Hvilke treff drar dere til??

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

Dexter skrev:Til dere som er bekymra for hvordan Road-trippen blir organisert: Emnet kommer til å bli oppdatert om ikke så lenge. Det som er lagt ut på Facebook om turen er følgende:

http://www.facebook.com/event.php?eid=152742504778530" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vi ser for oss å stoppe på dertil egnede og severdige severdigheter. Vi har lyst å få til en tur på hvalsafari og de som ønsker kan ta egne avstikkere hvor og når det måtte passe. Fastpunkter vil bli avklart underveis slik at alle vet hvor vi kan møtes etter slike avstikkere.

Vi skal kjøre langt og vi skal kjøre tur, så det blir ikke slavisk kolonnekjøring, men tilpasset til deltakerne og stedene. De som vil kan kjøre sammen og de som ikke vil kan kjøre for seg selv. Felles stoppesteder og overnattingssteder blir avklart underveis slik at vi kan samles der vi skal når vi skal.

Etappene skal være sånn passelig planlagt på forhånd så det blir litt av vinterkosen å planlegge turen! Kom gjerne med forslag og ønsker."
Som æ sa tidligere i en annen tråd: Enkelte leter iherdig etter problemer og begrensninger uansett hva det handler om, vist de hadde brukt halvparten så mye tid på å se muligheter og glede hadde de nok hatt ett både lettere og rikere liv...
Facebook?? Hva er det??? Er det en fase man må igjennom, eller går det greit å hoppe over og gå rett på det virkelige livet??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Godtvoksen

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg var på Randsfjordtreffet i fjor og noen timer innom Høstreffet til SHOC og kort innom Evje-treffet. I år har jeg foreløpig kun meldt meg på Norsk Motor Treff ved Åmli den 23. juni. Der er det mulighet for overnatting på hotell. Hverken kona eller jeg er noe særlig glad i teltliv, så hvilke treff en blir med på begrenser seg selv.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

rogg skrev:Ja, hvorfor drar en på treff og hvilke treff er det man søker?

Dette kan bli vanskelig å svare på. Finnes nok like mange grunner som det finnes treffdeltagere.
Jeg og fruen drar på treff for at vi synes det er hyggelig å møte nye mennesker, og ikke minst møte igjen folk en har blitt kjent med.
Vi pleier å dra til Torstreffen i Karlstad i Sverige. Her har jeg vært i 8 år på rad. Lite og hyggelig treff. Man er på hils med alle før helgen er over.
På noen treff møter vi igjen mennesker, som vi bare møter på disse treffene. Så det går et år mellom hver gang vi møtes, og gjensynet er like artig hvert år.

Våre treff er men noen faste, og så prøver jeg å få med to-tre nye hvert år. Man må jo sirkuler og støtte opp om klubbene som lager i stand slike treff. Det er utrolig mye jobb med det.

Treff vi drar på er: Norgestreffet, Torstreffen, Høsttreffet i Kristinehavn, Høstreffet til SHOC,
Treff vi har vært innom: Hortenstreffet, Seljordtreffet, Wings and Wheels, Rusktreffet, Tendstickstreffet, Moitreffet, Pocket Eageltreffet. Har vært på dagsbesøk på Haubokktreffet, Larvikstreffet, det skulle være de fleste.
I tillegg så kjører vi helgeturer. Hardanger, Nordvestlandet(Atlanterhavsveien to år på rad) Må ha en tur rundt Veneren, i år blir det vetteren.

Så sommeren er en travel tid for oss. I tillegg må jeg tilpasse vakt hver 5. vekka :)
Ser det er mye det samme som trekker hos dæ som hos mæ, kombinasjonen av å treffe igjen hyggelige folk som det kan være lenge siden sist en traff, og det å treffe nye likesinnede er en viktig del av det med å dra på treff ja!!

Torstreffen har æ hørt positiv omtale om før og ja, fikk og invitasjon sist æ var på Koppartreffen, så den er på "ønskelista"
Wings and Wheels virker også for å være ett arti konsept, en del mere enn bare ett MC-treff
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

Dexter skrev:
mekkern skrev:Så lenge det ikke blir 2 uker med telt-rasert kropp men noe Hytter og andre overnattinger innimellom så skal je oppover ja...
:gk

Ellers pleier jeg få med meg Trollrallyet og norgestreffet ellers må det passe inn med andre ting....
Road-trippen blir å ha innslag av både hotell, rorbu, hytter og telt. Dersom det er mulig å sove inne så legger vi til rette for det. Teltovernatting er ikke en kritisk suksessfaktor for turen slik JEG ser det :knegg

De som kjenner yrket mitt skjønner kanskje at jeg føler at jeg har vært nok ute i telt... så om det kan unngås så blir det unngått
Skal man ligge i telt ligger man selvfølgelig på luftmadrass, tar mindre plass, og er 100 ganger mere komfortabel enn en strandmadrass o.l.

Eller ER ikke det å ligge i telt ett mål i seg sjøl nei, mest fordi det tar mye tid å sette opp og pakke sammen i forhold til om man har hytte o.l. spesielt vist det er bare for ei natt.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av ArcticTiger »

Det blir ikke mye treffkjøring på meg. Jeg er jo en mc-rasist, så Triumph Tiger Club Scandinavia sine vår- og høsttreff får holde.
De arrangeres i Norge og Sverige vekselvis, og man kommer til steder som man sansynligvis aldri hadde kommet til ellers. Årets Vår-treff er på Åland i mai. Vanligvis kommer 15-35 deltakere. Det er intime, koselige samlinger av Tiger-entusiaster, så da slipper vi diskusjonen om hvilket sykkelmerke som er best :knegg

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av mekkern »

AAAAAH...madrass og stå oppreist å kle på seg! :buddies:

Dette lover bra Dexter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Dimzum »

MaxTron skrev:
AJ skrev:
MaxTron skrev:Har fått inntrykk av at noen her på forumet drar MYE på treff, andre mindre..
Rogg her på MCsiden.no er sjæf når det gjelder MC-Treff. Tror nesten at han var på treff hver frihelg han hadde i 2010 :knegg

Er ikke så mye på treff sjøl, nei... Trollrally siden 2007, men ikke i fjor.
Norgestreffet i Evje 2009 og Fr.stad i 2010 + to svært hyggelige MCsiden.no treff i hhv. Lågendalen hos Evike og Knut Morten og Randsfjordentreffet i sept. Begge behørig omtalt her på forumet i flere tråder med bilder og greier og greier :jada: :-)
Men til våren blir det Steinkjer og roadtrip og Nordnorgetreff?? Ja? Ja?? JA??? JAAA???

Til Dimzum: Ser at det bare er 8 påmelde foreløpig, og blir det bare 8-10-12 trur æ ikke det med kolonne blir noe problem. Er man så få kan man velge å strekke ut flokken sånn at alle kjører med sikkerhetavstand og kan bruke gjørefeltet som de vil.
Uansett, ser ikke problemer med en sånn tur uansett, ser bare muligheter!!

Hvis man skal kjøre mange sammen vil det vel erfaringsmessig som regel være slik at noen kjører raskere enn deg selv og noen kjører saktere......og det kan da vel umulig være et problem?. De som kjører raskest kommer litt før fram til rasteplass, thats it. Intet å bekymre seg for med andre ord. Tut og kjør! :thumleft
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Flattop »

Tja..

Troll Rally

Norgestreffet

Årstreffet til BMW-klubben.

Få men greie treff. Er litt inne i fotballen til guttunge så det er ikke alle helger man har god anledning til å reise.

Heller få treff av og til enn å rikse land og strand for å rekke flest mulige.
Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Intruder »

ArcticTiger skrev:Det blir ikke mye treffkjøring på meg. Jeg er jo en mc-rasist, så Triumph Tiger Club Scandinavia sine vår- og høsttreff får holde.
De arrangeres i Norge og Sverige vekselvis, og man kommer til steder som man sansynligvis aldri hadde kommet til ellers. Årets Vår-treff er på Åland i mai. Vanligvis kommer 15-35 deltakere. Det er intime, koselige samlinger av Tiger-entusiaster, så da slipper vi diskusjonen om hvilket sykkelmerke som er best :knegg
Også på Harleytreff diskuterer de hvilken sykkel som er best........ :scratch :-J
Og slike diskusjoner er best å holde innenfor husets fire vegger,ja..... :lol
:mc2 :bandana :mc1 :mc_p: ](*,) :mc5 :-)å :mc7 :ills :orefk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

Intruder skrev:
ArcticTiger skrev:Det blir ikke mye treffkjøring på meg. Jeg er jo en mc-rasist, så Triumph Tiger Club Scandinavia sine vår- og høsttreff får holde.
De arrangeres i Norge og Sverige vekselvis, og man kommer til steder som man sansynligvis aldri hadde kommet til ellers. Årets Vår-treff er på Åland i mai. Vanligvis kommer 15-35 deltakere. Det er intime, koselige samlinger av Tiger-entusiaster, så da slipper vi diskusjonen om hvilket sykkelmerke som er best :knegg
Også på Harleytreff diskuterer de hvilken sykkel som er best........ :scratch :-J
Og slike diskusjoner er best å holde innenfor husets fire vegger,ja..... :lol
:mc2 :bandana :mc1 :mc_p: ](*,) :mc5 :-)å :mc7 :ills :orefk
Ikke greit når man har SÅ bra sykkel at en ikke tåler at andre modeller blander seg inn i diskusjonen :lol

Men seriøst, merketereff (modelltreff) er kjekkt det, uten tvil!! Er IKKE (bare) fordi æ er merkefanatiker at æ planlegger å kjøre til Nordic Vmax Meet i finland siste helga på Juli til sommeren.

Ser mange prøver å få med seg norgestreffet som ett av sine få treff, også flere som gjør det samme med Troll.
No har ikke æ vært på troll, men norgestreff er for mæ nån av de dårligste treffa. Grunnen er at det rett og slett er AAALT for mye folk, derfor er det vanskelig å bli kjendt med nye folk, og bortimot umulig å finne gamle kjente som du veit er der :ills
Rett og slett usosiale treff i forhold til treff med 50 - 150 innmeldte sykkler.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av ArcticTiger »

MaxTron skrev:
Intruder skrev:
ArcticTiger skrev:Det blir ikke mye treffkjøring på meg. Jeg er jo en mc-rasist, så Triumph Tiger Club Scandinavia sine vår- og høsttreff får holde.
De arrangeres i Norge og Sverige vekselvis, og man kommer til steder som man sansynligvis aldri hadde kommet til ellers. Årets Vår-treff er på Åland i mai. Vanligvis kommer 15-35 deltakere. Det er intime, koselige samlinger av Tiger-entusiaster, så da slipper vi diskusjonen om hvilket sykkelmerke som er best :knegg
Også på Harleytreff diskuterer de hvilken sykkel som er best........ :scratch :-J
Og slike diskusjoner er best å holde innenfor husets fire vegger,ja..... :lol
:mc2 :bandana :mc1 :mc_p: ](*,) :mc5 :-)å :mc7 :ills :orefk
Ikke greit når man har SÅ bra sykkel at en ikke tåler at andre modeller blander seg inn i diskusjonen :lol
Hehe, diskusjonen *mas kan vi gjerne ta, men når du er en rasist (liker reinrasa dyr) er den uintresant og unødvendig :vs

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Intruder »

Treff ER bra,om det er Norges--,Ryk & Reis ---,Holy Riders-treff,merketreff eller gudene vet hva,og litt småkjekling om merker hører jo med...... :thumleft :mc2 :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Godtvoksen »

Håpeløs diskusjon i denne tråden, det er da bare et merke som gjelder:

Bilde

:thumleft
Sist redigert av Godtvoksen den 28 jan 2011, 21:00, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Globe »

Godtvoksen...det virker som om innlegget ditt har blitt ødelagt av noe rød grafikk over teksten du skrev :mk ..vil du at jeg skal "moderere" det bort slik at innlegget ditt blir rent og teksten kommer bedre frem?? ;e :lol

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Dimzum »

Nah...

Bilde
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Svar