i Irland?

taylormade342169
Innlegg: 22
Registrert: 12 mar 2010, 22:00
Motorsykkelen din: 98 yamaha xj900s
Sted: Haugesund

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av taylormade342169 »

Godtvoksen skrev:
taylormade342169 skrev:
Godtvoksen skrev:
taylormade342169 skrev: Lurer selv om jeg skal ta en tur "hjem" til Dublin med motorsykkelen uke 22+23. Kunne vært artig å kjøre med selskap på turen :D
Dette må vi tenke over seriøst. Hadde vært kjempegøy, hvis vi fikk til noe slikt... :thumleft
Enig. Hvis ikke det blir tur til Irland , drar jeg antakelig nordover til Norgestreffet. Jeg er imidlertid nokså låst til de to ukene pga jobb. "Frikort" fra min bedre halvdel er allerede i boks :=D> Tenkte jeg skulle kontakte dfds og høre litt mer om mulighetene til å være med på fraktbåten. Kan poste her det jeg finner ut. Hvor i Dublin bør sønnen din ? Min familie bor nord i byen, en plass som heter Swords ikke langt unna flyplassen.
Min sønn bor rett i nærheten av Google, Barrow Street, Dublin 4. Han jobber for Google. Er du oppvokst i Irland?
Ja, jeg er oppvokst i Dublin men har bodd i Norge lenger enn jeg kan huske.. Det er like lenge siden jeg kjørte min Honda CD 175 fra Dublin til Trondheim. Begynte med MC igjen for noen år siden og har veldig lyst på en slik langtur igjen :prop:
_______________________________________________

-82 Honda CB450SC
-98 Yamaha XJ900S Diversion

Godtvoksen

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av Godtvoksen »

Hvor i Norge bor du?

taylormade342169
Innlegg: 22
Registrert: 12 mar 2010, 22:00
Motorsykkelen din: 98 yamaha xj900s
Sted: Haugesund

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av taylormade342169 »

Godtvoksen skrev:Hvor i Norge bor du?
Haugesund.
_______________________________________________

-82 Honda CB450SC
-98 Yamaha XJ900S Diversion

Brukeravatar
FJR1300
Innlegg: 83
Registrert: 15 sep 2010, 15:47
Motorsykkelen din: Yamaha FJR 1300 2013
Sted: Svelvik

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av FJR1300 »

Globe skrev:Hærlig..når er planlagt avreise her da?
Avreise i slutten av uke 24. Blir borte i 9 dager. Skal ta ferje fra Danmark. :thumleft
Ride to live. Live to ride :twothumbs:
Yamaha FJR1300 2013
Yamaha FJR1300 2004
Yamaha FJ1200 1994
Yamaha Vmax 1200 1986
Yamaha XJ750 SECA 1984
Yamaha XJ750 SECA 1983
Yamaha XZ550 1981
Yamaha RS100 1980

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av jhn »

For ei tid siden (halvt år siden eller no sånn) va det underskriftskampanje (e-mail) i Scottland for å få i gang igjen fergeruta fra Bergen til Scrabster i Scottland, e det noen som har hørt noe om den saken?

taylormade342169
Innlegg: 22
Registrert: 12 mar 2010, 22:00
Motorsykkelen din: 98 yamaha xj900s
Sted: Haugesund

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av taylormade342169 »

jhn skrev:For ei tid siden (halvt år siden eller no sånn) va det underskriftskampanje (e-mail) i Scottland for å få i gang igjen fergeruta fra Bergen til Scrabster i Scottland, e det noen som har hørt noe om den saken?
Tror ikke Smyril Line har planer om å komme igang igjen med forbindelse mellom Scrabster og Bergen.
Jeg kontaktet dfds freight. De ville ha 5000 kr t/r fra Brevik til Immingham for 1 person + motorsykkel. Dette inkluderer lugar og måltider. De har begrenset kapasitet. 2 avganger i uken fra Brevik, hvor den ene er innom Gøteborg, slik at overfarten tar dobbelt så lang tid , 50 timer.
For samme beløp kan du fly med Ryanair til London og leie MC hos Raceways :
http://www.raceways.net/index2.php" onclick="window.open(this.href);return false; :-k
_______________________________________________

-82 Honda CB450SC
-98 Yamaha XJ900S Diversion

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av jhn »

For et par tre år siden hadde æ planer om en Englandstur via Scottland, æ sjekka Smyrils rutetabeller og priser på nett om vinteren. Mene å huske at det va forholdsvis hyggelige priser, så æ va ganske bestemt på å ta turen. Skuffelsen va ganske stor da æ fant ut at Smyril va slutta å gå dit. Det va rett og slett ondskapsfullt å skape så store forventninger hos en "liten gutt", med gamle utdaterte ugyldige rutetabeller :dontknow

Brukeravatar
FJR1300
Innlegg: 83
Registrert: 15 sep 2010, 15:47
Motorsykkelen din: Yamaha FJR 1300 2013
Sted: Svelvik

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av FJR1300 »

Noen som vet om man bør bestille ferje fra England - Irland, eller er det stort ssett plass på disse båtene :scratch
Ride to live. Live to ride :twothumbs:
Yamaha FJR1300 2013
Yamaha FJR1300 2004
Yamaha FJ1200 1994
Yamaha Vmax 1200 1986
Yamaha XJ750 SECA 1984
Yamaha XJ750 SECA 1983
Yamaha XZ550 1981
Yamaha RS100 1980

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: England - Noen turtips?

Legg inn av Relax »

FJR1300 skrev:Noen som vet om man bør bestille ferje fra England - Irland, eller er det stort ssett plass på disse båtene :scratch
Kanskje avhengig av hvor du skal over, men jeg har aldri bestilt ferje noe sted i europa , men alltid kommet over. Mellom England- Irland går det hurtigbåter hele tiden ... og vi kom over på første forsøk både til og fra,,, no problem..
"Do the right thing"

Svar