PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av mekkern »

evike skrev:Ref. til kveldens mail ang. PMS. Vi jentene som kjører MC må jo være unnskyldt for helt ekstreme utfall og utbrudd nå på vinterstid. I og med at vi har BEGGE typer PMS, mener jeg.... :knegg
Velger å se dette litt matematisk... PMS er jo noe negativt...
Minus og minus gir jo pluss-altså positivt.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Hjernen »

Hvorfor ikke holde oss i Norge (og Vestfold), mitt lille bidrag til kommende sommersturer (ikke meg som kjører).... Vi har mange fine veier i Telemark/Vestfold også, trenger ikke kjøre villmann heller, bare litt aktivt som dette: :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=NY73HtPw_LM[/video]
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Globe »

Takk Hjernen...det ble en god start på dagen her i dag, sittende med kaffekoppen og "være med" på denne turen :thumleft


Her er noe jeg satte sammen etter en tur sammen med NAF-MC Trondheim i sommer. Vi kjører tur sammen stort sett hver søndag gjennom sesongen :thumleft

Denne videsnutten er en miks av stillbilder og video. Videoen er tatt opp med GoPro HD-kamera, men selve opptaket her ble ikke gjort i HD, og er i ettertid komprimert til MV4-format. Så en kan se av kvaliteten at den er noe forringet. Vises god i filmen hvor det er sol og skygge langs med veien.

Men...turen var kjempeflott, vi hadde det veldig hyggelig sammen, trivelig gjeng...og svært så moro også hver for oss...på veien ;e

[video]http://www.youtube.com/watch?v=b2EyFgG9SD4[/video]

Av "kjente" i denne videoen er det Gizmodude og cbrdama her fra mcsiden.no :thumleft

PS: jeg har ikke lagt til noe musikk eller noe...så de første sekundene er stillbilder og stillhet :-)...Etter det så er det motor og vindsus som er lyden :bananas

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Dexter »

Har du ikke noen bra opptak fra road-trippen 2010 som vi ikke har sett enda?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Globe »

Jo...det har jeg faktisk :redface

LItt varierende kvalitet...da det ble tatt opp med et kompaktkamera (dette var pre-GoProHD kjøp)...og det er mange klipp. Så det kommer nok når jeg får satt meg ned foran maccen og redigert litt :redface

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Svolp »

[video]http://www.youtube.com/watch?v=XihQeZpw ... r_embedded[/video]

Se og få vondt i magen, at vedkommende ikke er dau er jo et underverk!
Underholdende er det hvertfall :skriver

PS: fra 4 minutt ser du hvordan de "tøffe" kjører mellom filene på flerfeltvei. :janikk
Sist redigert av Svolp den 22 jan 2011, 16:26, redigert 1 gang totalt.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:Her er noe jeg satte sammen etter en tur sammen med NAF-MC Trondheim i sommer. Vi kjører tur sammen stort sett hver søndag gjennom sesongen :thumleft

Denne videsnutten er en miks av stillbilder og video. Videoen er tatt opp med GoPro HD-kamera, men selve opptaket her ble ikke gjort i HD, og er i ettertid komprimert til MV4-format. Så en kan se av kvaliteten at den er noe forringet. Vises god i filmen hvor det er sol og skygge langs med veien.

Men...turen var kjempeflott, vi hadde det veldig hyggelig sammen, trivelig gjeng...og svært så moro også hver for oss...på veien ;e

Av "kjente" i denne videoen er det Gizmodude og cbrdama her fra mcsiden.no :thumleft

PS: jeg har ikke lagt til noe musikk eller noe...så de første sekundene er stillbilder og stillhet :-)...Etter det så er det motor og vindsus som er lyden :bananas
Syns kvaliteten var hel grei æ, ikke topp HD, men mer enn nok til at æ får "feelingen" og det er vel det som er påenget?
Bra redigert og fine kommentarer var det og!!

Bynner å lure litt på hensikten med denne tråden :scratch Vist den er tenkt å hjælpe mot PMS så feile den BIGTIME!! :lol

PS: kjekkt med en avslått GPS som skjuler speedometeret ;e
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Svolp »

Hei folkens.

Det blir alpetur på meg til sommeren og av den grunn fant jeg fram et eldorado av filmsnutter og bilder som kanskje kan hjelpe litt på PMS`n til de forskjellige.
Se og nyt.

http://www.bikecam.ch/liste.php

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av MaxTron »

Pass deg for sånner gærninger i alpene!! Er vel ikke mange av den men LITT gale MÅ de være :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=agfpctJE ... re=related[/video]
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Bringisen »

Globe skrev:Takk Hjernen...det ble en god start på dagen her i dag, sittende med kaffekoppen og "være med" på denne turen :thumleft


Her er noe jeg satte sammen etter en tur sammen med NAF-MC Trondheim i sommer. Vi kjører tur sammen stort sett hver søndag gjennom sesongen :thumleft

Denne videsnutten er en miks av stillbilder og video. Videoen er tatt opp med GoPro HD-kamera, men selve opptaket her ble ikke gjort i HD, og er i ettertid komprimert til MV4-format. Så en kan se av kvaliteten at den er noe forringet. Vises god i filmen hvor det er sol og skygge langs med veien.

Men...turen var kjempeflott, vi hadde det veldig hyggelig sammen, trivelig gjeng...og svært så moro også hver for oss...på veien ;e

[video]http://www.youtube.com/watch?v=b2EyFgG9SD4[/video]

Av "kjente" i denne videoen er det Gizmodude og cbrdama her fra mcsiden.no :thumleft

PS: jeg har ikke lagt til noe musikk eller noe...så de første sekundene er stillbilder og stillhet :-)...Etter det så er det motor og vindsus som er lyden :bananas
Veldig bra dette synes jeg. Fin tur og fine veier. Jeg har forresten selv tenkt på et slikt kamera og synes noe av det beste ved dette kamera er den forholdsvis gode vidvinkelen som man skjelden ellers finner på videokamera. Kan jeg spørre hvordan du hadde kameraet montert under denne videoen ? Jeg ser de har et tilbud på et kamera her i Bergen og vurderer å kjøpe.
Takk for titten.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Bubbu »

21 sekunder ut i filmen står det at han brukte en brystholder :sk? ja for kameraet ja :lol
(The Beast )

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Bringisen »

Bubbu skrev:21 sekunder ut i filmen står det at han brukte en brystholder :sk? ja for kameraet ja :lol
Ok , jeg følte det litt for personlig og spørre om han virkelig brukte brystholder , ja for jeg vet jo ikke hvordan han ser ut ;e

Men fra spøk til revolver , om kameraet var festet til en "brystholder" så lurer jeg på om det er noe hjemmelaget eller om det er noe som kameraprodusenten leverer med eller som ekstrautstyr.
Du skjønner , jeg er ingen spesialist på disse actionkameraene , derfor spør jeg....
Men driver med fotografering , dog stillbilder :mk

Sjekket forresten videoen på nytt og vil si du har et skarpt øye , jeg rakk ikke engang å lese hva som stod og ikke fikk bildet festet seg til netthinnen. Men jeg er litt treig da....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Bringisen »

Utrolig hva man kan google :lol


http://www.goprocamera.com/products/che ... chesty.php#" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Globe »

Du fant den ja, bra :thumleft

Bruker man den for mye, er det ilke umulig at man føler seg.....naken uten :redface :lol

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av Bubbu »

Men noen liker faktisk å gå med slike holdere. Det er bare å spørre globe :knegg Men det gir veldig fine filmer, ikke noe risting og slikt. men det er det mulig det har noe med type sykkel han kjører :knegg
(The Beast )

Svar