Lurt av 'lurium'...?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av StigRune »

AJ skrev:Hva med denne 'propellen'? Ekte lurium or what ;e
[video]http://www.youtube.com/watch?v=sVvsWm3S99M[/video]

Fås kjøpt på ebay, så klart... :knegg :
Jeep Liberty Intake Supercharger Turbo Performance Chip

Litt info her også...

Hadde kanskje vært no' å lagd slike til innsugsrørene til MC også... :eh :knegg
hehe, uten en kraftig motor ville nok ikke den der gjort annet enn å hindre luftstrømmen...
men har faktisk tenkt litt på muligheten for å sette inn et par ducted-fans* på luftboksen på sykkelen. er imidlertid usikker på om de klarer å øke trykket på inntaket nok til å gi effekt og om sykkelen genererer nok strøm til å unngå at batteriet lades ut om man hiver på to relativt kraftige børsteløse motorer... Slik det ser ut for meg ville man nok måtte ha et separet elektrisk system med Li-po for disse, siden de trekekr en sinnsvak mengde strøm på kort tid. med lader innebygget på sykkelen ville det være mulig å holde li-poen oppladet ganske ofte, og om man kjører den på lav effekt vil man sikkert kunne kjøre den nærmest kontinuerlig og unngå at den bremser luftstrømmen når man ikke vil ha den på...

**Ducted fans: http://www.rcecho.com/aeo-5250kv-brushl ... n-edf.html
Brukes på modellfly som en elektrisk erstatning for jet-motorer. og de gir opptil 450g thrust pr enhet i denne størrelsen, tror jeg. det er ganske mye...
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av MaxTron »

Her er den virkelige luriumbutikken: http://kalecoauto.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ganske underholdende lesning da ;e
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7006
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Jompa »

Du trenger ikke å dra lengre enn til nærmeste bensinstasjon for å finne haugevis med "lurium".
Alle slags rensemidler på sprayboks, både asfaltfjerner, motorrens, dekkrens osv.
Tar du en kikk på innholdet i boksen, er det 97 % whitesprit og litt andre stoffer i alle sammen.
Jeg kjøper heller whitesprit i 1 eller 5 liters dunk. Funker til det meste.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Dexter »

Er det noen som vet noe som helst om disse greiene her?

http://stores.ebay.ca/AutoRepairInfo/_i ... b=15526398" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er dum nok til å bli nysgjerrig på dette greiene. På min sykkel mest for å se om det er mulig å få ned forbruket
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Bubbu »

Jeg har også sett denne. Men ser man på prisen så tror jeg det kan være noe lurium' ;e om man får 25 til 30 hk mer skulle nok prisen betraktlig øket en del. Det tror jeg.
(The Beast )

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Dexter »

Saken er den at jeg har kjøpt det samme til bilen (samme greia sån rent funksjonelt) og det funka som snus! Så selv om noe er billig så trenger det jo ikke å bety at det er dårlig. Denne greia gjør en eneste jobb så vidt jeg har skjønt. Den sender et signal til innsprøytningshjernen om at luften inn er iskald, hvilket da gjør at den fortenner med ca. 4 grader mot normalt, hvilket igjen gjør at den blir ørlite granne mer drivstoffgjerrig og effektiv. Spørsmålet er vel om en kan tro på at dette fungerer? På bilen gikk forbruket ned fra ca. 0,65 til 0,5 og dreiemomentet er merkbart bedre...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Bubbu »

Ok. men hva med at de lover 25 hk mer er ikke det litt mye? har også sett en annen dings som lover 30 hk mere og mindre bensinforbruk. Prisen der er også lattelig lav. Blir skeptisk til slike ting jeg. :redface Om produktet virker er det rart at de ikke tar mere betalt for det. Har du tenkt å kjøpe? om du gjør det er jeg spent på hvordan det virker.
(The Beast )

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Dexter »

+25 hester er vel under alle perfekte forhold tilstede og hjemlengsel og kjøttkaker til middag... opp mot +25 hester er vel mer riktig å angi det som. Hestene er jeg ikke så interessert i dersom jeg kan få ned forbruket fra f.eks. 0,5 til 0,4
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Bubbu »

Ja da er det bare å ta frem kjøpefingeren å trykke i vei. :thumleft Spenende å høre om det virker. :-)
(The Beast )

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Relax »

Dexter skrev:Saken er den at jeg har kjøpt det samme til bilen (samme greia sån rent funksjonelt) og det funka som snus! Så selv om noe er billig så trenger det jo ikke å bety at det er dårlig. Denne greia gjør en eneste jobb så vidt jeg har skjønt. Den sender et signal til innsprøytningshjernen om at luften inn er iskald, hvilket da gjør at den fortenner med ca. 4 grader mot normalt, hvilket igjen gjør at den blir ørlite granne mer drivstoffgjerrig og effektiv. Spørsmålet er vel om en kan tro på at dette fungerer? På bilen gikk forbruket ned fra ca. 0,65 til 0,5 og dreiemomentet er merkbart bedre...


Prinsippet er velkjent for noen vannavkjølte sykler også. De har føler i vannet som gir en motstand og tidligere tenning ved kjølig vann og går tilbake til normal tenning ved normal arbeidstemperatur. Noe glupinger setter inn en variabel motstand på samme kabel og kan justere motstand og dermed fortenning også når motoren er varm, dermed litt mer effekt. I noen tilfeller må man gå fra vanlig til høyere oktan bensin, men ellers ingen problem ..
Deler for under hundrelappen ....
"Do the right thing"

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Dexter »

Jeg har jo vannavkjølt sykkel da... så det er kanskje det den gjør, hva vet jeg, men til Kr. 170,- inkl. frakt så er det jo fristende å prøve...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av Bubbu »

Om bensinblandinge blir tynnere, vil ikke motoren da gå varmere? Det gjør ivertfall små nitro motorer, de tar skade av det.
(The Beast )

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av pelsen »

Bubbu skrev:Om bensinblandinge blir tynnere, vil ikke motoren da gå varmere? Det gjør ivertfall små nitro motorer, de tar skade av det.
stemmer det, men jeg tror ikke en slik piggyback gir mindre bensin, Det passer ikke med reklamen for økt effekt og moment.
Bensinbesparelsen ligger nok i at man kan kjøre like fort med mindre gasspådrag.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av RuneMC »

Nå står det i FAQ at 25+ hk er kun i ekstreme tilfelle. På en vanlig (stock) MC gir det i størrelsesorden 1-7 hk mer (avhengig av motorstørrelse).
Men, på annen side så koster det ikke så voldsomt mye å teste det ut.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Lurt av 'lurium'...?

Legg inn av MaxTron »

Bubbu skrev:Om bensinblandinge blir tynnere, vil ikke motoren da gå varmere? Det gjør ivertfall små nitro motorer, de tar skade av det.
Det samme tenkte æ, høres ut som den får motoren til å gå litt for magert, tviler på om det er bra i lengda...?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar